Tętniak łuku aorty wstępującej - operacja

1. Data: 2005-09-17 21:16:22

Temat: Tętniak łuku aorty wstępującej - operacja
Od: "Sarcia" <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,

W ubiegłym tygodniu po konsultacji kardiochiruga mój tata dostał skierowanie
na operację tętniaka łuku aorty wstępującej. Podobno to bardzo niebezpieczna
operacja - w sytuacji mojego taty jest bardzo duże zagrożenie, ponieważ 10
lat temu miał wszczepioną sztuczną zastawkę aortalną. W związku z czym
operacja ma być wykonana przy odłączeniu aorty a zatem mózg na czasie
operacji będzie pozabawiony dopływu krwi. Tętniak powiększa się w
zastraszającym tempie, zatem operacja jest konieczna. Tętniak ma 8 cm.
Czy ktoś wie jakie mogą być skutki odłaczenia dopływu krwi do mózgu.
Czy ktoś zna może klinikę która ma dobrą renomę i specjalizuje się w tego
typu operacjach? Tata kierowany jest na operację do kliniki w Krakowie.
Prosze o opinie.
Dziękuję.

2. Data: 2005-09-18 07:19:09

Temat: Re: Tętniak łuku aorty wstępującej - operacja
Od: "Izabela Kot" <c...@W...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Sarcia <s...@w...pl> napisał(a):

> [...]
> Prosze o opinie.
> Dziękuję.
>
> Jest to na pewno opercja wiekszego ryzyka , ale nie ze wzgledu na jak
piszesz 'odłąćzenie krwi " do mózgu ( pewnie chodzi o podłączenie krążenia
pozaustrojowego , ktore mial przy poprzedniej operacji), czy tzw głęboka
hipotermie , w jakiej czesto sa tacy pacjenci operowani , ale głiwnie
dlatego ,ze będzie to reoparcja ( zawasze dłuższy czas preparowania ze
względu na zrosty itd, przez co dłuzszy czas zakleszczenia aorty ), także ze
względu na dośc duże wymiary tętniaka9 ale nie sa jakies skrajnie wielkie ,
czy to osiem cm dotyczy łuku czy aorty wstepującej)?
Na pewno operacja planowa jest i tak zdecydowanie mniej ryzykowna niz
zabieg " na ostro".
oczywiście zalezne jest to także od wieku taty , od jego stanu
biologicznego , innych schorzen.
A Krakow się akurat w tętniakach specjalizuje.
Trzymam kciuki i zycze powodzenia

3. Data: 2005-09-18 16:08:16

Od: "Sarcia" <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> względu na dośc duże wymiary tętniaka9 ale nie sa jakies skrajnie wielkie
> ,
> czy to osiem cm dotyczy łuku czy aorty wstepującej)?

jest to tętniak łuku aorty wstępującej

> Na pewno operacja planowa jest i tak zdecydowanie mniej ryzykowna niz
> zabieg " na ostro".
> oczywiście zalezne jest to także od wieku taty ,

wiek 53 lata

> od jego stanu
> biologicznego , innych schorzen.

w zasadzie oprócz schorzeń kardiologicznych raczej nie ma innych chorób lub
być może nie wiemy nic na ten temat.

4. Data: 2005-09-18 16:14:32

Od: "Izabela " <c...@W...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Sarcia <s...@w...pl> napisał(a):

> [...]
>
> wiek 53 lata

> w zasadzie oprócz schorzeń kardiologicznych raczej nie ma innych chorób lub

Oj rozumiem ,ze poszerzenie jest zarono w luku , jak i wczęsci wstepującej
aorty? Ten wymiar 8 cm czego dotyczy , jak jest opisany w echo serca czy w CT?
Rozumiem ,ze zastawka jest szczelna?
Przed zabiegiem na pewno bedzie podjeta próba koronarografii czy MSCT naczyń
wieńcowych. Aha na ile oczeniana jest frakcja wyrzutowa w echo ( parametr EF)
i czy pozostale zastawki nie sa zmienione?

5. Data: 2005-09-19 19:19:39

Od: "Sarcia" <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> EF)
> i czy pozostale zastawki nie sa zmienione?

Wyniki prezentuą w następujący sposób:
parametr EF wynosi 50%
ESD - 42 mm

Badanei Ukg:
Ao asc 58 mm
V2,4 m/sekundę
IA 2 strumienie fali zwrotnej.

W poprzedniej wypowiedzi piszesz również o niebezpieczeństwie wynikającym z
hipotermii oraz konieczności podłączenie krążenia
pozaustrojowego. Jakie mogą być tego skutki?

Lekarz podczas konsultacji powiedział, że podczas operacji, ze względu na
nieszczelność sztucznej zastawki będzie istniała konieczność jej ponownej
wymiany jak również zastąpienie odcinka aorty na którym powstał tętniak
sztucznym.

Przepraszam za niefachowe nazewnictwo ale jestem kompletnym laikiem w
dzidzienie medycyny. Widzę, że Ty masz ogromną wiedzę z tej dziedzinie.
Dziękuję za wszelkie opinie, to dla nas jest bardzo ważne.

6. Data: 2005-09-19 19:33:23

Od: "Izabela " <c...@W...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Sarcia <s...@w...pl> napisał(a):

> [...]
> Pozdrawiam
>

> Z opisu wynika ,że aorta wstepująca ma ok. 6 cm, jest najpewniej
patologiczna fala zwrotna ( nie wiem czy okolo czy przezastawkowa) i w sumie
lewa komora nie jest bardzo uszkodzona ( to dobrze).
Zasade operacji mniej więcej wyjasnil lekarz prowadzacy.
Wiekszośc zabiegow kardiochirurgicznych wykonuje się z pomoca krązenia
pozaustrojowego , jakie sa niebezpieczenstwa ?
Zawsze moze byc zbyt "slabe" serce np.po zbyt dlugim zabiegu ,wymagajace
wspomagania lekami, moga byc powiklania neurologiczne, nerkowe ( czy spadku
rzutu serca)itd
Generalnie jednak takich zabiegow w miejscu gdzie pracuje wykonuje sie ok. 60-
80 tygodniowo ( tj. zabiegow w krązniu pozaustrojowym) , także takich
zabiegow jak Twojego taty .
Trzymam kciuki i w razie pytań slużę pomoca 9 akurat na tej dziedzinie sie
ciutkę znam)

7. Data: 2005-09-21 18:41:59

Od: "dino" <d...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Nie wchodząc w meritum sprawy brawo dla Izabeli za rzetelne i kompetentne
odpowiedzi!
Pozdr. dino

8. Data: 2005-09-21 19:07:33

Od: "Izabela " <c...@W...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Bardzo mi miło ,ale to jest akurat moj chleb powszedni , więc zadanie mocno
ulatwione!

http://www.gazeta.pl/usenet/

9. Data: 2005-09-22 06:41:27

Od: "dino" <d...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Niby racja, ale są tu i tacy, dla których to jest chleb powszedni, a załatwiają
sprawę: "zwróć się o wyjasnienie do swojego lekarza"...
Pozdrawiam dino

10. Data: 2005-09-24 10:47:55

Od: "Izabela " <c...@W...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Bo w sumie ten lekarz najwiecej wie...
Ale echokardiografia i niektore zagadnienia kardiochirurgii sa mi bliskie i
zawsze mi milo , kiedy moge pomoc
Pozdrawiam
Conka
dino <d...@i...pl> napisał(a):

> [...]
załatwiają
> sprawę: "zwróć się o wyjasnienie do swojego lekarza"...

gdzie można znależć dawcę grupa krwi 0 +
Paciorkowiec ropiejący...załamka... :(
czesty bol glowy+pytanie o pyralginum
bóle podbrzusza w trakcie ciąży
Badanie histopatologiczne -Perifolliculitis chronica cum resorptione et prolferatione epithelii plani (naevus epidermalis?)