Torbile kości ogonowej...

1. Data: 2005-06-20 18:39:48

Temat: Torbile kości ogonowej...
Od: Lupus <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Miał ktoś może kiedyś torbiel kości ogonowej? Po angielsku to się zwie
"pilonidal abscess"...czy każdy z Was zdecydował się na wycięcie tego?
Operacja była na miejscowym czy całkowitym znieczuleniu?? Jak długo goi
się ta podobno otwarta rana?? Mocno boli?? Chirurg ostatnio dał mi w nią
2 zastrzyki: z wody utlenionej i chyba piramidonu, a bolało tak, że
ledwo leżałem później???

Lupus

2. Data: 2005-06-20 19:10:39

Temat: Re: Torbile kości ogonowej...
Od: Basia <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Mon, 20 Jun 2005 20:39:48 +0200, Lupus napisał(a):

> [...]
> się ta podobno otwarta rana?? Mocno boli?? Chirurg ostatnio dał mi w nią
> 2 zastrzyki: z wody utlenionej i chyba piramidonu, a bolało tak, że

To ja Ci współczuję. Lepiej byś się czuł napewno po paracetamolu (spędza
gorączkę), albo ibupromie ( przeciwbólowy).

Basia

3. Data: 2005-06-20 20:22:23

Od: "Jacek Kot" <j...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Niestety w Polsce nie ma chyba uznanego oddziału ortopedycznego wykonującego
perferkcyjnie zabieg usunięcia takiej torbieli. Być może dr (prof ?) Czerny
z Tarnowa - uznany autorytet (nie jestem z Tarnowa, ale słyszałem).
Pytanie do ciebie - jak wykryłeś tę torbiel i jakie były objawy.

4. Data: 2005-06-20 21:34:17

Od: "pestifer" <p...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Lupus" <m...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> zastrzyki: z wody utlenionej i chyba piramidonu, a bolało tak, że ledwo

zapewniam cie, ze ktos kiedys mial, nie jestes pierwszy.
torbiel pilonidalna=wlosowa
wycina sie to na kazdym oddziale chirurgicznym.
znieczulenie standardowo podpajeczynowkowe.
podszywa sie tylko brzegi rany, reszta goi sie przez ziarninowanie.
troche boli ale bez przesady.
z ta woda to sie wcale nie dziwie, ze bolalo. niepotrzebne cierpienie. i tak
sie tego nie wyleczy w ten sposob.

5. Data: 2005-06-21 07:43:57

Od: Lupus <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jacek Kot wrote:
> [...]
> z Tarnowa - uznany autorytet (nie jestem z Tarnowa, ale słyszałem).
> Pytanie do ciebie - jak wykryłeś tę torbiel i jakie były objawy.

Myślałem, że to wrzód, bo w weekend nagle coś mi narosło, zaczęło ropieć
i okropnie boleć, tak, że przez 2 noce prawie nie spałem. Poszedłem do
lekarza(już po tym jak mi pękło), skierował mnie do chirurga, a ten od
razu jak to zobaczył: "Torbiel, będziemy ciąć".

--
Lupus

6. Data: 2005-06-21 07:47:33

Od: Lupus <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

pestifer wrote:
> [...]
> troche boli ale bez przesady.
> z ta woda to sie wcale nie dziwie, ze bolalo. niepotrzebne cierpienie. i tak

Ok, ale ile się goi?? Akurat ta woda i takie tam to może bolało, ale mi
pomogło, teraz prawie tego nie czuję, objawia się tylko praktyczni ejako
zgrubienie na kości ogonowej...a było to po to, żebym jeszcze wakacje
przetrzymał z tym, aby nie spędzić lipca na rekonwalescencji po operacji...

--
Lupus

7. Data: 2005-06-21 19:59:54

Od: "pestifer" <p...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> zgrubienie na kości ogonowej...a było to po to, żebym jeszcze wakacje
> przetrzymał z tym, aby nie spędzić lipca na rekonwalescencji po

roznie, kilka tygodni

8. Data: 2005-06-21 21:14:16

Od: Lupus <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

pestifer wrote:
> roznie, kilka tygodni

Dzięki za informację.

--
Lupus

Ciśnienie
czarny stolec ?
Szum w uszach, ból
Choroba a zle wyniki badan krwi - jak myslicie?
wyniki badan 4-letniego dziecka