Trendy w ogrodach

11. Data: 2003-09-24 07:18:45

Temat: Re: Trendy w ogrodach
Od: "Marta Góra" <m...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jack" <w...@W...onet.pl> napisał w wiadomości
news:7820.0000073d.3f713d22@newsgate.onet.pl...
> Czy to juz czas na podsumowanie?
> Przyznam że liczyłem na więcej
> Nie przyglądacie się cudzym ogrodom ? Nie widzieliście nic ciekawego?

Ja sie przyglądam, ale niewiele jest takich które naprawdę mi się podobają.
Iglaki i trawnik, gdzieniegdzie jakieś dwa lisciaste i kwiaty jednoroczne
plus na balkonach surfinie i petunie. Mam wrażenie, ze ludzie boja sie drzew
lisciastych - widuję tylko owocowe i czasem brzozy.

Natomiast codzień z balkonu obserwuję pewną ciekawostkę.
Jedna z moich sąsiadek za blokiem na bardzo małym skrawku ziemi stworzyła
mini ogródek, który zachwyca o każdej porze roku. Widać, ze rośliny dobrane
są ze smakiem ale i zgodnie z warunkami jakich potrzebują.
Wielu właścicieli ogrodów mogłoby się od niej uczyć. Dla mnie to wielka
sztuka na takiej chustce od nosa stworzyć coś ciekawego.

Pozdrawiam
Marta

12. Data: 2003-09-24 07:51:19

Od: "Jack" <w...@W...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> no coz zawsze mozesz jako pierwszy zapoczatkowac modę rabata w srodku wokoło
> trawnik
> :)ina

To juz było...
nazywało się klomb - rosliny sadzono w układzie pietrowym wyższe w środku
nizsze i byliny na zewnątrz...

Czy to oznacza ze wszystko juz było...i przed nami jedynie powroty do starych
rozwiązań kompozycyjnych...;)

Pozdrawiam Jack

13. Data: 2003-09-24 08:15:58

Od: "Basia Kulesz" <b...@p...gliwice.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Jack" <w...@W...onet.pl> wrote in message
> Czy to juz czas na podsumowanie?
> Przyznam że liczyłem na więcej
> Nie przyglądacie się cudzym ogrodom ? Nie widzieliście nic ciekawego?

Może dlatego, że członkowie grupy to indywidualiści i niespecjalnie lubią,
by architekci krajobrazu projektowali im ogrody? Stąd też i ogólne trendy są
im raczej obojętne?

Pozdrawiam, Basia.

14. Data: 2003-09-24 13:13:30

Od: "Michal Misiurewicz" <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

"Jack" <w...@W...onet.pl> wrote in message

> A może Michał zza wielkiej wody rzuci coś na temat ogrodowych trendów w
> hameryce ?

A to juz rzucalem pare razy. Wileka trawiasta pustynia, na niej
2-3 drzewka, pod domem pas wysypany kora, na nim rowniutko
w rzadku zasadzone kwiatuszki w 1-2 kolorach (jesli w 2 to na
przemian), moga byc jeszcze ze 3-4 krzaczki, oczywiscie przycinane
w formy geometryczne. Co bardziej ambitni funduja sobie jeszcze
grzadke z pomidorami, ale to na starych osiedlach, bo na nowych
chyba nie wolno. No i na starych osiedlach jest wiecej drzew (i wieksze).
Jeszcze jakies kwiatki lub krzaczek moze rosnac przy skrzynce
pocztowej (ta jest umieszczona na slupku przy ulicy).

Pozdrowienia,
Michal

--
Michal Misiurewicz
m...@m...iupui.edu

15. Data: 2003-09-24 18:26:35

Temat: Odp: Trendy w ogrodach
Od: "Elfir" <e...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Jack <w...@W...onet.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:1...@n...onet.pl...
> Czy zauważyliscie by pojawiła sie w ogrodach jakas nowa moda, coś
> wyróżniającego ogrody, nie indywidualnego lecz dajacego sie zauważyć jako

Niestety nie, jesli chodzi o ogrody zakladane przez ich wlascicieli.

Elfir

16. Data: 2003-09-24 18:29:03

Od: "Elfir" <e...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Janek <j...@p...onet.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:bkn4a0$2j3p$...@n...ipartners.pl...

> Chyba jednak wreszcie odchodzi sie od trawnika i tuj jako jedynych
> wyznaczników nowoczesnych projektów założeń ogrodowych dokonywanych przez
> genialnych architektów zieleni tudzież innych specjalystów....

Nigdy nie zaprojektowalam zywotnika rzedem wokolo trawnika! Nigdy nie
widzialam projektu architekta zieleni, ktory by cos takiego polecal!

Elfir

17. Data: 2003-09-24 18:34:37

Od: "Elfir" <e...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Basia Kulesz <b...@i...pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:bkna50$inv$...@a...news.tpi.pl...
> Na moim osiedlu właśnie mam okazję podziwiać świeżo "zaprojektowany" przez
> "architekta" "krajobrazu" ogród. Nieśmiertelny trawnik z rolki,
> nieśmiertelne iglaki i równie nieśmiertelna kora.

Na ile to byl projekt architekta a na ile zadanie inwestora?
Ja zrobilam projekt nasadzen wokolo budynku mieszkalnego, ktory zostal tak
wypaczony przez inwestora i wykonawce, ze nigdy bym sie do niego nie
przyznala.

Elfir

18. Data: 2003-09-24 19:24:59

Od: "Jack" <w...@W...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Użytkownik Jack <w...@W...onet.pl> w wiadomości do grup
> dyskusyjnych napisał:1...@n...onet.pl...
>
> Niestety nie, jesli chodzi o ogrody zakladane przez ich wlascicieli.
>
> Elfir

Ależ Elfir jeżeli widzisz jakiekolwiek nowe trendy napisz
co nowego w kompozycji, układzie, funkcjach, czy może jakies kolory, sposóby
grupowania roślin...
Licze ze odezwie się też 1st

Pozdrawiam
Jack

19. Data: 2003-09-24 19:25:37

Od: s...@s...pl (Tadeusz Smal) szukaj wiadomości tego autora

> Nigdy nie zaprojektowalam zywotnika rzedem wokolo trawnika! Nigdy nie
> widzialam projektu architekta zieleni, ktory by cos takiego polecal!
hehe
nigdy
nie mow nigdy
:)
z pozdrowieniami i usmiechami
_hehehe

--
Zaloz prywatne forum:
http://forum.onet.pl

20. Data: 2003-09-24 21:03:49

Od: "Tomek i Ewa" <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Elfir" <e...@p...fm> napisał w wiadomości

> Niestety nie, jesli chodzi o ogrody zakladane przez ich wlascicieli.

A jeśli chodzi o ogrody zakładane przez tzw. fachowców?
To co, jakieś nowe trendy może? ;-)

pozdrawiam złośliwie
Ewa
z widokiem z okna na takie "twórcze dokonania"

PS. Czy Ty nas, właścicieli, przypadkiem nie obrażasz?

nawóz do tuj
modliszka
Rozmaitosci powakacyjne
Iglaki - środek brązowieje