Trendy w ogrodach

331. Data: 2003-10-01 19:32:58

Temat: Odp: Odp: Odp: Odp: Trendy w ogrodach
Od: "Elfir" <e...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Jerzy Nowak <w...@N...gazeta.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:bldv76$ec0$...@i...gazeta.pl...

> Tylko tyle po 5 latach studiów?
> Ja bym zaczął od zadania kilku pytań.
Mialam dac sugestie a nie udzielac konsultacji.
Poza tym, skoro rosliny maja byc tanie i jednoczesnie odporne na susze
(czyli, ze ziemia w ogrodzie jest piaszczysta, przepuszczalna) to zbyt
duzego wyboru jednak nie ma.

Elfir

332. Data: 2003-10-01 19:36:08

Temat: Odp: Odp: Odp: Trendy w ogrodach
Od: "Elfir" <e...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Grzegorz Sapijaszko <g...@s...net> w wiadomości do
grup dyskusyjnych napisał:m...@s...net...

> Zrozumiałem. Ale nie doczekałem się też listy używanych przez
> Ciebie/proponowanych przez Ciebie taksonów...
No nie przesadzaj, to grupa dyskusyjna a nie indeks gatunkow!

> Nie, ja takiego zarzutu nie czyniłem.
Alez wcale ci nie zarzucam, ze mi to zarzucales ;-)

> Twierdzę natomiast, że projektowany przez Ciebie ogród nie ma się
> podobać Tobie, a ewentualnemu klientowi, który w tym ogrodzie będzie
Zawsze sie pytam, czy klient nie ma jakis ulubionych roslin, ktore widzialby
w swoim ogrodzie.
Idac twoim tokiem myslenia, czyz nie bylabym zmuszona posadzic w ogrodzie
calej oferty szkolkarskiej, bo szkoda cos ominac?

Elfir

333. Data: 2003-10-01 19:37:19

Od: "Elfir" <e...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Piotr Siciarski <p...@r...pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:blcu2v$o76$...@a...news.tpi.pl...
> :-)Placebo, Elfirko, placebo:-)

To na pesymistow i realistow nie dziala... ;-(

Elfir

334. Data: 2003-10-01 19:49:57

Temat: Odp: Odp: Trendy w ogrodach
Od: "Elfir" <e...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik T.W. <t...@w...pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:ble40r$qn0$...@a...news.tpi.pl...

> Widzisz - i od tego trzeba było zacząć, uniknęlibyśmy niepotrzebnych
> nieporozumień.
> Zamiast pisać o "uporządkowanej przestrzeni", o tym, co to "się w
> małych ogrodach nie sprawdza", o tym, co się stanie z ogrodem za lat
> 20...
Podobaja mi sie rowniez ogrody geometryczne, uporzadkowane.
W zasadzie podoba mi sie kazdy styl ogrodu, w ktorym widac reke mistrza.
Ale japonskie jednak nabardziej...;-)
Zgadzam sie z toba, ze poza Azja takie ogrody wygladaja dziwnie lub sa
"pseudojaponskie" - ot kilka formowanych drzewek, latarenka i garsc zwiru.
Nie takie mialam na mysli. Ale poza Azja tez powstaja piekne ogrody
japonskie - glownie w otoczeniu dzielnic emigrantow - np. w Australii.

Nie podjelabym sie projektowania ogrodu japonskiego. Ale maniakowi moge
"pseudojaponczyka" zrobic...czemu nie? Jak zaplaci?

A mowienie my, Europejczycy, w dobie masowych emigracji, mieszania kultur,
chyba traci na znaczeniu?

Elfir

335. Data: 2003-10-01 19:55:53

Temat: Odp: Trendy w ogrodach
Od: "Elfir" <e...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Tadeusz Smal <s...@s...pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:00f301c38635$f8f4fe60$de7c63d9@d3h6c1...

> no gdybys jednak byla to jakas pilna sprawa
> i mialasby na wymiane trawke ktorej nie mam

Bardzo dziekuje za list z trawkami i dobre checi coby mnie nimi poczestowac,
ale to do projektowanych ogrodow potrzebuje ;-)

Elfir

336. Data: 2003-10-01 20:01:12

Od: "Elfir" <e...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Paweł Woynowski <p...@o...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:3...@n...onet.pl...

> Jeśli kończyłaś Warszawską SGGW to powinnaś znać te opracowania. Autorka
Nie konczylam. Konczylam Poznanska AR.
A o ogrodach wiejskich mialam calkiem spory fragment pracy magisterskiej.
Rowniez w czesci badania wlasne - zjezdzilam pol Wielkopolski szukajac
materialow do pracy.

> Jestem ciekaw co Ty sądzisz na temat tych artykułów.
> http://bgawryszewska.webpark.pl/interest.htm,
Ojej! Ja mam tyko modem!

Elfir

337. Data: 2003-10-01 20:35:44

Temat: Re: Trendy w ogrodach
Od: s...@s...pl (Tadeusz Smal) szukaj wiadomości tego autora

> Bardzo dziekuje za list z trawkami i dobre checi coby mnie nimi
poczestowac,
> ale to do projektowanych ogrodow potrzebuje ;-)
:)
mozesz je zamowic wysylkowo w e-komie
dzien czy dwa dni temu byl tu link do tej firmy
z zapytaniem o jej solidnosc
:)
dzis przegladalem ich oferte
i mieli Carex muskingumensis (turzyca palmopodobna) po 5,50 zl
:)
z pozdrowieniami i usmiechami
_hehehe

--
Zaloz prywatne forum:
http://forum.onet.pl

338. Data: 2003-10-01 22:12:10

Od: "" <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> A o ogrodach wiejskich mialam calkiem spory fragment pracy magisterskiej.
> Rowniez w czesci badania wlasne - zjezdzilam pol Wielkopolski szukajac

To je wydrukuj, a później na spokojnie, w fotelu, wieczorkiem, przy lampce
dobrego winka poczytasz.
Pozdrawiam
Paweł Woynowski

339. Data: 2003-10-01 23:31:29

Od: "Paweł Woynowski" <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Elfir!
Zawsze uważałem i uważam że dobry architekt krajobrazu czy projektant ogrodów,
to człowiek z duszą artysty, tworzący swoje prace nie na zamówienie, lecz
sprzedający własne pomysły i przemyślenia, w postaci projektów. Czyś widziała
artystę malarza czy rzeźbiarza tworzącego pod dyktando klienta który kupuje
jego pracę, nie, on tworzy swoje dzieło tak jak je widzi i czuje, a klient to
kupi lub poszuka czegoś innego. Nie wyobrażam sobie klienta tłumaczącego jak by
chciał aby obraz była namalowany i gdzie artysta ma położyć kolor i jaki. To
samo, moim zdaniem, dotyczy Twego trudnego zawodu, jak większość zawodów
związanych z tworzeniem dzieł sztuki, wymaga poświęcenia i cierpliwości. Tu
moja propozycja, stwórz własny niepowtarzalny styl, jakiś charakterystyczny
element małej architektury czy jakieś charakterystyczne dla Ciebie formy
kompozycyjne roślin, może ogrody naturalistyczne zawierajace w sobie to co w
ogodzie jest, wg. mnie i nie tylko, najważniejsze, mianowicie tzw. psychologię
przestrzeni. Oznacza to nic innego, jak to, że w takich ogrodach czujemy się
dobrze i taki ogród nas relaksuje i chętnie w nim przebywamy. Bo są ogrody
ładnie i "fachowo" zaprojektowane lecz nie mają tego czegoś, co sprawia że
człowiek tam się dobrze czuje.
Paweł Woynowski

340. Data: 2003-10-02 06:04:09

Temat: Re: Odp: Odp: Odp: Trendy w ogrodach
Od: Grzegorz Sapijaszko <g...@s...net> szukaj wiadomości tego autora

"Elfir" <e...@p...fm> writes:

> Zawsze sie pytam, czy klient nie ma jakis ulubionych roslin, ktore
> widzialby w swoim ogrodzie.

I jakie odpowiedzi najczęściej otrzymujesz? Tak z czystej ciekawości
pytam...

> Idac twoim tokiem myslenia, czyz nie bylabym zmuszona posadzic w
> ogrodzie calej oferty szkolkarskiej, bo szkoda cos ominac?

Przesadzasz. Wybór należy zarówno do Ciebie jak i do klienta...

Pozdrawiam,
Grzesiek
--
Kapibara, ten spod Santa Clara,