Trądzik - czy to sie skonczy.. ?

1. Data: 2004-12-08 19:04:23

Temat: Trądzik - czy to sie skonczy.. ?
Od: "Mały" <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam

Od 8 lat mam trądzik. Z początku pozbywalem sie go stosujac
plyny typu clerasil i inne. Jednak z czasem pomimo stosowania
roznych masci, kremow, tonikow zaczal sie nasilac.
Z pojedynczych krost robily sie gleboko pod skora jakies jakby
"jamki" wypelnione ropa. Rok temu poszedlem z tym do dermatologa,
przepisal mi unidox, clindacne zel i taki jakis bialy plyn robiony w aptece.
Stosowalem to tak jak kazal lekarz i po jakis 2 miesiacach niby byly jakies
efekty,
ale nadal wyskakiwaly mi te bolące wypryski.
Lekarz postanowil przerwac podawanie unidoxu z uwagi, ze to antybiotyk
i moze watrobe uszkodzic, smarowalem za to dalej tymi mazidlami.
Jednak po ok 3 miesiacach po odstawienu unidoxu problem znowu sie pojawil
ale jakby z wieksza sila. Do lekarza nie poszedlem bo wakacje, wyjazdy i
takie tam
Od pewnego czasu znowu mi sie nasilaja objawy, nie pomagają zadne
srodki reklamowane w telewizji itp. Dziwi mnie to, że mam tak jakby
"ataki" trądziku - czasami mam 3 tygodnie spokoj i po 3 tygodniach
znowu mi wychodza te bolace krosty.
W najblizszym czasie mam zamiar isc ponownie do dermatologa.
Moje pytanie jest takie: czy jest jakis skuteczny srodek aby sie
pozbyc tego raz na zawsze, czy juz do konca zycia bede z tym musial
walczyc ? Dlaczego raz mam 3 tygodnie albo i dluzej spokoj a potem
nastepne 3 tygodnie kombinacji zeby to jakos wyleczyc ?
Prosze Was o odpowiedz bo ja juz nie mam na to wszystko sily...

2. Data: 2004-12-08 19:28:42

Temat: Re: Trądzik - czy to sie skonczy.. ?
Od: "gosc" <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> roznych masci, kremow, tonikow zaczal sie nasilac.
> Z pojedynczych krost robily sie gleboko pod skora jakies jakby

Ja ci odpowiem tak - niektorzy maja wyjatkowo ciezki tradzik - za to branie
lekow ma czesto tyle skutkow ubocznych ze tez nie warto ich brac,
przynajmniej moim zdaniem.

Po prostu musisz potraktowac to jako zlo konieczne, ale trzeba dbac o
higiene skory. Czyli te wszystkie masci i kremy (choc niektore srodki
kladzione na skore tez maja w sobie silne antybiotyki i nie wolno ich dlugo
stosowac, warto brac jedynie jesli stan mocno sie zaogni).

Wartym rozwazenia sa wizyty u kosmetyczki i oczyszczanie skory, troche
bolesne. Moim zdaniem warto to robic jedynie wowczas, gdy tradzik jest
bardzo silny i ropieje.

To tyle - to nie sa uwagi lekarza, co goscia ktory podobnie jak ty od
ladnych ilus lat ma tradzik, choc czym bardziej zblizam sie do 30-stki tym
staje sie on mniejszym problemem. Obecnie wyskakuje jeszcze minimalnie gdzie
nie gdzie tylko. I juz specjalnie nie przeszadza. Niestety nieduze slady na
skorze (deformacje) pozostaja.

Po prostu nie przejmuj sie i olej to! Dbaj o higiene! I nie bierz tych setek
lekow, bo rozwalisz sobie organizm (chyba, zeby stan byl rzeczywiscie
wyjatkowo powazny), a i szkoda forsy, bo ja tyle roznych rzeczy
przecwiczylem i zadne leki doustne nie pomogly.

3. Data: 2004-12-08 20:47:39

Od: Hektor <m...@N...alternatywa.net> szukaj wiadomości tego autora

"gosc" <s...@w...pl> napisał(a)
wnews:cp7kkc$mqh$1@nemesis.news.tpi.pl:

> Wartym rozwazenia sa wizyty u kosmetyczki i oczyszczanie skory, troche
> bolesne. Moim zdaniem warto to robic jedynie wowczas, gdy tradzik jest
> bardzo silny i ropieje.

A moim zdaniem niewartym!

--
Pozdr. Hektor

4. Data: 2004-12-11 16:05:59

Od: "Adrian" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Hektor" <m...@N...alternatywa.net> napisał w wiadomości
> "gosc" <s...@w...pl> napisał(a)
> wnews:cp7kkc$mqh$1@nemesis.news.tpi.pl:

> A moim zdaniem niewartym!
>
> --
> Pozdr. Hektor

Też tak uważam!
Ludzie znajdują sobie sztuczne problemy żeby zapełnić pustkę w życiu. To
jest rodzinne. To kiedyś przejdzie. To nie szkodzi ani życiu, ani zdrowiu.
Czym więc się przejmować?

Adrian

5. Data: 2004-12-12 11:58:27

Od: Hektor <m...@N...alternatywa.net> szukaj wiadomości tego autora

"Adrian" <a...@p...onet.pl> napisał(a)
wnews:cpft45$t47$1@nemesis.news.tpi.pl:

> Też tak uważam!
> Ludzie znajdują sobie sztuczne problemy żeby zapełnić pustkę w życiu.
> To jest rodzinne. To kiedyś przejdzie. To nie szkodzi ani życiu, ani
> zdrowiu. Czym więc się przejmować?

No wiesz, tradzik leczyc trzeba. Nie wiem czemu tak piszesz, chyba nigdny
nie miales tradziku.

--
Pozdr. Hektor

6. Data: 2004-12-14 13:12:34

Od: "Adrian" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> "Adrian" <a...@p...onet.pl> napisał(a)
> wnews:cpft45$t47$1@nemesis.news.tpi.pl:

> No wiesz, tradzik leczyc trzeba. Nie wiem czemu tak piszesz, chyba nigdny
> nie miales tradziku.

Mam, ale metody "leczenia" zalecone przez lekarza skończyły się dla mnie
zapaleniem płuc (dwukrotnym, po obu terapiach). Efekty były, ale uznałem że
nie warto niszczyć sobie odporności. Zresztą jakie to ma znaczenie? Nie
planuję kariery aktorskiej ani telewizyjnej itp., jestem na studiach
technicznych...

Adrian

7. Data: 2004-12-14 17:17:19

Od: Samotnik <s...@s...eu.org> szukaj wiadomości tego autora

<s...@o...pl> napisal(a):
> [...]
> srodki reklamowane w telewizji itp. Dziwi mnie to, że mam tak jakby
> "ataki" trądziku - czasami mam 3 tygodnie spokoj i po 3 tygodniach

Tia... To teraz spróbuj sobie przypomnieć, czy przed takim atakiem jesz
ostre przyprawy, czekoladę... Ja np. bardzo lubię Tabasco, gdybym mógł,
to polewałbym tym mięso, sernik, chipsy, dolewał do herbaty itp ;-), ale
nie robię tego, bo zauważyłem, że po konkretniejszym użyciu tej przyprawy
(podobnie jak innych ostrych, ale przy tabasco efekt jest najbardziej
widoczny) mogę sobie dać rękę uciąć, że po dwóch dniach mnie "zasyfi".
Jeśli się pilnuję, to nie mam problemu.
--
Samotnik
www.samotnik.pl - czartery jachtów na Morzu Śródziemnym

8. Data: 2004-12-14 17:22:23

Od: Hektor <m...@N...alternatywa.net> szukaj wiadomości tego autora

"Adrian" <a...@p...onet.pl> napisał(a)
wnews:cpn0kq$m8h$3@nemesis.news.tpi.pl:

> [...]
> uznałem że nie warto niszczyć sobie odporności. Zresztą jakie to ma
> znaczenie? Nie planuję kariery aktorskiej ani telewizyjnej itp.,

Ok, rozumiem. Chodzilo mi raczej o komfort psychiczny. Wiesz jaka jest
"presja" z otoczenia.

--
Pozdr. Hektor

9. Data: 2004-12-15 21:49:01

Od: "Mały" <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Samotnik" <s...@s...eu.org> napisał :

> [...]
> (podobnie jak innych ostrych, ale przy tabasco efekt jest najbardziej
> widoczny) mogę sobie dać rękę uciąć, że po dwóch dniach mnie "zasyfi".

Właśnie ja tez pilnuję sie z jedzeniem niektórych rzeczy
Nie jadam czekolady, słodyczy, przyprawy tylko łagodne
I najgorsze jest to, że nie wiem kiedy to mi wyskoczy,
a jak juz wyskoczy to puchnie toto pod skóra i kilkanascie
dni czekam az przejdzie
Ostatnio bylem u dermatologa, przepisal mi tetracykline i
davercin wiec moze w koncu mi to pomoze :)

Problemy z kręgosłupem
Test ciążowy (negatywny), a ciąża pozamaciczna?
pękajace naczynka
badanie krwi: co ozn. skrót DIFF i %MON ?
dretwienie pachwin.