Trendy w ogrodach

341. Data: 2003-10-02 06:42:37

Temat: Re: Odp: Trendy w ogrodach
Od: "T.W." <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

news:00e701c387f5$162708a0$497e63d9@d3h6c1...

> tak mi sie wydaje
> ze w japonskim sa bardziej na miejscu
> niz w takim 'typowo' polskim
> :)
> w wiejskich (oprocz perzu)
> to chyba tylko mozge trzcinowa zobaczyc

Trawa zawsze się gdzieś pojawi - chciana czy niechciana, a jak już
rozważamy
temat wsi tradycyjnej pojętej purystycznie - to gdzieś zawsze przewija
się stawek z
taplającymi się kaczkami i wiechciem trzciny przy brzegu :)
Więc jeżeli w roślinność sugerująca ogród wiejski wkomponujemy trawę
to będzie wyglądala tak, jakby tu po prostu wyrosła. Chociaż raczej
nie miskant, a calamagrostis.
A w wiejskich ogrodach pod Krakowem rosną już w najlepsze "Giganteusy"
i "Zebrinusy", choćby nam nawet baaardzo tam nie pasowały...

Pozdrawiam
Ewa

342. Data: 2003-10-02 06:43:54

Od: "T.W." <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Elfir" <e...@p...fm> napisał w wiadomości

> A mowienie my, Europejczycy, w dobie masowych emigracji, mieszania
kultur,
> chyba traci na znaczeniu?

To tkwi w nas głębiej, niż sami jesteśmy gotowi przyznać.
Mimo japońskich misek w kuchni i indyjskich
kadzidłek w sypialni :)

Pozdrawiam
Ewa

343. Data: 2003-10-02 10:25:21

Temat: Re: Trendy w ogrodach
Od: "Rafal Wolski" <rafal.wolski@_nie_spamowi_hoga.pl> szukaj wiadomości tego autora

> sprzedający własne pomysły i przemyślenia, w postaci projektów. Czyś
widziała
> artystę malarza czy rzeźbiarza tworzącego pod dyktando klienta który
kupuje
> jego pracę, nie, on tworzy swoje dzieło tak jak je widzi i czuje, a klient

Nie wydaje mi się to całkiem słuszne. Bo przecież sztuka ma być dla ludzi a
nie dla sztuki. Załóżmy, że rozpatrujemy malarza fresków. On jednakże musi
swoje działo skonsultować z klientem, bo w przeciwnym razie klient nie
zapłaci. Wszystko jest kompromisem a kompromis jest sztuką.

Przemądrzale pozdrawia

--
Rafał Wolski
http://www.wolski.com.pl/sklep/ - z wrzosami

344. Data: 2003-10-02 11:26:07

Od: "Majka" <m...@z...szczecin.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Tadeusz Smal" <s...@s...pl> napisał

> panderoza to tylko okolo 19 km
> od malego ronda w Przezmierowie

Tadziu, byłam wczoraj na małym rondzie w Przeźmierowie i myślałam o Tobie. Nie
skręciłam jednak w Bukowską, bo myślałam, że ok. 17.00 będziesz gdzieś na polu
i nie znajdę Cię na Dworcowej.
Wpadłam za to po drodze do Zosi (jechałam z Poznania do Szczecina).
Przedstawiła mnie swojemu mężowi, a ten na przywitanie: " Jeszcze jedna
wariatka ? "

Majka

345. Data: 2003-10-02 12:08:22

Od: "Jack" <w...@W...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dzieki Pawle za te linki
Nie sądziłem że z Beaty zrobił się taki naukowiec...;)

Pozdrawiam
Jack

346. Data: 2003-10-02 12:13:26

Od: "Jack" <w...@W...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Użytkownik "Elfir" <e...@p...fm> napisał

> O,
> Pytałem Jacka: od jakiego areału kończy się ogródek a zaczyna ogród?
>
> Pozdrawiam
> piotrs

Ja zawsze nazywam je ogrodami
niezaleznie od areału
najmniejszy jaki robiłem ( nie fragment ale cały ogród) miał mniej niz 20 m kw.
BTW - bezczelność deweloperów nie zna granic - oferować klientom własny kawłek
ziemi przy szeregówce który ma wymiary 5 x 4 m ...

Pozdrawiam
Jack

347. Data: 2003-10-02 17:35:52

Od: Beata Mateuszczyk <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Rafal Wolski wrote:

> Nie wydaje mi się to całkiem słuszne. Bo przecież sztuka ma być dla ludzi a
> nie dla sztuki.
Tu pozwolę sobie wtrącić swoje 3 grosze. Mam wrażenie, że niektórzy
architekci
zapominają o stronie praktycznej tworzonego ogrodu. Projektują bardzo ładne
ścieżki z drewna, które po deszczu zamieniają się w lodowisko, efektowne
ścieżki
żwirowe po których trudno chodzić w obcasach. W ogrodach umieszczają
rośliny trujące. Bynajmniej nie neguję tu kompetencji architektów
krajobrazu. Po prostu czasami niektózy zapominają, że ogród ma być dla
ludzi i ma w nim toczyć się życie.
Pozdrawiam
Bea

348. Data: 2003-10-02 17:48:35

Od: "Jerzy Wierzchnicki" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Beata Mateuszczyk" napisała > Tu pozwolę sobie wtrącić swoje 3
> [...]
ładne efektowne
> ścieżki
> żwirowe po których trudno chodzić w obcasach.

Nooo!! Jakbym słyszał moja żonę! Obcasy w ogrodzie :-((((
Pozdr. Jurek

349. Data: 2003-10-02 18:20:52

Od: Beata Mateuszczyk <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jerzy Wierzchnicki wrote:

> Nooo!! Jakbym słyszał moja żonę! Obcasy w ogrodzie :-((((
> Pozdr. Jurek

Problem w tym, ze czasami nie są to tylko ścieżki w głębi ogrodu ale
również wokól domu i przed nim. Po za tym po ogrodach chodzą nie tylko
właściele
ale też goście ubrani róznorodnie. Nie jestem wrogiem takich ścieżek.
Należy je tylko odpowiednio zastosować

Pozdrawiam
Bea

350. Data: 2003-10-02 18:26:19

Od: r...@o...pl (Bogusław Radzimierski) szukaj wiadomości tego autora

Behalf Of Beata Mateuszczyk
(...)
>Po za tym po ogrodach chodzą nie tylko
> właściele
> ale też goście ubrani róznorodnie. Nie jestem wrogiem takich ścieżek.
> [...]

Ja do ogrodu zapraszam takich gości którzy wiedzą jakie obuwie należy
założyć, na naszym spotkaniu były 64 osoby i tylko jedna pani była w
szpilkach :-)
:-) Bogusław

--
Zaloz prywatne forum: