Towarzystwa wspolnoty insynuacji

141. Data: 2010-10-28 08:20:19

Temat: Re: Towarzystwa wspolnoty insynuacji
Od: "Chiron" <c...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Hanka" <c...@g...com> napisał w wiadomości
news:44053f34-c5c2-487b-bebc-4b223a40671e@l35g2000vb
r.googlegroups.com...
On 28 Paź, 07:56, "Chiron" <c...@o...eu> wrote:
> Wiem, mam trochę "odchył" na tym punkcie- ale kiedyś ja manipulowałem
> ludźmi, więc i mną manipulowano. Od momentu, kiedy zacząłem to zmieniać-
> zwracam uwagę na najmniejszy nawet przejaw manipulacji.

Ok, ok, ale przeciez znaczna czesc ludzi
robi to, tzn manipuluje drugim czlowiekiem,
podswiadomie.
Tak- bo nimi manipulowano. Nauczyli się więc manipulować.

Poddaja sie oni bowiem naciskom, ktore
wywiera nan podswiadomosc wlasnie, podczas
automatycznego procesu szukania optymalnych
dla danego osobnika, wyjsc z danej sytuacji.

Gdybys oskarzyl tegoz osobnika o manipulacje,
bedzie sie bronil, twierdzac, ze to nieprawda.

Broni sie jego Swiadomosc, bo to, co zauwazyles
TY, pozostaje POZA swiadomoscia Twojego
rozmowcy.

Co Ty na to?
Tak, bo nie chce przyjąć za to odpowiedzialności. Jak chce się zmienić- nie
chce manipuklować- aby i nim nie manipulowano- wtedy będzie gorliwy w
szukaniu manipulacji- jak każdy neofita:-)

--
Prawda, Prostota, Miłość

Chiron

142. Data: 2010-10-28 08:32:41

Od: "Chiron" <c...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Nowy lepszy tren R" <t...@n...sieciowy> napisał w
wiadomości news:199npt71i6c4g.dlg@trenerowa.karma...
> Dnia 28-październik-10 pędzel Hanka zmalował:

> BTW - wartałoby zdefiniować manipulację.
> Wg mnie - podświadoma manipulacja, to nie manipulacja.
>
> Co Ty na to?
> :)
A_dlaczego_nie???
Przecież skądś się ona wzięła, tak? Strzelę sobie w stopę- a niech tam:-0
"spieszmy się kochać ludzi, bo tak szybko odchodzą"

niewinny tekst? Tak, wspaniały, zacny poeta. Jednak- jednak to jest
manipulacja, choć zapewne nieświadoma.
--
Prawda, Prostota, Miłość

Chiron

p.s.
celowo wybrałem trudny przykład. Stop "ghostowaniu" na grupie:-)

143. Data: 2010-10-28 08:33:54

Od: Hanka <c...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On 28 Paź, 10:04, Nowy lepszy tren R <t...@n...sieciowy>
wrote:
> BTW - wartałoby zdefiniować manipulację.
> Wg mnie - podświadoma manipulacja, to nie manipulacja.

Tak, tez tak uwazam.

Zanim napisze cos dalej, zadam Ci pytanie.
Czy granica miedzy swiadomoscia a
podswiadomoscia jest plynna? Ruchoma?
Czy my w ogole cos na ten temat wiemy?

Bo, czy mozliwe jest to, o czym pisze Chiron:

Hanka:
Gdybys oskarzyl tegoz osobnika o manipulacje,
bedzie sie bronil, twierdzac, ze to nieprawda.
Broni sie jego Swiadomosc, bo to, co zauwazyles
TY, pozostaje POZA swiadomoscia Twojego
rozmowcy.

Chiron:
Tak, bo nie chce przyjąć za to odpowiedzialności.

-------

Pytanie, w swietle wszystkiego powyzszego:
JAK moze przyjac odpowiedzialnosc za cos,
czego nie jest swiadomy?

?

144. Data: 2010-10-28 08:37:00

Od: "Vilar" <v...@u...to.op.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Chiron" <c...@o...eu> napisał w wiadomości

> [...]
> "spieszmy się kochać ludzi, bo tak szybko odchodzą"
>
> niewinny tekst? Tak, wspaniały, zacny poeta. Jednak- jednak to jest

To nie manipulacja.
To przypomnienie o czymś, o czym zbyt łatwo zapominamy.

MK

145. Data: 2010-10-28 08:58:34

Od: "Chiron" <c...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Hanka" <c...@g...com> napisał w wiadomości
q.googlegroups.com...
wrote:
> [...]

-------

Pytanie, w swietle wszystkiego powyzszego:
JAK moze przyjac odpowiedzialnosc za cos,

POBUDKA! Należy się OBUDZIĆ! Właśnie to prawie zawsze brak świadomości nie
pozwala nam na wzięcie odpowiedzialności. Brak swiadomości wynika z wielu
rzeczy. Podejrzewam, że także obserwujesz ludzi, którzy zachowują się tak,
jakby bardzo nie chcieli zobaczyć czegoś, co wielu wokół widzi. Pytanie:
Ile_razy_Ty_się_tak_zachowujesz?

--
Prawda, Prostota, Miłość

Chiron

146. Data: 2010-10-28 09:00:28

Od: "Chiron" <c...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Vilar" <v...@u...to.op.pl> napisał w wiadomości

> Użytkownik "Chiron" <c...@o...eu> napisał w wiadomości

> To nie manipulacja.
> To przypomnienie o czymś, o czym zbyt łatwo zapominamy.

MANIPULACJA. Kochajmy ludzi- bo kochamy siebie. Tylko niewielu to rozumie.
Skoro tak- to zdopingował czytelników manipulując: "kochaj- bo nie zdążysz".

--
Prawda, Prostota, Miłość

Chiron

147. Data: 2010-10-28 09:02:17

Od: "Vilar" <v...@u...to.op.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>>

> MANIPULACJA. Kochajmy ludzi- bo kochamy siebie. Tylko niewielu to rozumie.
> Skoro tak- to zdopingował czytelników manipulując: "kochaj- bo nie

Ja to widzę tak: "Zatrzymaj się Szaleńcza Istoto w swoim pędzie, bo coś Ci
umyka"

MK

148. Data: 2010-10-28 09:03:49

Od: Nowy lepszy tren R <t...@n...sieciowy> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 28-październik-10 pędzel Chiron zmalował:

> Użytkownik "Nowy lepszy tren R" <t...@n...sieciowy> napisał w
> wiadomości news:199npt71i6c4g.dlg@trenerowa.karma...

> A_dlaczego_nie???

"Ogólnie, manipulacja jest formą zamierzonego i intencjonalnego wywierania
wpływu na osobę lub grupę w taki sposób, by nieświadomie i z własnej woli
realizowała działania zaspokajające potrzeby/(realizowała cele)
manipulatora."

Bo ta definicja wikowska bardziej do mnie przemawia niż zastanawianie się
nad udziałem świadomości. Ty podobno Chiron jesteś człek prosty, powinno Ci
się podobać :)

Bredzisz :)

149. Data: 2010-10-28 09:12:15

Od: "Chiron" <c...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

> Użytkownik "Chiron" <c...@o...eu> napisał w wiadomości

> Ja to widzę tak: "Zatrzymaj się Szaleńcza Istoto w swoim pędzie, bo coś Ci
> umyka"

Proponuję skupić się na samym tym zdaniu- tak zwanej treści jawnej- oraz
treściach ukrytych będących manipulacją.
Nawet to, co piszesz- to też w tym kontekście lekka manipulacja.
--
Prawda, Prostota, Miłość

Chiron

150. Data: 2010-10-28 09:12:43

Od: Nowy lepszy tren R <t...@n...sieciowy> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 28-październik-10 pędzel Hanka zmalował:

> Tak, tez tak uwazam.
>
> Zanim napisze cos dalej, zadam Ci pytanie.
> [...]

U jednych jest płynna u innych ruchoma - tak to widzę :)
Generalnie - trudne pytanie, aj ekspertem nie jestem.
Mogę powiedzieć o sobie - w tym temacie łapię się czasem na tym, że po
jakimś czasie dostrzegam w wykonywanych przez siebie czynnościach, z pozoru
przypadkowych, jakąś prawidłowość, czy motywację. Tak jakbym uświadamiał
sobie co mnie do czegoś przywiodło.

> [...]
> rozmowcy.
>
> Chiron:
> Tak, bo nie chce przyjąć za to odpowiedzialności.

Wg mnie możliwy jak najbardziej jest taki schemat o którym piszesz.
Ale w tym przypadku nie nazwałbym takiego zachowania manipulacją.

> -------
>
> Pytanie, w swietle wszystkiego powyzszego:
> JAK moze przyjac odpowiedzialnosc za cos,
> czego nie jest swiadomy?

No ale co to jest ta odpowiedzialność? :)

Jesiennie...
MINI - PRECZ
Gaba Kulka vs Młynarski
Zmień Hitlera na Kaczyńskiego i Przeczytaj.
Fajne. Mamusia i synuś.