Torbiel na płacie czołowym-czy operować?

1. Data: 2003-01-24 13:00:46

Temat: Torbiel na płacie czołowym-czy operować?
Od: d...@o...pl szukaj wiadomości tego autora

Szanowni Państwo!
Moja koleżanka otrzymała sprzeczne informacje od profesorów neurologów odnośnie
usunięcia torbieli.
Przybliżając problem, po wykonaniu tomografii stwierdzono „ po lewej stronie,
przyleganie do płata czołowego, widoczne jest hipotensyjna przestrzeń płynowa o
wymiarach 45 x 45 x 20 mm, odpowiadająca torbieli pajęczynówki. Hipoplazja
płata czołowego lewego i wysztancowanie blaszki zewnętrznej kości czołowej
lewej. Zmian ogniskowych ani cech procesu ekspansywnego nie widać. Układ
komorowy ustawiony pośrodkowo, symetryczny, nieposzerzony. Struktury tylnego
dołu czaszki w normie” .
Nadmieniam również, iż moja koleżanka w przeciągu roku miała miedzy innymi
następujące dolegliwości:
- dwumiesięczny ból zęba – miesięczny ból prawego oka- ból prawego ucha- ciągłe

bóle głowy- drętwienie prawej ręki oraz prawej nogi.
Wiem, że koleżanka robiła również badanie pod nazwą „kontrast” lecz nie
mam
wyników tego badania.
Koleżanka jest osobą młodą, ma 28 lat.
Bardzo prosiłabym o Państwa opinie na temat jej zdrowia oraz odpowiedzi na
pytanie CZY POWINNA BYĆ WYKONANA OPERACJA CZY TEŻ NIE!

Z poważaniem
Dorota

2. Data: 2003-01-25 10:43:11

Temat: Re: Torbiel na płacie czołowym-czy operować?
Od: Marek Bieniek <m...@p...wytnij.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

On 24 Jan 2003 14:00:46 +0100, d...@o...pl wrote:

> Bardzo prosiłabym o Państwa opinie na temat jej zdrowia oraz odpowiedzi na
> pytanie CZY POWINNA BYĆ WYKONANA OPERACJA CZY TEŻ NIE!

Poza ewentualnymi drętwieniami nic z wymienionych przez Ciebie
dolegliwości nie jest raczej do powiązania z torbielą pajeczynówki.
Kwestia czy operować, czy nie - jest zawsze bardzo trudna, zwlaszcza w
tak dyskusyjnych przypadkach jak ten. Myślę, że mojemu pacjentowi
wykonał bym EEG, zbadał go dokładnie przedmiotowo i zebrał dokładny
wywiad co do ew. napadów padaczkowych. O ile nie było by odchyleń - nie
spieszył bym sie z operacją, zwłaszcza, że po zabiegach
neurochirurgicznych napady padaczkowe mogą się zdarzać jako następstwo
otwarcia czaszki, wytworzenia blizn itp.
Ale ja nie znam i nigdy nie widziałem pacjentki.
Jeśli macie dwie sprzeczne opinie, to zasięgnijcie trzeciej. Raczej
neurologa, niż neurochirurga IMHO. NIe wiem skąd jest pacjentka, więc
nie mogę nikogo doradzić.
A z jakiego powodu wykonano u chorej TK?... Jeśli z powodu tych bólów
głowy - to podejrzewam, że wskazania mogły być dyskusyjne... I teraz
macie problem... Potwierdza to moje wcześniejsze wypowiedzi na grupie
dotyczące diagnostyki obrazowej OUN niestety... Czasem TK głowy potrafi
bardzej zaszkodzić, niż pomóc...

m.
Marek Bieniek (mbieniek (at) poczta onet pl)

włókniste płuca
Leczenie dziecka sterydami
Błona dziewicza
rachunek od dentysty
Rozrusznik & Zawał - konsultacja do scenariusza.