Trawnik - kosiarka ????

11. Data: 2009-06-08 15:40:55

Temat: Re: Trawnik - kosiarka ????
Od: MAYKY <m...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Jeżeli tak, to gdy powierzchnia nie jest duża - mniejsza lub równa
> trawnikowi proponuję mikrociągniczek - kosiarkę MF70 - ma kosiarkę listwową
> jak i mulczer (kosiarkę rotacyjną). Ma też przystawki różne - od wózka
> operatorskiego (oszczędza nogi) - zaleta - z wózkiem zastępuje drogie
> traktorki, ale gdy trzeba odłączamy i można nim "wywijać" pod krzewami i
> przy rabatach czy chodnikach, ma własny napęd na koła, ma przyczepkę, ma
> inne maszynki. Jest dość uniwerswalny na dzisiejsze i jutrzejsze
> zapotrzebowania. Ma koła do zblokowania do pracy na zboczach, mało jest tak

tylko trawnik , do tego iglaki , skalniak pewnie
warzywniaka nie będzie

Mayky

12. Data: 2009-06-09 07:16:15

Od: "Andrzej S." <A_S@nie_nie.pl> szukaj wiadomości tego autora

MAYKY pisze:

> i jaka kosiarke ???
> i jak kolega niżej pyta ile kosisz te 3000 ????
>
> Mayky

Kosiarka Craftsman/Briggs&Stratton, duza, ale szczególów teraz
nie podam. Koszenia na dzien bez duzego bólu lub pół dnia na bezdechu.
Sporo detali typu drzewa, kwietniki do omijania.

Raczej nie kosze, bo inni sie wyrywają i nie moge sie dopchac ;-)

Podtrzymuje co powiedzialem - kosiarka pchana musi mieć duże koła.
Koszenie moze byc relaksem.

http://picasaweb.google.com/AStasiew/Budowa#53420304
32431397858

pozdro
--
A S

13. Data: 2009-06-09 07:49:43

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Andrzej S." <A_S@nie_nie.pl> napisał w wiadomości

> [...]
>
> Raczej nie kosze, bo inni sie wyrywają i nie moge sie dopchac ;-)
>
> Podtrzymuje co powiedzialem - kosiarka pchana musi mieć duże koła.

MF70 - w jeden dzień dwa duże boiska piłkarskie z przyległościami...
Mulczerem. Nawet cegły...

14. Data: 2009-06-17 06:41:54

Od: "McBeth" <m...@l...poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> W skrócie potrzebuję założyć +/- 50 arów trawnika , obkosić go i ładnie
> utrzymać .....
Raczej traktorek ok 18-20KM z deckiem conajmniej 46". Jeśli nie ma drzew,
koszenie (z mulchowaniem, bo zwożenie i utylizacja takiej ilości trawy to
kuuuupa roboty) zajmie Ci 2-2,5h. Jeśli są drzewa, to obszar w promieniu 3m
pomnóż x 2 i dodaj do powierzchni, jeśli chcesz oszacować czas koszenia.

Pzdr.
McBeth

15. Data: 2009-06-17 18:25:58

Od: MAYKY <m...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

McBeth pisze:
> [...]
> pomnóż x 2 i dodaj do powierzchni, jeśli chcesz oszacować czas koszenia.

drzewa będą zapewne ......
ale wielkie dzieki za odpowiedz , bardzo rzeczowa i "matematyczna"
a masz moze jakiś typ co do traktorka prócz określenia mocy ????

Mayky

16. Data: 2009-06-18 11:40:09

Od: "McBeth" <m...@l...poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> a masz moze jakiś typ co do traktorka prócz określenia mocy ????
Nie znam tego rynku. Mam doświadczenie jedynie z moim Murray 15,5KM, który
jest urządzeniem 'siermiężnym', prostym i nieprecyzyjnym. Kupując traktorek
trzeba wybierać raczej solidniejszą firmę i raczej nie podstawowy model.
Kupując używkę trzeba pamiętać o trwałości silnika - niektóre podobno
obliczane są zaledwie na paręset godzin pracy. Dzisiaj szukałbym czegoś z
2-cylindrowym B&S i dobrym tłumikiem. Najlepiej, żeby poziom hałasu był
<98dB. Sprawdzić trzeba, czy ma opcję mulchowania i ile kosztuje. Kosz na
trawę to też niegłupia sprawa, choćby do zbierania liści (jak drzewa
urosną), ale dla mnie to odległa opcja. Skrzynka chyba najlepiej
hydrostatyczna, ale jest też najdroższa. Skrzynka nieźle dostaje jak np.
ciągniesz ważacy 150kg aerator (u mnie niekiedy koła się kręcą w miejscu).
Temat rzeka bardzo mało znany w Polsce. Polecam fora US.

Pzdr.
Adam

17. Data: 2009-06-18 21:47:57

Od: "Jan" <t...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "McBeth" <m...@l...poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> koła się kręcą w miejscu).
> Temat rzeka bardzo mało znany w Polsce. Polecam fora US.
Nie tak mało znany. W PL sprzedaje sie rocznie ok. 10000 kosiarek
samojezdnych (bo to tak naprawdę "traktorek" nie jest...:). Ale dla
uproszczenia trzymajmy się "traktorka". Producenci: Murray,
Husqvarna(Partner, McClloch - to jeden producent), Viking (Stihl), Torro.
Pojawiaja sie jeszcze partie traktorków sprzedawanych przez markety pod
nazwą własną, np. (Relly, Cast, Nac) producentem jest Husqvarna (dawniej
Electrolux). Prawdziwe mini traktorki produkuje John Deere
Traktorki sa konstrukcjami prostymi i tanimi. Na ogół:
- moc do 15 KM: bez kosza stałego, przekładnia mechaniczna
- pow. 15 KM w wiekszosci z koszem stałym, od 18 KM raczej z napedem
hydrstatycznym
Jesli chodzi o podwozie, to należy zwrócić uwagę, czy przednia oś jest
odlewana (znacznie trwlsza od blaszanej). Reszta konstrukcji jest do siebie
podobna...
Silniki w mniejszych rozmiarach to B&S, w większych często Kohler (x2)
Z rozdrabnianiem ("mulczowanie" przyprawia mnie o mdłości...) ostrożnie.
Taki zbieeg wymaga bardzo częstego koszenia! Przy dużej trawie rozdobnienie
jest słabe, a na trawniku zostają pogniecione placki trawy, które i tak
trzeba usuwać. Lepszym rozwiazaniem jest wyrzut (boczny lub tylny) i
zbieranie trawy Sweeperem (niestety znowy dziwolag angolski), czyli
zbieraczem. Unikać jak ognia doczepianych koszy, bo to proteza. Zbieranie do
stałego kosza nie jest problemem.
Jak chcesz mieć precyzyjne urrzadzenie do koszenia, to kup ridera (nie
zbiera!). Kosi szybko, jest niezwykle mobilny (przegubowa rama). Traktorki
są lekkie, w zwiazku z czyn jak już na nch coś wieszamy (lub ciągniemy) to
trzeba załozyć obciazniki kół tylnych a w zimie łańcuchy).
Wieksi dealerzy firmowi maja niezła wiedze na tentemat. Oczywiście nie w
marketach...:)
Pozdrowienia
Jan

NAPORY, WAPORY, WYPORY...
[co to?] polne, podobne do jasnoty, fioletowe liscie
Glicynie z nasion
co to było - duże liście miało....
WALEC ogrodowy ( jakies pomysły jak wykonać ? )