Toksoplazmoza

1. Data: 2001-01-11 15:54:02

Temat: Toksoplazmoza
Od: "Bartosz Bajor" <b...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam
Zona jest w 11 tygodniu ciazy i po badaniach stwierdzono iz ma
toksoplazmoze, ktora nabyla najprawdopodobniej krotko przed ciaza lub w
czasie ciazy. Wlasnie dzisiaj zawiozlem zone do szpitala na kilkudniowe
leczenie i mam w zwiazku z tym pytanie:
w jakim stopniu leczenie moze powstrzymac toksoplazmoze i jakie sa szanse ze
plod nie zostal jeszcze zaatakowany?

Wyniki labolatoryjne I badania:
IgM (TxM) = 1,03 (dodatni od 0,65)
IgG (TxG) = 252 (dodatni od 8,00)

Wyniki labolatoryjne II badania:
IgM (TxM) = 0,95 (dodatni od 0,65)
IgG (TxG) = 301 (dodatni od 8,00)
IgG Avidity (TxGA) = 0,250 (wysoki od 0,300) - awidność

2. Data: 2001-01-13 10:41:06

Temat: Re: Toksoplazmoza
Od: "LiBi" <l...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam!
Jakos malo mi sie wydaje ze zawiozles zone na leczenie! Toksoplazmoza a
dokladnie jej leczenie nastepuje po okresie ciazy a nie w czasie jej
trwania! Co najwyzej obserwacja, ale nie leczenie! Toxoplazmozza jest
wywolana rpzez pierwotniaki (Toxoplasma gondii). Mam pytanie macie moze w
domu jakies zwierze? np. kota?
Pozatym jezeli juz zona jest w szpitalu to podaja jej tylko spiromycyne
(jest to antybiotyk) a ta kuracje bedzie trzeba powtarzac kilk krotnie...
Podwyzszone IgM wskazuje na niedawne zakazenie...
Bardzo rzadko dochodzi do sytuacji obumarcia plodu i poronienia., jesli
plod zostal zakazony w srodkowym okresie ciazy, dzieci rodza sie ze
zwapnieniami srodmozgowymi, wodoglowiem, czy drgawkami. aha jeszcze bliznami
na sitakowce.. Dobra dalej sie nie wypowiadam bo pooznikiem ginekologiem nie
jestem... bozsze i cale szczescie..!
Koniecznie pozdrow zone!
LiBi

3. Data: 2001-01-15 07:28:50

Temat: Re: Toksoplazmoza do LiBi.
Od: "Bb" <m...@m...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Libi,a czy mozesz podac jakie sa normy (tzn. jaki powinien byc prawidlowy
wynik oznaczajacy iz nie jest sie chorym na toxoplazmoze).
Prosze o wypowiedz bowiem mam zamiar zbadac siebie w tym kierunku ale nie
wiem jak powinno sie odczytywac takie wyniki.
dziekuje
Monika

4. Data: 2001-01-15 15:30:02

Od: "LiBi" <l...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

odp na prv.
LiBi'doneq

5. Data: 2001-01-15 19:50:12

Od: <e...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Nie mam dobrych wieści dla ciebie, raczej same złe.
Sama byłam chora na toksoplazmozę podaczas ciąży, lekkie krwawienie pojawiło
się ok 12 tygodnia ciąży. Lekarze za wszelką cenę chcieli utrzymać ciążę. Udało
im się to. Dziecko urodziło się cięzko upośledzone - uszkodzony mózg i układ
nerwowy. Najbardziej tragiczne było to, że lekarka z Komarowa, dzisiejszej
Wołoskiej nie miała odwagi, aby wyjaśnić mi to wszystko. Żyłam jakąś głupią
nadzieją biorąc pod uwagę nawet wychowanie chorego dziecka, które żyło przez
osiem miesięcy,a potem zmarło na zapalenie płuc, po prostu było bardzo
nieodporne. Przeżyłam ponad roczny koszmar i nikt nie chciał mi dokładnie
wyjaśnić co się może zdarzyć. Nie chcę nic ci sugerować, powinien to zrobić
lekarz.
Jeżeli chcesz coś więcej, daj znać na priva. Bądzcie dzielni.
Ewa

6. Data: 2001-01-16 08:31:04

Od: "Bb" <m...@m...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dlaczego na odp. na prv. ?
Przeciez bierzemy udzial w grupie dyskusyjnej, a poza tym napewno sa inni,
ktorych temat tez interesuje. Tak wiec jesli wiesz cos wiecej na temat
toxoplazmozy. To poprostu odp. na moje pytanie na grupie.
dziekuje
LiBi napisał(a) w wiadomości: <93vcvs$96v$5@news.tpi.pl>...

7. Data: 2001-01-16 18:16:44

Od: "LiBi" <l...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Nie wszystkie osoby lubia swoje problemy uzewnetrzniac...! A o niektorych
problemach lepiej sie rozmawia na prv! Ciesz sie ze wogole staralem sie
wyjscic...;] Jesli chcesz czegos wiecej idz do Ginekologa i ebdzie po
problemie! Przeciez jak sie tam pojawisz to korona z glowy nie spadnie!
Albo?!
LiBi...

8. Data: 2001-01-18 10:11:15

Od: "Bartosz Bajor" <b...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dziekuje wszysrkim za odpowiedzi zarowno te na grupie jak i te na priva :)

Po konsultacji z kilkoma lekarzami zona rozpoczela leczenie toksoplazmozy.
Jak na razie z duzym prawdopodobienstwem po badaniach stwierdzono ze dziecko
nie zostalo jeszcze zaatakowane przez chorobe, a leczenie powinno
powstrzymac calkowicie niebezpieczenstwo uszkodzenia plodu, jednak nikt nic
nie gwarantuje.

Dla tych ktorzy pytali na priva o koty: nie mamy zadnego kontaktu z
kotami...
prawdopodobmnie przyczyna zakarzenia bylo surowe mieso...

Jeszcze raz dzieki

Pozdrawiam
Bert

9. Data: 2001-01-20 00:41:09

Od: Kaja <f...@f...pl> szukaj wiadomości tego autora

Bartosz Bajor napisał(a):

> Dla tych ktorzy pytali na priva o koty: nie mamy zadnego kontaktu z
> kotami...
> prawdopodobmnie przyczyna zakarzenia bylo surowe mieso...

Jakie są objawy tej choroby?

Pozdrawiam

Kaja

10. Data: 2001-01-22 10:29:04

Od: "Bartosz Bajor" <b...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Jakie są objawy tej choroby?
>
> Pozdrawiam
>
> Kaja

Niestety toksoplazmoza nie ma specyficznych objawow, najczesciej nie zwraca
sie na to uwagi bo moze objawiac sie jak zwykle przeziebienie czy tez grypa
(podwyzszona temperatura, bole stawow i miesni itp.)

Bert

jeczmien
operacja plastyczna
operacja plastyczna