Towarzystwo Milosnikow Starych Jablonek

11. Data: 2003-01-07 15:19:37

Temat: Re: Towarzystwo Milosnikow Starych Jablonek
Od: "Ewa Szczęśniak" <e...@b...uni.wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

Krystyna Chiger <k...@p...pl> wrote in
news:3E1ADD54.6709B31A@people.pl:

> Konfiturę też można ...

> Teraz też można, ale w piekarniku wygodniej :-)

Mozna tez zapiec w ciescie - w takich pakuneczkach. Z cynamonkiem i
konfitura, albo majerankiem i mieskiem...
Buuuuu! Ostatnie jedzenie mialam o 11.00.
Chyba sie osune...
Pozdrowienia - Ewa Sz.

12. Data: 2003-01-07 15:27:09

Od: "Ewa Szczęśniak" <e...@b...uni.wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Wojciech P" <d...@p...com.pl> wrote in news:aven43$20u$1@news.tpi.pl:

> szarlotki!!!!!
> mozna ja jesc prosto z drzewa. Slodziutkie one niezwykle ale twarde. ale
> szarlotki??
> wojtek
Chcialam zauwazyc, ze wczesniej byla mowa o renecie.
A kosztele ostatni raz jadlam w lesie kolo Losic (Uosic) na Podlasiu, gdzie
wyrosla dziczka chyba z jakiegos porzuconego ogryzka, albo co... Ale to
bylo dobre! Niestety za duze do wykopania...
Pozdrowienia - Ewa Sz.

13. Data: 2003-01-07 17:14:06

Od: "Dirko" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:Xns92FCA6ADC6A4ewaszczbioluniwrocpl@156.17.1.38 Ewa
Szczęœniak <e...@b...uni.wroc.pl> napisał(a):

> [...]
> gdzie wyrosla dziczka chyba z jakiegos porzuconego ogryzka, albo co...
> Ale to bylo dobre! Niestety za duze do wykopania...

Łosice, Łosice gdzie to może być?:-)
Ja...cki

14. Data: 2003-01-07 18:32:28

Od: "Natalia" <n...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Ania Onet" <a...@n...spam.poczta.onet.pl> napisał w wiadomości

> zgodnie z pomysłem Wojtka zadzwoniłam do szkółki drzew owocowych i
poradzili
> mi okulizację a nie szczepienie!!!
> okulizację mogę sobie zrobić nawet w lipcu !!
> wtedy będę wiedziała już co u mnie na ogrodzie rośnie.

Okulizację wykonuje się w lipcu ale oczka muszą być "śpiące" - ze zrazów
pobranych w zimie (tj. w okresie spoczynku) i przechowanych do lata w
chłodzie, żeby pąki nie zaczęły wybijać !

Jeśli chcecie wiedzieć więcej, polecam np "Szkółkarstwo sadownicze "
Czynczyka, dostępne tanio w większości księgarń, przynajmniej w mojej
okolicy.

Pozdrowienia
Natalia

15. Data: 2003-01-07 20:59:36

Od: "Ania Onet" <a...@n...spam.poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Natalia" <n...@i...pl> napisał w wiadomości

> pobranych w zimie (tj. w okresie spoczynku) i przechowanych do lata w
> chłodzie, żeby pąki nie zaczęły wybijać !

znaczy teraz mam brać?

pozdr
Ania

16. Data: 2003-01-07 21:00:25

Od: "Ania Onet" <a...@n...spam.poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Bogusław Bielawski" <b_,w@op.pl> napisał w wiadomości

[ciach]

> Myślę o zaszczepieniu u siebie szarej renety i słynnej tu koszteli jakiej
> ogóle nie znam (bom zbyt młody?)
>
> Pozdrawiam
> BoGusław

pewnie tak :)))))

pozdr
Ania

17. Data: 2003-01-07 21:11:31

Temat: teraz brac
Od: "Wojciech P" <d...@p...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Ania Onet"

> znaczy teraz mam brać?
>
> pozdr
> Ania

Wedle wszystkich uczonych ksiazek - jablonki od stycznia nawet do poczatkow
marca.
NB w ostatnim dzialkowcu - styczniowym jest artykulik o zrazach.
wojtek Pa

18. Data: 2003-01-08 17:24:26

Od: "Natalia" <n...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Użytkownik "Natalia" <n...@i...pl> napisał w wiadomości

> znaczy teraz mam brać?

Teraz, owinąć folią z dziurkami i do lodówki. Najwyżej latem wyrzucisz, jak
stwierdzisz, że ta odmiana Cię nie interesuje. Tnij z południowej części
drzewa, młode (jednoroczne) gałązki, ale nie "wilki". Powodzenia

Natalia

19. Data: 2003-01-09 10:08:37

Od: "krycha" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Użytkownik "Ania Onet" <a...@n...spam.poczta.onet.pl> napisał w
wiadomości
(...)
> [...]
> pobranych w zimie (tj. w okresie spoczynku) i przechowanych do lata w
> chłodzie, żeby pąki nie zaczęły wybijać !

Nie byłabym tego pewna.
Według moich książek do okulizacji, latem, bierze się oczko śpiące pod
liściem
(w zimie o to trudno).
Liść się odcina pozostawiając ogonek.
Jeżeli szczepienie, poprzez oczkowanie, się przyjęło, to ogonek
po dotknięciu palcem odpada.
Wykonywałam letnie szczepienie poprzez oczkowanie.
Fakt, że przyjęło się mniej niż przy szczepieniu wiosennym , ale coś się
przyjęło,
a oczka na zrazy brałam z roślin latem.

Pozdrawiam Krycha

20. Data: 2003-01-09 14:40:55

Od: "Janusz Czapski" <j...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik krycha <k...@p...onet.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:9...@d...zkz.com.pl...
> [...]
> Wykonywałam letnie szczepienie poprzez oczkowanie.
> Fakt, że przyjęło się mniej niż przy szczepieniu wiosennym , ale coś się

Za prezesa klubu szczepieńców tu już robisz to może byś jakiś praktyczny
instruktaż (krok po kroku) spróbowała napisać, a Rafał zmieściłby na stronie
grupy i byłoby po wsze czasy dla takich tumanów jak ja! :-))
Pozdrawiam :-)
Janusz (z zamiarem popraktykowania po obejrzeniu jabłek na gruszy!)

pytanie nasienne jest i pomidorowe
"Historia ogrodów"
Filmy Dziadka: 11-12.01 deklaracje uczestnictwa
petycja