Re: Tradycja, tęsknota za tym jak było, no może niech wróci?

Data: 2012-11-30 16:18:00
Temat: Re: Tradycja, tęsknota za tym jak było, no może niech wróci?
Od: Flyer <f...@g...pl>

In article <3961fe4a-0f90-4a26-91ae-8de6f634f9a9
@e25g2000vbm.googlegroups.com>, r...@g...com
says...

> Tymczasem Germinal Zoli okazał się książką, której lektury nie
> zapomnę. Czytając ją odczuwałam podobne emocje, jak podczas czytania
> Nędzników Hugo, a to w moich ustach największy dla autora komplement,
> gdyż Hugo jest jednym z moich ulubionych autorów.
> Jest koniec XIX wieku. Do małego górniczego miasteczka Montsou
> przybywa bezrobotny maszynista Stefan. Stefan jest młody, silny i
> zapalczywy. Kiedy dostaje pracę w kopalni, w pierwszej chwili ma
> wrażenie, iż złapał pana Boga za nogi. Radość jest jednak
> krótkotrwała. W miarę poznawania warunków pracy i płacy Stefan
> [...]

Żeby nie było - sam jestem palaczem i od czasu do czasu popiję
sobie.

A teraz co do meritum - jeżeli codziennie wpadnę do knajpy na
trzy piwka, to wydam najmarniej 15 zł, ale przeważnie będzie to
coś koło 21-24 zł. Załóżmy, że poprzestanę na tym - to wystarczy
do wyżywienia rodziny.

Nie piszę, że mieli super zarobki, ale gdyby nie wpadali do
knajpy do pracy, to ich życie wyglądałoby na pewno lepiej, czyli
... ;>

PF