Troche o miłosierdziu

21. Data: 2019-01-05 18:42:45

Temat: Re: Troche o miłosierdziu
Od: sylvio <s...@i...invalid> szukaj wiadomości tego autora

> Oczywiście :):)
> A wszyscy tępi lekarze na świecie zamiast korzystać z tej "praktyki",
> uparli się żeby trwać w swojej ignorancji.
>
> Jak można wierzyć w takie bzdury?
> Sprzedają ten bełkot ludziom za konkretne pieniądze, i cieszą się, że
> tylu naiwniaków ich utrzymuje.
>
> Pozdrawiam
> Piotr

Jest tez homeopatia, w ktora ludzie wierza i podobno wielu pomaga, choc
mozna sie smiac z przekonania, ze woda ma pamiec, bo w oferowanych
mikszturach dzieki rozcienczeniu nie ma moze nawet jednej czasteczki
oryginalnej substancji. Ciekawa to wlasciwosc, ze woda pamieta, choc -
wlasnie wyczytalem to w felietonie pewnego znanego u nas lekarza-komika
- mozg skladajacy sie w 90% z wody moze zapomniec co jedlismy wczoraj, a
na pewno co jedlismy przed tygodniem (moja druga polowa stanowi wyjatek
i pamieta, co jedlismy przed 10 laty nad Jeziorem Garda!).

A mnie zainteresowala ta sprawa z karma tak czysto teoretycznie, bo
interesuje mnie to w co ludzie wierza i na co wydaja pieniadze. Jak
wolnosc to i wolnosc slowa i wolny rynek. Jako realista uwazam na to co
daje sie jakos zmierzyc - mowia, ze cos pomaga, to patrze czy slepy
zaczal widziec, pijak przestal pic, a biedak dorobil sie majatku. Gdy
ktos wszystko i wszystkich, ktorych nie lubi lub nie rozumie, okresla
mianem np. "lewakow", "komuchow", to badam, kogo i co ma na mysli. Jesli
to worek bez dna, wyraz negatywnych emocji, bezradnosci i niewiary w
siebie (typowe "fake news" Trumpa), to daje sobie spokoj z tym
przypadkiem. Bo jak powiedzial Leszek Kolakowski (mialem okazje go
poznac, a nawet jesc z nim obiad - malo nie umarlem, bo zamowilem u
niego w college´u "curry rice" i musialem sie ratowac piwem, bo moj
PRL-owski jeszcze zoladek nie byl przystosowany do takich potraw), jesli
czegos nie rozumiesz, to pamietaj, ze 80% ludzi to idioci. :-)
--
sb.
--
>Heretycy popełniają grzech, którym zasłużyli sobie nie tylko na to, by
karą klątwy zostali wyłączeni z Kościoła, lecz także usunięci ze świata
karą śmierci.< (Tomasz z Akwinu)

22. Data: 2019-01-05 19:11:06

Od: Ilona <i...@u...net> szukaj wiadomości tego autora

On 2019-01-05 11:39, Kviat wrote:

> Tak, jasne. A po włożeniu marchewki, kolejnym dzieciom zamiast włosów
> rośnie natka :)

Może, chociaż obrazki pooglądaj, jak nie rozumiesz tego co czytasz?
https://www.google.com/search?client=firefox-b-ab&q=
telegonia

23. Data: 2019-01-05 19:22:17

Od: Ilona <i...@u...net> szukaj wiadomości tego autora

On 2019-01-05 11:28, Kviat wrote:

> Czyli jak i czym?
> Widzisz? Wystarczy zadać jedno pytanie i cała te "pola" i inne "biopola"
> wpizdu :):)

We współczesnej fizyce jest nadal wiele hipotez a mimo to, korzysta sie
ze zjawisk, których dotycza.

24. Data: 2019-01-05 19:30:52

Od: Ilona <i...@u...net> szukaj wiadomości tego autora

On 2019-01-05 14:49, Jakub A. Krzewicki wrote:

> [...]
> takie odczucia czy wizje za wytwór subiektywnych emocji, to z pewnością
> odrzucisz te techniki i praktyki jako mumbo-jumbo.
>
> Ja też nie muszę się zgadzać ze wszystkimi ekscentrycznymi tezami autora,
> którego przyznaję znam pobieżnie.
>
> Tylko dlaczego zmuszasz innych do ich odrzucenia, co ci to Kwiatek daje?
> Jakie osobiste korzyści tracisz, że nie pozwalasz innym pracować z jego
> hipotezami i odnosić benefity w dziedzinach, w które wątpisz - a niech ci
> będzie, że przypadkowe. Bo wygląda mi to na motywację typu "pies ogrodnika".

To nie pies ogrodnika, to adwokat diabła :-|
Ważne aby nie przekręcał nazwisk autorów.

25. Data: 2019-01-06 12:33:17

Od: Kviat szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2019-01-05 o 14:49, Jakub A. Krzewicki pisze:

> Kwiatek, odpowiem za Ilonę, bo ona niekoniecznie może mieć czas na cytowanie.
>
> Bada się to za pomocą medytacji i ESP.

Bada się? Serio?

> Rożne techniki i praktyki prowadzą autora
> do rozmaitych odczuć i wglądów.

Przeczytaj pytania ze zrozumieniem. Ja nie pytam o "rozmaite odczucia"
autora.

Jak (i czym?) bada się te "informacyjne pole Ziemi"?
Jak (i czym?) bada się te "struktury biopola"?

> Ale ponieważ nie jesteś przekonany o ich istnieniu,

Moje przekonania nie mają z tym nic wspólnego.
Skoro te "pola" i "biopola" istnieją i są prowadzone badania, to zapewne
bez problemu wskażesz wyniki tych badań i urządzenia, które te pola
rejestrują.

> a w najlepszym razie uważasz
> takie odczucia czy wizje za wytwór subiektywnych emocji,

Skoro nie są subiektywne, to bez problemu jesteś w stanie wykazać, że są
obiektywne.
Są?

> to z pewnością
> odrzucisz te techniki i praktyki jako mumbo-jumbo.

Zapewne jesteś w stanie wykazać, że nie są mumbo-jumbo.

> Ja też nie muszę się zgadzać ze wszystkimi ekscentrycznymi tezami autora,
> którego przyznaję znam pobieżnie.

Jeszcze raz: to nie ma nic wspólnego z tym, czy się zgadzam, czy nie.
Albo krasnoludki istnieją, albo nie.
Jeżeli badania pokazują, że krasnoludki istnieją, to moja zgoda (lub
niezgoda) na istnienie krasnoludków nie będzie miła żadnego znaczenia.

> Tylko dlaczego zmuszasz innych do ich odrzucenia, co ci to Kwiatek daje?

Coś ci się pomyliło. Nie zmuszam.

> Jakie osobiste korzyści tracisz, że nie pozwalasz innym pracować z jego
> hipotezami

Co to znowu za głupoty wymyślasz?
Niech sobie "pracują" nad "biopolami" czy innymi "polami".

Ale niech nie pieprzą głupot. Sam fakt tej (hmmm....) "pracy badawczej",
nie powoduje, że te "biopola" istnieją.

> i odnosić benefity w dziedzinach,

To jest jak wciskanie przez telefon garnków starszym ludziom za kilka
tysięcy.
Uczciwe? Nie przeszkadza ci to?

> w które wątpisz - a niech ci
> będzie, że przypadkowe. Bo wygląda mi to na motywację typu "pies ogrodnika".

Czyli dlatego w Kodeksach Karnych ludzie zakazują kraść i oszustwem
wyłudzać od innych pieniądze, bo są psami ogrodnika?

Powrotu do zdrowia życzę.
Piotr

26. Data: 2019-01-06 12:49:38

Od: Kviat szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2019-01-05 o 18:42, sylvio pisze:

> Jest tez homeopatia, w ktora ludzie wierza i podobno wielu pomaga,

Jakie podobno?
Sugestia pomaga, a nie wypicie wody.

> choc
> mozna sie smiac z przekonania, ze woda ma pamiec,

Można.
Bo co pamięta woda, gdy spuszczasz ją w kiblu, płynie do oczyszczalni, a
potem jest kierowana do wodociągów?
Ciekawe czy taki zwolennik homeopatii zastanawia się nad tym, gdy nalewa
sobie szklankę wody do picia.

> Ciekawa to wlasciwosc, ze woda pamieta,

Ta właściwość nie jest ciekawa, bo woda nie ma takiej właściwości.
Ciekawa jest wiara ludzi w taką właściwość.

Pozdrawiam
Piotr

27. Data: 2019-01-06 12:58:28

Od: Kviat szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2019-01-05 o 19:22, Ilona pisze:

> We współczesnej fizyce jest nadal wiele hipotez

No i?
Nikt normalny nie myli hipotez z faktami.

> a mimo to, korzysta sie
> ze zjawisk, których dotycza.

No i?
Te hipotezy dotyczą wyjaśnienia zjawisk istniejących.
Nie ma takiego zjawiska jak "informacyjne pole Ziemi", czy "biopole".

Równie dobrze możesz sobie stawiać "hipotezy" na temat koloru piórek w
skrzydłach aniołów. To, że wymyślisz sobie, że piórka są zielone, nie
znaczy, że anioły istnieją.

To, że wymyślisz sobie, że "biopole" jest zielone, nie znaczy, że
"biopole" istnieje.

Powrotu do zdrowia życzę.
Piotr

28. Data: 2019-01-06 13:05:31

Od: Kviat szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2019-01-05 o 19:30, Ilona pisze:

> To nie pies ogrodnika, to adwokat diabła :-|

Znowu ci się coś pomyliło.
To nie ja twierdzę, że "biopole" czy portale przez które przechodzą
naziści z innego wymiaru istnieją.

> Ważne aby nie przekręcał nazwisk autorów.

Nie przekręcam, bo nie miałem okazji. Nie jestem adwokatem diabła, żeby
podawać i lansować jakieś nazwiska oszołomów od "biopola", czy od
portali dla nazistów z innych wymiarów.

Powrotu do zdrowia życzę.
Piotr

29. Data: 2019-01-06 14:04:13

Od: "Jakub A. Krzewicki" <p...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu niedziela, 6 stycznia 2019 12:33:18 UTC+1 użytkownik Kviat napisał:

> [...]
> Skoro te "pola" i "biopola" istnieją i są prowadzone badania, to zapewne
> bez problemu wskażesz wyniki tych badań i urządzenia, które te pola

Jedynym takim ostatecznym urządzeniem jest ciało ludzkie.
I znowu powiesz, że ciało ludzkie jest fatalnym urządzeniem pomiarowym,
a radionika i wszystkie detektory działające na zasadzie pomiaru reakcji
ludzkiego ciała to hoax.

Więc jest kolejny powód, żeby Cię Ilona uczciwszy uszy olała.

30. Data: 2019-01-06 14:18:18

Od: sylvio <s...@i...invalid> szukaj wiadomości tego autora

> Ta właściwość nie jest ciekawa, bo woda nie ma takiej właściwości.
> Ciekawa jest wiara ludzi w taką właściwość.
>
> Pozdrawiam
> Piotr

Traktujesz to wszystko bardzo powaznie. Poza homeopatia moglem poruszyc
sprawe leczenia moczem, ktore tez podobno (pisze zawsze "podobno", bo
nie wiem, gdy wielu wie) dziala - organuzm pracuje w pocie czola i
poprzez uklad krwionosny, nerki i watrobe usuwa substancje dla niego
niedobre, a niektorzy w to nie wierza i z powrotem to wlewaja w siebie. :-)
A mozna to potraktowac jako metafore. Jedni pija wlasne lub cudze siki,
inni chlona rozne zatrute idee, koncepcje i konfabulacje. ;-) Niestety w
tym drugim przypadku nie ma sprawdzonych filtrow... ale nawet gdyby
byly, to spryciarze by je wylaczali. :-)
--
sb.
--
>Heretycy popełniają grzech, którym zasłużyli sobie nie tylko na to, by
karą klątwy zostali wyłączeni z Kościoła, lecz także usunięci ze świata
karą śmierci.< (Tomasz z Akwinu)

Znowu będzie przepraszał?
Sylwestra i Nowy Rok swietowano tez w Arabii Saudyjskiej
Życzenia AD 2019
Cos o zboczeniach
to będzie mój najlepszy sylwester w życiu