Transformator wywala bezpiecznik

1. Data: 2003-01-13 15:45:27

Temat: Transformator wywala bezpiecznik
Od: "Grzegorz Jedrasik" <h...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Hej,
Mam problem. Zamontowałem 2 transformatory o mocy 300W każdy
(obsługują 22 żarówki halogenowe po 20W).
Gdy włączam światło to od czasu do czasu wyskakuje mi bezpiecznik.
Mniej więcej w połowie przypadków. Czasem wyskakuje kilka razy
pod rząd a czasem udaje się włączyć światło za pierwszym razem.
Bezpiecznik był 10A, który wymieniłem na 16A i dalej jest to samo.

Nie wiecie o co może chodzić?

Harry

# Grzegorz Jędrasik
# h...@g...pl
# GG: 65868 Tlen: harry2517 ICQ: 24203541

1. Data: 2003-01-13 16:31:30

Temat: Re: Transformator wywala bezpiecznik
Od: Dlugi <w...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Mon, 13 Jan 2003 16:45:27 +0100, "Grzegorz Jedrasik"
<h...@g...pl> wrote:

> [...]
>pod rząd a czasem udaje się włączyć światło za pierwszym razem.
>Bezpiecznik był 10A, który wymieniłem na 16A i dalej jest to samo.

Sprawdz czy masz bezpiecznik typu B - jesli masz C to moze wywalac

Pozdrawiam
Dlugi

1. Data: 2003-01-13 18:47:41

Od: "Łukasz" <l...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Moim zdaniem to wina transformatora. Po prostu przy załączaniu jest za duży
skok prądu no i wtedy bezpiecznik ci wywala. Najlepiej było kupić
transformator elektroniczny który to eliminuje. Ale teraz to juz "po
ptakach".

1. Data: 2003-01-13 18:59:26

Od: "jacek" <w...@a...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

najlepiej zamontowac bezpiecznik
"zwloczny"
to jest zaduzy skok napiecia czy amperaz dokladnie nie wiem
ale mialem podobny problem- zadzialalo
--
www.szafyjacek.prv.pl
w...@a...waw.pl

1. Data: 2003-01-13 21:41:29

Od: "Andrzej i B." <a...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Mam problem. Zamontowałem 2 transformatory o mocy 300W każdy
> (obsługują 22 żarówki halogenowe po 20W).
Rozdziel dwa trafa na dwa włączniki i je osobno.

1. Data: 2003-01-14 05:44:31

Od: Dlugi <w...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Mon, 13 Jan 2003 17:31:30 +0100, Dlugi <w...@p...onet.pl>
wrote:

>Sprawdz czy masz bezpiecznik typu B - jesli masz C to moze wywalac

Jeszcze na pl.misc.budowanie ktos polecal by dac opornik wpiety
szeregowo z pierwotnym uzwojeniem transformatora - opor rzedu 2-5 omow
min 5Wat.

Pozdrawiam
Dlugi

1. Data: 2003-01-14 07:56:51

Od: "Jarek Mielczarek" <j...@p...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Odwrotnie:
wyłącznik klasy C ma większą "zwłokę" niż B, dlatego zamiana
na wyłącznik klasy C powinna rozwiązać problem.

Wyłączniki klasy C są używane np. przy zasilaniu silników,
a taki rozruch jest zbliżony do "rozruchu" Twojego transformatora.

Jarek

1. Data: 2003-01-14 08:18:03

Od: "Efo" <e...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Wyłączniki klasy C są używane np. przy zasilaniu silników,
> a taki rozruch jest zbliżony do "rozruchu" Twojego transformatora.

piszesz o wylacznikach, a czlowiek wyraznie napisal ze ma bezpieczniki

kupi bezpieczniki o charakterystyce zwlocznej BiWtz lub gG wtedy powinno
wystarczyc 10A
pozdrawiam
Efo

1. Data: 2003-01-14 08:39:24

Od: m...@m...uni.wroc.pl (Maciej Paluszynski) szukaj wiadomości tego autora

[...]

Czesc: losowe wywalanie bezpiecznika przy zalaczaniu duzego trafa jest
normalne, szczegolnie jezeli jest to toroid. Wymien bezpiecznik na 10A
o charakterystyce C, i powinno pomoc. Innym rozwiazaniem jest wpiecie
w obwod specjalnego termistora NTC, ale sa one trudno dostepne i drogie.
Pozdrowienia,
Maciej

1. Data: 2003-01-14 09:16:26

Od: "Grzegorz Jedrasik" <h...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "jacek" <w...@a...waw.pl> napisał:

> najlepiej zamontowac bezpiecznik
> "zwloczny"
> to jest zaduzy skok napiecia czy amperaz dokladnie nie wiem
> ale mialem podobny problem- zadzialalo

Bardzo dziękuję Wam za wszystkie odpowiedzi.
Dam znać czy zadziałało po wymianie.

Harry

# Grzegorz Jędrasik
# GG: 65868 Tlen: harry2517 ICQ: 24203541

limity ulgi remontowej
śmierdzi spod umywalki
wylewka pod terakotę
Szambo
Filtry do wody - Odwrócona Osmoza - 50% taniej - Wieczysta Gwarancja,