Tętno 48

1. Data: 2012-07-29 07:05:16

Temat: Tętno 48
Od: Dziadek <d...@n...spam.pl> szukaj wiadomości tego autora

Mężczyzna 60 lat, ciśnienie w nocy 116/77 tętno 48. Czytałem na ulotce
jakiegoś leku [ zbijającego ciśnienie], że ludzie którzy mają [*****i
była podana jakaś nazwa medyczna], czyli tętno poniżej [**** była podana
jakaś wartość nie pamiętam jaka] nie mogą brać takiego leku...
Więc mam pytanie. Czy tętno 48 to tętno już patologiczne? Jeśli to tętno
jest super, to co należy wiedzieć jeśli się takie ma?

Dziadek

2. Data: 2012-07-30 06:18:54

Temat: Re: Tętno 48
Od: czeremcha <1...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu niedziela, 29 lipca 2012 09:05:16 UTC+2 użytkownik Dziadek napisał:

> Więc mam pytanie. Czy tętno 48 to tętno już patologiczne? Jeśli to tętno
>
> jest super, to co należy wiedzieć jeśli się takie ma?

Należy wiedzieć, czy się np. intensywnie nie uprawiało sportu, nawet lata wstecz.
Sportowcy, nawet byli, mają tętno z reguły wolniejsze.

Ania

3. Data: 2012-07-30 15:25:18

Od: "Iwon\(k\)a" <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

http://pl.wikipedia.org/wiki/Bradykardia

4. Data: 2012-07-31 16:12:41

Od: Dziadek <d...@n...spam.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik czeremcha napisał:

> Należy wiedzieć, czy się np. intensywnie nie uprawiało sportu, nawet lata wstecz.
Sportowcy, nawet byli, mają tętno z reguły wolniejsze.

> Ania

Oczywiście.Kilkadziesiąt lat szachy wyczynowe ;}

A faktycznie....? Praca fizyczna-mechanik obróbki.Latami [między 40-50
rokiem życia fatalne wyniki,zły styl życia, używki itd... ciśnienie
około 160/110 tętno około 110. Po unormowaniu życia, odżywiania itd
wyniki niezłe. Najczęściej [wiek 60 lat]ciśnienie około 110/80 tętno
około 60. Teraz było 48 więc było zdziwienie. Ale ogólnie to zdrowie i
samopoczucie hurra -optymistycznie...Od lat zero problemów ze zdrowiem.
Czyli zakładam, że to 48 to nie jest od fizycznego sportu i treningów.
Wydaje mi się, że nie jest też patologią ,bo najczęściej jest około 60.

Dziadek

5. Data: 2012-08-11 19:23:27

Od: Jacek <b...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2012-07-29 09:05, Dziadek pisze:
> Mężczyzna 60 lat, ciśnienie w nocy 116/77 tętno 48.
Jak to tętno zmierzyłeś?
Jeżeli ciśnieniomierzem, to bym nie wierzył w taki pomiar. Zmierz
normalnie, jak Bóg przykazał dotyk + zegarek.
Poza tym jeden pomiar to tyle, co nic. Trzeba zrobić więcej i wtedy
wnioskować. Jeżeli potwierdzi się niskie tętno to poczytaj o bradykardii.
Jacek

[info] Leczenie nietrzymania moczu u kobiet
Tarczyca - wyniki badań.
Omron MX2 Basic nie mierzy wysokiego cisnienia powyzej 200
Choroba Parkinsona
Ugryzienie Pająka