Re: Troche o miłosierdziu

From: silvio balconetti <s...@i...invalid>
Newsgroups: pl.sci.psychologia
Subject: Re: Troche o miłosierdziu
Date: Thu, 3 Jan 2019 22:27:01 +0100

Am 03.01.19 um 18:01 schrieb Ilona:

> Tak, wszystko piekne jest, ale dzisiaj ludzie inaczej postrzegają te
> same znane od stuleci pojęcia.
> https://docer.pl/doc/xx111

Wszystko sie zmienia i niemiecka Wikipedia podchodzi do tematu historycznie:

>W żydowskiej Biblii (Stary Testament chrześcijan) miłosierdzie jest
jedną ze szczrgolnych cech Boga. W objawieniu na gorze Synaj JHWH
oznajmia: "Pan jest miłosiernym i litościwym Bogiem, cierpliwym, bogatym
w łaskę i wierność".<

>Zgodnie z nauczaniem Kościoła rzymskokatolickiego, wierni otrzymują
dzieła miłosierdzia przez Ducha Świętego.<

>"Milosiernyy" (Ar-Rahman) jest jednym z imion Allaha i wraz z
Litościwy (Ar-Rahim), najbardziej powszechnym imieniem Boga występującym
w Koranie. (...) Wyrazanie miłosierdzie, dawanie jałmużny, jest czwartym
z pięciu filarów islamu, a tym samym jednym z głównych obowiazkow wiernych.<

Gdy dziecko zostanie po raz pierwszy postrzyzone, to rodzice zobowiazani
sa zwazyc wlosy i przeznaczyc dla biednych tyle srebra lub pieniedzy, a
bogatsi ofiarowac barana i jesc go razem z biednymi i przyjaciolmi.

>W buddyzmie milosierdzie jest powszechnie określane jako współczucie
(karuna). Karuna jest jednym z czterech Brahmavihar, którymi opisuje sie
różne formy relacji międzyludzkich (miłość, współczucie, radość i
spokój), które należy pielęgnować. Karuna jest w istocie wynikiem
medytacyjnego wglądu i doświadczenia, a imperatywu "You-Should<.

Dla Konfucjusza porzadek domowy i panstwowy opieral sie przestrzeganiu
zasad postepowania wobec podwladnych i milosc ludzi. A Laotse w ksiazce
"Daodejing" podkreslal naturalna dobroc ludzi.

Na koniec, chińska praktyka duchowa Falun Gong, ???? łączy medytację i
ćwiczenia Qi Gong z filozofią moralną opartą na zasadach Prawdy (Zhen),
Życzliwości (Shan) i Cierpliwości (Ren) (...) Poprzez kultywację
moralności oraz praktykę medytacji i ćwiczeń, praktykujący Falun Dafa
dążą do porzucenia przywiązań i, ostatecznie, osiągnięcia duchowego
oświecenia.<

Sporo tego, ale moze ciekawe, choc zastanawiajac sie nad tymi szczytnymi
zasadami warto przypominac sobie jak one realizowane byly i sa
(wzglednie nie realizowane) w praktyce. Wiekszosc religii rozwija
systemy moralne i prawne, a jak one funkcjonuja wsrod wyznawcow to juz
zupenie inna sprawa.

Moze trzeba zdiagnozowac swoja karme?

>Człowiek ma dwie drogi do Boga. Pierwsza to mistyczna, kiedy od Boga
człowiek schodzi na ziemię - jest to wschodni sposób myślenia. Druga,
kiedy człowiek schodek po schodku wspina się z ziemi ku duchowości i
Boskości - to zachodni sposób myślenia. - Najbardziej prymitywni ludzie
przywiązywali się do widocznych dóbr materialnych, czyli do pierwszego
poziomu ziemskich wartości. Potem przenosili punkt oparcia na drugi
poziom - związki pomiędzy ludźmi,pozycję społeczną i poczucie obowiązku.
Z czasem energetyka wzmocniła się i ludzie uduchowieni wznieśli się
ponad drugi poziom, czyli przestali przejawiać agresję podczas rozpadu
wartości drugiego poziomu, ponieważ ich świadomość przylgnęła do
duchowych wartości wyższego rzędu. (...)

--
Wodan akbar!

saluto
SB dr angelologii apokryficznej

?????????
,,Matko Boska Nieustającej Pomocy, to jest moja wielka prośba, wielkie
zawołanie: Miej w opiece naród cały. Również tych, którzy nie kochają
Polski aż tak mocno jeszcze póki co, tak jak my tutaj, tak jak cała
Rodzina Radia Maryja" (MM).