Torf na działce

21. Data: 2008-01-29 22:19:46

Temat: Re: Torf na działce
Od: Ikselka <i...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Tue, 29 Jan 2008 23:05:34 +0100, Dirko napisał(a):

> W wiadomości news:fnnqdr$tnh$1@news.onet.pl Igor Kotlicki

> Hejka. Bardzo mnie zaciekawiłeś Igorze tym wapnem. Jak pod wpływem
> wapnowania tof zmienia się w inny rodzaj gruntu? I jaki to powstanie grunt?
> Pozdrawiam identyfikacyjnie Ja...cki

Powstanie "podłoże uniwersalne", czyli torf odkwaszony :-D
--
XL wiosenna
Adres na WP nieaktywny. Priv tylko na e...@o...pl

22. Data: 2008-01-30 12:42:28

Od: "kris" <K...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> przynajmniej okresowo zalewane.... Sprawdź jakoś, czy np. co 10-15-20 lat
> nie ma tam lokalnych podtopień lub powodzi - najlepiej popytaj
> najstarszych
> mieszkańców, byle nie tych, od których kupiłeś działkę...

W pobliżu nie ma żadnej rzeki, rzeczki czy strumyka, ja w pobliżu mieszkam
kiladziesiąt lat i nic takiego nie wystepowało;)))

Krzysiek

23. Data: 2008-01-30 12:46:10

Od: "kris" <K...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Jak dasz wapno, duuuuzzzooo wapna to zacznie sie zmieniac w inny rodzaj
> gruntu do tego piasek zacznie stabilizowac ten torf.
> Tyle, ze tego piachu to co rok trzeba bedzie dorzucac (obawiam sie).
> Jak dasz piasek to on wniknie w ten torf. Jak dasz czarna ziemie toona
> zrobi pokrywe na torfie.

Czyli podsumowując- najlepsze rozwiązanie to dużo wapna(ktos zamiast wapna
radził dolomit) i piasek(żwir) i glebogryzarka;)

Krzysiek

24. Data: 2008-01-30 14:26:04

Od: "Dirko" <i...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:fnprkh$f98$1@mx1.internetia.pl kris
<K...@w...pl> napisał(a):

> Czyli podsumowując- najlepsze rozwiązanie to dużo wapna(ktos zamiast
> wapna radził dolomit) i piasek(żwir) i glebogryzarka;)

Hejka. Wypada najpierw zbadać odczyn tego torfu. Walenie w ciemno wapna
nie ma sensu bowiem większość torfów niskich ma odczyn zbliżony do
obojętnego lub słabokwaśny - pH > 6. Piasek rzeczny, pospółka czy żwir
drobnoziarnisty na pewno pomoże w stabilizacji terenu. Ciekaw jestem, jak
wygląda podłoże pod dojazdem pod Twój dom?
Pozdrawiam organicznie Ja...cki

25. Data: 2008-01-30 20:07:44

Od: Igor Kotlicki <t...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dirko pisze:
> [...]
>>
> Hejka. Bardzo mnie zaciekawiłeś Igorze tym wapnem. Jak pod wpływem
> wapnowania tof zmienia się w inny rodzaj gruntu? I jaki to powstanie grunt?

Oj czepiacie sie :o)

Chodzi mi o to, ze ak sie torf odkwasi, to jest szansa, ze sie ten torf
... jakby topowiedziec rozkruszy, stanie mniej miesity :o)

To i tak bez znaczenia, bo jesli tego torfu sa metry na glebokosc, to
stabilizowanie moze wymagac setek ton piachu.

BR
Igus'

26. Data: 2008-01-30 20:19:25

Od: "?" <n...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Hejka. Bardzo mnie zaciekawiłeś Igorze tym wapnem. Jak pod wpływem
> wapnowania tof zmienia się w inny rodzaj gruntu? I jaki to powstanie
grunt?
> Pozdrawiam identyfikacyjnie Ja...cki

Chyba żartujesz Dirko i nie wierzę, aby Cię faktycznie
zainteresowały takie banialuki o piachu i torfie z wapnem.

27. Data: 2008-01-30 20:22:15

Od: "Dirko" <i...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:fnqlem$143$1@news.onet.pl Igor Kotlicki
<t...@p...onet.pl> napisał(a):

> Chodzi mi o to, ze ak sie torf odkwasi, to jest szansa, ze sie ten
> torf ... jakby topowiedziec rozkruszy, stanie mniej miesity :o)

Hejka. Może już nie brnij dalej. :-)
Pozdrawiam pochłaniająco Ja...cki

28. Data: 2008-01-30 20:53:18

Od: "?" <n...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> drobnoziarnisty na pewno pomoże w stabilizacji terenu. Ciekaw jestem, jak
> wygląda podłoże pod dojazdem pod Twój dom?

No nie Dirko pleciesz, jak ci młodzi (nowi). Byłeś u mnie, widziałeś,
jakem z torfu fantastyczną żyzną glebę stworzył bez piasku, pospółki
czy żwiru i teraz tutaj wypisujesz takie f.......... .
No, ale w sumie już wiekowy jesteś, może dlatego zapomniałeś
o np. poplonach, oborniku, itp.

29. Data: 2008-01-30 21:30:03

Od: "mirzan" <l...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Czyli podsumowując- najlepsze rozwiązanie to dużo wapna(ktos zamiast wapna
> radził dolomit) i piasek(żwir) i glebogryzarka;)

Najlepsze rozwiązanie, to poworkować i sprzedać.Jeśli uda Ci się dostać 5 zł
za 100 litrowy worek, to za 500 m sześć. masz 25 tys zł.Dziurę wypełnić ziemią
wywożoną z sąsiednich budów.
Pozdrawiam.Mirzan

30. Data: 2008-01-30 21:43:57

Od: "Dirko" <i...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:fnqofi$gs0$1@nemesis.news.tpi.pl ?
<n...@o...pl> napisał(a):

> No, ale w sumie już wiekowy jesteś, może dlatego
> zapomniałeś o np. poplonach, oborniku, itp.

Hejka. Poplony i obornik na metrową warstwę torfu? Chyba Cię już całkiem
pogięło. ;-)
Pozdrawiam slangowo Ja...cki

Dla dorosłych ogrodników ;-)
Pachnące drzewo