Torf na działce

11. Data: 2008-01-28 14:09:04

Temat: Re: Torf na działce
Od: "Aaron" <s...@p...qdnet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Mehi" wrote ...

> soryy, ale rosliny owadozerne nie smierdza. pracowalam z
> nimi w sklepie i chyba wiem co mowie.

Cóż, ja o gustach nie mogę dyskutować :| Jeden lubi zapach róż a inny
"zapach" zgniłego mięsa :)
Nie twierdzę, że wszystkie tak "pachną", twierdzę, że najpierw należy
je dokładnie obwąchać :)
A.

12. Data: 2008-01-28 16:09:58

Od: Mehi <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Aaron pisze:

> [...]
> "zapach" zgniłego mięsa :)
> Nie twierdzę, że wszystkie tak "pachną", twierdzę, że najpierw należy
Rosliny te nie pachna, a jesli chodzi o zlapane owady t oone tez noe
pachna podczas trawienia. te rosliny wogole zapachu nie wytwarzaja. a ja
nos mam bardzo czoly.

13. Data: 2008-01-29 09:08:11

Od: "Aaron" <s...@p...qdnet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Mehi" wrote ...

> .. te rosliny wogole zapachu nie wytwarzaja. a ja
> nos mam bardzo czoly.
Skoro tak twierdzisz to znaczy, że z nosem niekoniecznie wszystko masz
w porządku :)
Dobra, nie napisałeś o jakie gatunki Ci chodzi, a w moim ogrodzie
botanicznym są takie, że w odległości kilkudziesięciu metrów nie można
wytrzymać i czuje się przynajmniej dwutygodniowe krowie truchło :)
Pzdr,
A.

14. Data: 2008-01-29 11:06:52

Od: Mehi <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Aaron pisze:
> "Mehi" wrote ...

> Skoro tak twierdzisz to znaczy, że z nosem niekoniecznie wszystko masz
> w porządku :)
ja mam z nosem wszytko ok za to ty z oczami raczej gorzej i proponuje
sie ruszyc do okulisty. Powtorze ci raz jeszcze. Zadne rosliny
owadozerne nie smierdza, a jak tobie smierdza to poszukaj jakiegos
martwego kota miedzy roslinami.

15. Data: 2008-01-29 13:13:01

Od: "@sica" <m...@W...pl> szukaj wiadomości tego autora

Aaron napisał(a):

> Dobra, nie napisałeś o jakie gatunki Ci chodzi, a w moim ogrodzie
> botanicznym są takie, że w odległości kilkudziesięciu metrów nie można
> wytrzymać i czuje się przynajmniej dwutygodniowe krowie truchło :)

Aaa, to zapewne nie są to rośliny tzw. owadożerne tylko te, które owady
a zwłaszcza muchy, wykorzystują do zapylenia swoich kwiatów, które to
kwiaty aby te muchy zwabić mocno trącą padliną, m.in. stapelie.

Joanna

16. Data: 2008-01-29 13:36:15

Od: "kris" <K...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Wybudowałeś dom na terenach torfowych???
> --
A co w tym dziwnego. Torfu było ok 1metra pod budynkiem został wybrany i
zastąpiony żwirem. Chodzi teraz o zagospodarowanie ok 500m kw działki- jakis
trawniczek żywopłot itp.
Potrzebuje więc rad jak to zagospodarować. Ponieważ torf sam z siebie
jest miękki trzeba teren trochę utwardzić- czyli np wymieszać torf z wapnemi
piaskiem jak ktos mi doradził.
Rozważam jeszcze opcję nawiezienia na torf ok 20cm czarnoziemu i na nim
posiać trawę itp.-czy to dobre rozwiazanie?

Krzysiek

17. Data: 2008-01-29 14:21:35

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "kris" <K...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
nim
> posiać trawę itp.-czy to dobre rozwiazanie?

Złe. Ale nie mogę ci poradzić - nie chce mi się przeinstalowywać kompa.

18. Data: 2008-01-29 18:14:19

Od: Igor Kotlicki <t...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

kris pisze:
> [...]
> Rozważam jeszcze opcję nawiezienia na torf ok 20cm czarnoziemu i na nim
> posiać trawę itp.-czy to dobre rozwiazanie?

Ja radzilem. Zle rozwiazanie. Torf jest malo spojny i nadal sie bedzie
zapadac, szczegolnie pod wiekszym ciezarem. Jak popada, to nasiaknie jak
gabka i urosnie ;o)
Jak dasz wapno, duuuuzzzooo wapna to zacznie sie zmieniac w inny rodzaj
gruntu do tego piasek zacznie stabilizowac ten torf.
Tyle, ze tego piachu to co rok trzeba bedzie dorzucac (obawiam sie).
Jak dasz piasek to on wniknie w ten torf. Jak dasz czarna ziemie toona
zrobi pokrywe na torfie.
Ot i wszystko

BR
Igus'

19. Data: 2008-01-29 21:08:04

Od: Ikselka <i...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Tue, 29 Jan 2008 14:36:15 +0100, kris napisał(a):

> [...]
> Rozważam jeszcze opcję nawiezienia na torf ok 20cm czarnoziemu i na nim
> posiać trawę itp.-czy to dobre rozwiazanie?

Ja się dziwię, bo tereny torfowe są po prostu bardzo podmokłe. A
przynajmniej okresowo zalewane.... Sprawdź jakoś, czy np. co 10-15-20 lat
nie ma tam lokalnych podtopień lub powodzi - najlepiej popytaj najstarszych
mieszkańców, byle nie tych, od których kupiłeś działkę...
--
XL wiosenna
Adres na WP nieaktywny. Priv tylko na e...@o...pl

20. Data: 2008-01-29 22:05:34

Od: "Dirko" <i...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:fnnqdr$tnh$1@news.onet.pl Igor Kotlicki
<t...@p...onet.pl> napisał(a):

> Jak dasz wapno, duuuuzzzooo wapna to zacznie sie zmieniac w inny
> rodzaj gruntu ...

Hejka. Bardzo mnie zaciekawiłeś Igorze tym wapnem. Jak pod wpływem
wapnowania tof zmienia się w inny rodzaj gruntu? I jaki to powstanie grunt?
Pozdrawiam identyfikacyjnie Ja...cki

Dla dorosłych ogrodników ;-)
Pachnące drzewo
Paulownia puszysta