Transfuzja krwi

1. Data: 2006-04-09 20:03:43

Temat: Transfuzja krwi
Od: "Marc" <d...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

witam

Czy jest mozliwe przetoczenie krwi u dorosłego czlowieka w taki sposob aby
mogl sobie wybrac grupe krwi?

2. Data: 2006-04-09 20:12:03

Temat: Re: Transfuzja krwi
Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Marc [###d...@i...pl.###] napisał:
> witam
> Czy jest możliwe przetoczenie krwi u dorosłego człowieka w taki
sposób
> aby mógł sobie wybrać grupę krwi?

Oczywiście! Pod warunkiem, że będzie to odpowiednia dla niego grupa
krwi. :-)

3. Data: 2006-04-09 20:30:30

Od: "Marc" <d...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Oczywiście! Pod warunkiem, że będzie to odpowiednia dla niego grupa
> krwi. :-)

Ale co to znaczy odpowiednia? Jesli np. wybierze AB to bedzie mial gorsze
samopoczucie niz jak bedzie zyl z grupa B Rh- ? ;)

4. Data: 2006-04-09 21:15:09

Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Norbert [###a...@w...gazeta.pl.###] napisał:
> Odpowiednia to taka ktora sam posiada, przynajmniej pod wzgledem
ukladow
> AB0, Rh, Kell...

Nie znam się dokładnie na tym, ale w pewnych wypadkach można z braku
odpowiedniej grupy krwi podawać nieco inne, niż ma biorca. Oczywiście
nie każdemu biorcy każdą krew. Ale ja po prostu sparafrazowałem słynne
zdanie H.Forda, że nabywca może zakupić FORD-a T w dowolnym kolorze,
pod warunkiem, że bedzie to czarny. Generalnie nie widzę głębszego
sensu w stawianiu przez pacjenta tego typu warunków. Od doboru grupy
krwi są fachowcy.

5. Data: 2006-04-09 21:23:52

Od: "Norbert" <a...@w...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

--
Pozdrawiam Norbert :-)

6. Data: 2006-04-09 22:14:30

Od: "tomm" <t...@p...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Czy jest mozliwe przetoczenie krwi u dorosłego czlowieka w taki sposob aby
> mogl sobie wybrac grupe krwi?

napisz cos wiecej o przypadku,
czy to dotyczy mozliwosci stricte medycznych
czy z zakresu prawa obowiazujacego w leczeniu ??

przypomne tez, ze podanie zle grupy krwi raczej
zakonczy sie dla pacjenta zle, a w sumie najgorzej

Tomek

7. Data: 2006-04-10 09:13:46

Od: Piotr <e...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Chyba się domyślam o co Ci chodzi.

Krew (a właściwie jej elementy) przetacza się po to, żeby CHWILOWO
uzupełnić niedobory własnej krwi pacjenta. Przetoczona krew nie zostaje
w organizmie pacjenta do końca życia i nie ma wpływu na jego własną
grupę krwi, tzn. nie może jej zmienić. Np. krwinki czerwone przeżywają
około 3 miesięcy i najpóźniej po takim okresie od przetoczenia już ich
nie ma. Do tego czasu pacjent zdąży już zwykle naprodukować własnych
krwinek, posiadających jego własną, niezmienną grupę krwi.

Krwi do przetoczenia nie można sobie wybrać dowolnie. Organizm będzie
zaciekle zwalczał każdą niezgodność i nie dopuści do tego, żeby
rozpanoszyły się w nim obce tkanki. Właśnie dlatego jest taki problem z
przeszczepianiem narządów (np. szpiku kostnego). Obca tkanka wprowadzona
do organizmu albo będzie (dalece) zgodna z jego ściśle określonymi
parametrami, albo spowoduje powikłania - często śmierć.

Nie znaczy to, że w doborze grupy krwi dla pacjenta nie ma żadnego "pola
manewru", pole to jest jednak bardzo niewielkie i obwarowane pewnymi
regułami.

Pozdrawiam
Piotr

8. Data: 2006-04-12 17:15:45

Od: "Małgorzata Martyniak" <g...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Krew do tarnsfuzji wybiera lekarz wraz z osoba przygotowujaca probe
zgodnosci.Nigdy pacjent.Ale skad to pytanie?

SLA Rilutek
Siarka (od zapałek) w potrawie
Piekacy bol w lewym boku.
Re: liposuction