Re: Trawnik - kosiarka ????

From: "Jan" <t...@o...pl>
Newsgroups: pl.rec.ogrody
Subject: Re: Trawnik - kosiarka ????
Date: Thu, 18 Jun 2009 23:47:57 +0200

Użytkownik "McBeth" <m...@l...poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
news:h1d92d$kds$1@news.onet.pl...
> Nie znam tego rynku. Mam doświadczenie jedynie z moim Murray 15,5KM, który
> jest urządzeniem 'siermiężnym', prostym i nieprecyzyjnym. ... Skrzynka
> nieźle dostaje jak np. ciągniesz ważacy 150kg aerator (u mnie niekiedy
> koła się kręcą w miejscu).
> Temat rzeka bardzo mało znany w Polsce. Polecam fora US.
Nie tak mało znany. W PL sprzedaje sie rocznie ok. 10000 kosiarek
samojezdnych (bo to tak naprawdę "traktorek" nie jest...:). Ale dla
uproszczenia trzymajmy się "traktorka". Producenci: Murray,
Husqvarna(Partner, McClloch - to jeden producent), Viking (Stihl), Torro.
Pojawiaja sie jeszcze partie traktorków sprzedawanych przez markety pod
nazwą własną, np. (Relly, Cast, Nac) producentem jest Husqvarna (dawniej
Electrolux). Prawdziwe mini traktorki produkuje John Deere
Traktorki sa konstrukcjami prostymi i tanimi. Na ogół:
- moc do 15 KM: bez kosza stałego, przekładnia mechaniczna
- pow. 15 KM w wiekszosci z koszem stałym, od 18 KM raczej z napedem
hydrstatycznym
Jesli chodzi o podwozie, to należy zwrócić uwagę, czy przednia oś jest
odlewana (znacznie trwlsza od blaszanej). Reszta konstrukcji jest do siebie
podobna...
Silniki w mniejszych rozmiarach to B&S, w większych często Kohler (x2)
Z rozdrabnianiem ("mulczowanie" przyprawia mnie o mdłości...) ostrożnie.
Taki zbieeg wymaga bardzo częstego koszenia! Przy dużej trawie rozdobnienie
jest słabe, a na trawniku zostają pogniecione placki trawy, które i tak
trzeba usuwać. Lepszym rozwiazaniem jest wyrzut (boczny lub tylny) i
zbieranie trawy Sweeperem (niestety znowy dziwolag angolski), czyli
zbieraczem. Unikać jak ognia doczepianych koszy, bo to proteza. Zbieranie do
stałego kosza nie jest problemem.
Jak chcesz mieć precyzyjne urrzadzenie do koszenia, to kup ridera (nie
zbiera!). Kosi szybko, jest niezwykle mobilny (przegubowa rama). Traktorki
są lekkie, w zwiazku z czyn jak już na nch coś wieszamy (lub ciągniemy) to
trzeba załozyć obciazniki kół tylnych a w zimie łańcuchy).
Wieksi dealerzy firmowi maja niezła wiedze na tentemat. Oczywiście nie w
marketach...:)
Pozdrowienia
Jan