Troche o miłosierdziu

1. Data: 2019-01-03 16:18:04

Temat: Troche o miłosierdziu
Od: sylvio <s...@i...invalid> szukaj wiadomości tego autora

>Miłosierdzie - aktywna forma współczucia, wyrażająca się w konkretnym
działaniu, polegającym na bezinteresownej pomocy. Samo współczucie, nie
przekładające się na działanie, miłosierdziem jeszcze nie jest. Termin
ten wywodzi się z Biblii.

Miłosierdzie jest jednym z najważniejszych przymiotów Boga, tak jak jest
on opisywany w Biblii. Jego aktem jest już sama kreacja świata, opieka
Boża nad ludem Izrael i co najważniejsze dla chrześcijan śmierć Jezusa.
Krew i woda jakie miały wypłynąć wówczas z boku Chrystusowego uważa się
w katolicyzmie za zdroje Bożego miłosierdzia, które zmazały ludzkie
winy. Chrystus bardzo często mówi w Nowym Testamencie o miłosierdziu:
"Bądźcie miłosierni, jak Ojciec wasz jest miłosierny". W opowieści o
miłosiernym samarytaninie, dał przykład praktycznej realizacji miłosierdzia.

W katolicyzmie wyróżnia się uczynki miłosierne co do duszy (np.
grzesznych upominać, nieumiejętnych pouczać, wątpiącym dobrze radzić,
strapionych pocieszać, krzywdy cierpliwie znosić, urazy chętnie darować,
modlić się za żywych i umarłych) i co do ciała (głodnych nakarmić,
spragnionych napoić, nagich przyodziać, podróżnych w dom przyjąć,
więźniów pocieszać, chorych nawiedzać, umarłych pogrzebać), przypisując
większe znaczenie tym pierwszym.

W islamie miłosierdzie jest jednym z atrybutów Boga. Każda sura Koranu
zaczyna się od słów "w imię Boga miłosiernego, litościwego". Dzięki
miłosierdziu Boga każdy muzułmanin niezależnie od grzechów może wejść do
raju, o ile posiadał wiarę w jedyność Boga. <

pl.wikipedia.org/wiki/Miłosierdzie

>Miłosierdzie Boże - w teologii chrześcijańskiej największy z
przymiotów Boga, polegający na bezgranicznej dobroci w stosunku do ludzi
potrzebujących - przede wszystkim dla grzeszników, którym Jezus chce
wszystko wybaczyć.
(...)
Miłosierdzie Boga objawiło się już w akcie stworzenia świata. Bóg z
miłości do Adama i Ewy chciał przebywać z nimi w raju, jednak oni tę
miłość odrzucili. Pomimo tego Bóg upodobał sobie Naród Wybrany spośród
wszystkich innych narodów i zawarł z nim przymierze na Górze Synaj.
Nadał mu Prawo i obiecał zesłanie Mesjasza - Jezusa Chrystusa, który
miał zgładzić ich grzechy i przywrócić utraconą przyjaźń.
(...)
Bóg Ojciec spełnił obietnicę zesłania Zbawiciela i Jezus Chrystus za
sprawą Ducha Świętego począł się w łonie Maryi. Przyszedł na świat w
ubogiej stajence i nie szczędził trudu, aby okazywać Izraelitom swoją
miłość. Przemierzał ich kraj, uzdrawiając chorych, wskrzeszając
zmarłych, wypędzając złe duchy i głosząc Ewangelię, w której zawarł
zasady Nowego Przymierza.

Miłosierdzie Boże w pełni objawiło się na Golgocie, kiedy to Chrystus
stał się Barankiem. On, niewinny, wziął na siebie grzechy całego świata.
Nikt go do tego nie zmuszał - z miłości do ludzi umarł za nich.
Przelewając swoją Krew, ofiarował samego siebie jako ofiarę doskonałą
Swemu Ojcu, przez co zmazał grzechy wszystkich ludzi.

Po trzech dniach zmartwychwstał - zwyciężył śmierć i szatana. Od tej
pory, bramy nieba są otwarte dla dusz, zostało przywrócone życie
wieczne, utracone wcześniej przez grzech nieposłuszeństwa Adama.

Jezus obiecał, że jest z ludźmi: ,,przez wszystkie dni, aż do skończenia
świata". Zesłał na Apostołów Ducha Świętego, który ma pomagać im w życiu
na ziemi i przypominać nakazy Chrystusa.<

pl.wikipedia.org/wiki/Miłosierdzie_Boże

Jest tez tam o formach kultu milosierdzia tudziez inne ciekawostki jak
np. objawienia sw. Faustyny, ktorej "Dzienniczek" jest podobno
najpopularniejsza ksiazka polskiego autora na swiecie (nawet w dorzeczu
Amazonki i pustyniach Afryki!).

--
sb.
--
>Heretycy popełniają grzech, którym zasłużyli sobie nie tylko na to, by
karą klątwy zostali wyłączeni z Kościoła, lecz także usunięci ze świata
karą śmierci.< (Tomasz z Akwinu)

2. Data: 2019-01-03 18:01:06

Temat: Re: Troche o miłosierdziu
Od: Ilona <i...@u...net> szukaj wiadomości tego autora

On 2019-01-03 16:18, sylvio wrote:
> działaniu,

> pl.wikipedia.org/wiki/Miłosierdzie
>
> pl.wikipedia.org/wiki/Miłosierdzie_Boże

Tak, wszystko piekne jest, ale dzisiaj ludzie inaczej postrzegają te
same znane od stuleci pojęcia.
https://docer.pl/doc/xx111

3. Data: 2019-01-03 21:37:30

Od: Kviat szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2019-01-03 o 16:18, sylvio pisze:
> działaniu, polegającym na bezinteresownej pomocy. Samo współczucie, nie
> przekładające się na działanie, miłosierdziem jeszcze nie jest. Termin
> ten wywodzi się z Biblii.

Czy aktywną formą współczucia i konkretnym działaniem jest potop,
ludobójstwo, skazanie na śmierć głodową milionów dzieci w Afryce, obozy
koncentracyjne w czasie II w.ś., w Korei Płn.?

Czyli bóg nie jest miłosierny, skoro nie działa?

Pozdrawiam
Piotr

4. Data: 2019-01-03 21:47:45

Od: Ilona <i...@u...net> szukaj wiadomości tego autora

On 2019-01-03 21:37, Kviat wrote:

> [...]
> koncentracyjne w czasie II w.ś., w Korei Płn.?
>
> Czyli bóg nie jest miłosierny, skoro nie działa?

Ucisz swój rozedrgany umysł i przeczytaj z uwagą, to może zrozumiesz?
https://docer.pl/doc/xx111

5. Data: 2019-01-03 21:53:07

Od: Kviat szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2019-01-03 o 21:47, Ilona pisze:

> Ucisz swój rozedrgany umysł i przeczytaj z uwagą, to może zrozumiesz?
> https://docer.pl/doc/xx111

Nie pytałem "system samoregulacji pola" (co to kurna jest!? jakiego
znowu pola? To jakiś portal, przez który przechodzą naziści? :):):))

Pytałem o boga, który nie działa.

Powrotu do zdrowia życzę.
Piotr

6. Data: 2019-01-03 22:09:38

Od: Ilona <i...@u...net> szukaj wiadomości tego autora

On 2019-01-03 21:53, Kviat wrote:

> Nie pytałem "system samoregulacji pola" (co to kurna jest!? jakiego
> znowu pola? To jakiś portal, przez który przechodzą naziści? :):):))
>
> Pytałem o boga, który nie działa.

Autor, we wstępie zaznacza, że to nie jest dla wszystkich.
https://docer.pl/doc/xx111

7. Data: 2019-01-03 22:27:01

Od: silvio balconetti <s...@i...invalid> szukaj wiadomości tego autora

Am 03.01.19 um 18:01 schrieb Ilona:

> Tak, wszystko piekne jest, ale dzisiaj ludzie inaczej postrzegają te
> same znane od stuleci pojęcia.
> https://docer.pl/doc/xx111

Wszystko sie zmienia i niemiecka Wikipedia podchodzi do tematu historycznie:

>W żydowskiej Biblii (Stary Testament chrześcijan) miłosierdzie jest
jedną ze szczrgolnych cech Boga. W objawieniu na gorze Synaj JHWH
oznajmia: "Pan jest miłosiernym i litościwym Bogiem, cierpliwym, bogatym
w łaskę i wierność".<

>Zgodnie z nauczaniem Kościoła rzymskokatolickiego, wierni otrzymują
dzieła miłosierdzia przez Ducha Świętego.<

>"Milosiernyy" (Ar-Rahman) jest jednym z imion Allaha i wraz z
Litościwy (Ar-Rahim), najbardziej powszechnym imieniem Boga występującym
w Koranie. (...) Wyrazanie miłosierdzie, dawanie jałmużny, jest czwartym
z pięciu filarów islamu, a tym samym jednym z głównych obowiazkow wiernych.<

Gdy dziecko zostanie po raz pierwszy postrzyzone, to rodzice zobowiazani
sa zwazyc wlosy i przeznaczyc dla biednych tyle srebra lub pieniedzy, a
bogatsi ofiarowac barana i jesc go razem z biednymi i przyjaciolmi.

>W buddyzmie milosierdzie jest powszechnie określane jako współczucie
(karuna). Karuna jest jednym z czterech Brahmavihar, którymi opisuje sie
różne formy relacji międzyludzkich (miłość, współczucie, radość i
spokój), które należy pielęgnować. Karuna jest w istocie wynikiem
medytacyjnego wglądu i doświadczenia, a imperatywu "You-Should<.

Dla Konfucjusza porzadek domowy i panstwowy opieral sie przestrzeganiu
zasad postepowania wobec podwladnych i milosc ludzi. A Laotse w ksiazce
"Daodejing" podkreslal naturalna dobroc ludzi.

Na koniec, chińska praktyka duchowa Falun Gong, ???? łączy medytację i
ćwiczenia Qi Gong z filozofią moralną opartą na zasadach Prawdy (Zhen),
Życzliwości (Shan) i Cierpliwości (Ren) (...) Poprzez kultywację
moralności oraz praktykę medytacji i ćwiczeń, praktykujący Falun Dafa
dążą do porzucenia przywiązań i, ostatecznie, osiągnięcia duchowego
oświecenia.<

Sporo tego, ale moze ciekawe, choc zastanawiajac sie nad tymi szczytnymi
zasadami warto przypominac sobie jak one realizowane byly i sa
(wzglednie nie realizowane) w praktyce. Wiekszosc religii rozwija
systemy moralne i prawne, a jak one funkcjonuja wsrod wyznawcow to juz
zupenie inna sprawa.

Moze trzeba zdiagnozowac swoja karme?

>Człowiek ma dwie drogi do Boga. Pierwsza to mistyczna, kiedy od Boga
człowiek schodzi na ziemię - jest to wschodni sposób myślenia. Druga,
kiedy człowiek schodek po schodku wspina się z ziemi ku duchowości i
Boskości - to zachodni sposób myślenia. - Najbardziej prymitywni ludzie
przywiązywali się do widocznych dóbr materialnych, czyli do pierwszego
poziomu ziemskich wartości. Potem przenosili punkt oparcia na drugi
poziom - związki pomiędzy ludźmi,pozycję społeczną i poczucie obowiązku.
Z czasem energetyka wzmocniła się i ludzie uduchowieni wznieśli się
ponad drugi poziom, czyli przestali przejawiać agresję podczas rozpadu
wartości drugiego poziomu, ponieważ ich świadomość przylgnęła do
duchowych wartości wyższego rzędu. (...)

--
Wodan akbar!

saluto
SB dr angelologii apokryficznej

?????????
,,Matko Boska Nieustającej Pomocy, to jest moja wielka prośba, wielkie
zawołanie: Miej w opiece naród cały. Również tych, którzy nie kochają
Polski aż tak mocno jeszcze póki co, tak jak my tutaj, tak jak cała
Rodzina Radia Maryja" (MM).

8. Data: 2019-01-03 23:22:28

Od: silvio balconetti <s...@i...invalid> szukaj wiadomości tego autora

Am 03.01.19 um 22:09 schrieb Ilona:

> Autor, we wstępie zaznacza, że to nie jest dla wszystkich.
> https://docer.pl/doc/xx111
>

> Szanowny Czytelniku, zanim zaczniesz czytać tę książkę,
sprawdź swój stan emocjonalny. Stanowczo odradzam jej czytanie,
gdy odczuwasz obrazę, rozdrażnienie albo wykazujesz inne negatywne
emocje w stosunku do kogokolwiek lub czegokolwiek. (...)

Ludzkość stoi przed niebezpieczeństwem o wiele groźniejszym niż
atomowe. Tym niebezpieczeństwem jest rozpad ducha. (...)

Potencjał duchowy nagromadzony przez świętych, jasnowidzących i
założycieli światowych religii jest obecnie prawie zupełnie
wyczerpany, a nierozwinięte myślenie strategiczne stanowi ogromne
niebezpieczeństwo. (...)

itd.

9. Data: 2019-01-04 11:03:55

Od: Kviat szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2019-01-03 o 23:22, silvio balconetti pisze:

> [...]
> założycieli  światowych  religii  jest  obecnie  prawie  zupełnie
> wyczerpany, a  nierozwinięte  myślenie  strategiczne  stanowi  ogromne

Ale bełkot :):)

Pozdrawiam
Piotr

10. Data: 2019-01-04 17:58:07

Od: Ilona <i...@u...net> szukaj wiadomości tego autora

On 2019-01-03 22:27, silvio balconetti wrote:

> [...]
> wartości drugiego poziomu, ponieważ ich świadomość przylgnęła do
> duchowych wartości wyższego rzędu. (...)

<spisek>
Może, jakaś wąska grupa, doskonale rozumie i wykorzystuje te mechanizmy
degradacji ducha?
</spisek>

Ciekawi mnie ten okres: Czerwiec 1987, w któeym, zdaniem autora
rozpoczął się lawinowy proces degradacji karmy ludzkiej.

"Moje badania mówią o tym, że od czerwca 1987 roku w
informacyjno-energetycznych strukturach Ziemi nastąpiły silne
negatywne zmiany, rozpoczęły się jednoczenie i aktywizacja programów
zniszczenia i każda, nawet mało znacząca zła myśl czy
emocja jest dzisiaj zasilana negatywnymi programami informacyjnego pola
Ziemi. Na poziomie pola zachodzi rozdzielenie na
dwa obozy: tych, którzy dążą do miłości, dobra, i tych, u których
następuje przyspieszony rozpad duchowy, degradacja z powodu
nasycenia struktur biopola negatywnymi programami."

Czy ktoś, może coś wie?

Znowu będzie przepraszał?
Sylwestra i Nowy Rok swietowano tez w Arabii Saudyjskiej
Życzenia AD 2019
Cos o zboczeniach
to będzie mój najlepszy sylwester w życiu