ludzie naprawdę wierzą w piekło, sąd i szatana...

231. Data: 2007-09-27 19:50:04

Temat: Re: Trening umysłu
Od: "Sky" <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Ikselka" <i...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
news:fdguqi$oc7$3@nemesis.news.tpi.pl...

> Zdrowy - chory psychicznie... A któż to stwierdził, co jest normą, a co
> chorobą? Zawsze się nad tym zastanawiam.
> Może zdrowie psychiczne to ta bolesna wrażliwość... A nam już skóra tak
> zgrubiała, że dziwią nas nadwrażliwcy.

Każdy długo innych czyni normą dla siebie
Czasem [potem] chce być normą dla innych
Niektórym udaje się siebie uważać
za normę dla nich samych
Bardzo niewielu dostrzega że normy to...

[Nad]wrażliwość to brak przyzwyczajenia
do własnej skali tymczasowego odczuwania
przyzwyczajenie do niej co oczywiste
łagodzi objawy

232. Data: 2007-09-27 19:51:51

Od: "Sky" <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> A tak poważnie - jakiego?

wskazówka:
gdybyś miała
nie zapytałabyś

233. Data: 2007-09-27 19:54:42

Temat: Re: ludzie naprawde wierz? w piek3o, s?d i szatana...
Od: "Vicky" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> hmm... wiesz co to przenośnia?

Wiem :)
Tylko nie bardzo wiem co chciałeś zastąpić tym słowem ...
:-)

Pozdrawiam
Vicky

234. Data: 2007-09-27 19:56:29

Od: Ikselka <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Sky pisze:
> Użytkownik "Ikselka" <i...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> wskazówka:
> gdybyś miała
> nie zapytałabyś

Mam wszystko, więc nie wiem, czego mi brak :-D

--
XL wiosenna
Chwilami jestem tu:

235. Data: 2007-09-27 20:06:21

Temat: Re: ludzie naprawdę wierzą w piekło, sąd i szatana...
Od: Marek Krużel <f...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 27 Sep 2007 19:41:09 +0000, Hanka napisze:

> Byłam ciekawa reakcji - może nawet nie Twojej, ale Twoich rozmówców,
> czyli tych, dla których... i tak dalej, jak wyżej.
>
> A wątek raz jeszcze pokazał, że wiara, szczególnie w to, o czym mówisz,
> jest trudnym tematem, a najlepiej w ogóle go nie zgłębiać, tylko
> stosować teksty i zachowania ogólnie przyjęte za słuszne.

nie wiem co jest ogólnie przyjęte za słuszne w tej kwestii,
wiem tylko co chce by było ogólnie przyjęte za słuszne pewna
instytucja (i inne)

> Ludzie naprawdę wierzą w piekło, sąd i szatana. I to jest niekoniecznie
> straszne, przynajmniej dla mnie, ale - zadziwiające.

to był taki kolokwializm

> Tym niemniej - rozumiem ich, więc nie zamierzam ich krytykować.
> Natomiast nie podoba mi się sposób, w jaki propaguje się tę wiarę,
> ale to nie jest tematem wątku.

nie ma sensu stanu rzeczy rozpatrywać w oderwaniu od szerokiego
kontekstu, w tym od przyczyn

> Indoktrynacja - użycie tego słowa byłoby uprawnione, gdyby istniał
> przymus przynależności do krk, pod karą konkretnie wymierzalną.
> Coś takiego nie istnieje - zarówno przynależność do krk,
> jak i uczestnictwo w lekcjach religii, o czym kiedyś rozmawialiśmy
> - są dobrowolne.

jak dla mnie słowo indoktrynacja definiuje się samo, czyli jest to
wpajanie jakiejś doktryny, nie widzę potrzeby wiązać tego z przymusem,
czy podstępem

> Użyłam powyżej słowa _zadziwiające_... A zadziwia mnie łatwość, z jaką
> kolejne pokolenia wpasowują się w wyznaczone przez swych poprzedników
> ramki, przyjmując - bez krzty zastanowienia - obowiązujące schematy,
> dotyczące tak osobistych rejonów, jak kształtowanie osobowości,
> światopoglądu, sumienia.
>
> Obawiam się, że, niebawem, znaczna część ludzi będzie się w swoim życiu
> kierować _jedynie słusznymi_ wytycznymi - partii, kościoła, mediów -
> zarzucając zupełnie czynność samodzielnego myślenia jako nadmiernie
> uciążliwą i pochłaniającą zbyt dużo energii i wolnego czasu.

to wydaje się leżeć w interesie wszystkich stron tego wytyczania

> Ale to tak na marginesie :)

ano, powyższe zdanie jest marginalne ;)

236. Data: 2007-09-27 20:08:37

Od: Marek Krużel <f...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 27 Sep 2007 21:54:42 +0200, Vicky napisze:

> Wiem :)
> Tylko nie bardzo wiem co chciałeś zastąpić tym słowem ... :-)

już nie pamiętasz o czym było wcześniej?

237. Data: 2007-09-27 20:08:37

Od: Ikselka <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Marek Krużel pisze:

> już nie pamiętasz o czym było wcześniej?

Strasznie się męczycie w tym wątku ;-P

238. Data: 2007-09-27 20:18:07

Od: tren R <t...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Sky pisze:

> memento moris carpediensis
> per aspera ad astronauticalis
> treneriensis ;)

oasis!

--
http://smutki.patrz.pl/
http://psphome.dhtml.pl/

Ś.P. Stirlitz

239. Data: 2007-09-27 20:20:41

Od: "Sky" <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Mam wszystko, więc nie wiem, czego mi brak :-D

Skoro nie wiesz czegoś więc nie masz wszystkiego

240. Data: 2007-09-27 20:42:06

Od: Ikselka <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Sky pisze:
> Użytkownik "Ikselka" <i...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> Skoro nie wiesz czegoś więc nie masz wszystkiego

Se odliczę :-)

--
XL wiosenna
Chwilami jestem tu:
http://groups.google.pl/groups/profile?enc_user=eJTu
XQ0AAACUGFDz9PzxwnRUed8hFQkm

Kradzież w pracy.
Zanik mózgu prowadzi do rasizmu, hazardu i depresji, trudności w funkcjonowaniu społecznym, depresji i problemów z hazardem
niemoc
dobry psycholog w warszawie
NA SCP