Fiducia supplicans.

1. Data: 2024-01-08 19:20:13

Temat: Fiducia supplicans.
Od: Nemrod <n...@t...crusader.knights.org> szukaj wiadomości tego autora

Nie lubię pedziów i uważam ich za zatwardziałych grzeszników, ale w
niczym nie zmienia to faktu, że chrześcijanin, katolik, nie powinien
nikomu złorzeczyć ani przeklinać, a właśnie robić odwrotnie, błogosławić
wszystkim ludziom: złym i dobrym. I tu kilka cytatów z NT na
potwierdzenie tej tezy:

<<Łk 6,27 Lecz powiadam wam, którzy słuchacie: Miłujcie waszych
nieprzyjaciół; dobrze czyńcie tym, którzy was nienawidzą;
28 błogosławcie tym, którzy was przeklinają, i módlcie się za tych,
którzy was oczerniają.

Rz 12,14 Błogosławcie tych, którzy was prześladują! Błogosławcie,
a nie złorzeczcie! 17 Nikomu złem za złe nie odpłacajcie. Starajcie się
dobrze czynić wobec wszystkich ludzi! 18 Jeżeli to jest możliwe, o ile
to od was zależy, żyjcie w zgodzie ze wszystkimi ludźmi!

Jk 3,8 Języka natomiast nikt z ludzi nie potrafi okiełznać, to zło
niestateczne, pełne zabójczego jadu. 9 Przy jego pomocy wielbimy Boga i
Ojca i nim przeklinamy ludzi, stworzonych na podobieństwo Boże. 10 Z
tych samych ust wychodzi błogosławieństwo i przekleństwo. Tak być nie
może, bracia moi! 11 Czyż z tej samej szczeliny źródła wytryska woda
słodka i gorzka? 12 Czy może, bracia moi, drzewo figowe rodzić oliwki
albo winna latorośl figi? Także słone źródło nie może wydać słodkiej
wody.>>

Krytyka tego, co robi władza Stolicy Apostolskiej jest w tym wypadku
nieuzasadniona, w świetle tego co jest zawarte w Piśmie Świętym.
Od kiedy to nie wolno dobrze życzyć wszystkim ludziom?

<<Mt 5,43 Słyszeliście, że powiedziano: Będziesz miłował swego
bliźniego, a nieprzyjaciela swego będziesz nienawidził.
44 A Ja wam powiadam: Miłujcie waszych nieprzyjaciół i módlcie się za
tych, którzy was prześladują; 45 tak będziecie synami Ojca waszego,
który jest w niebie; ponieważ On sprawia, że słońce Jego wschodzi nad
złymi i nad dobrymi, i On zsyła deszcz na sprawiedliwych i
niesprawiedliwych. 46 Jeśli bowiem miłujecie tych, którzy was miłują,
cóż za nagrodę mieć będziecie? Czyż i celnicy tego nie czynią?
47 I jeśli pozdrawiacie tylko swych braci, cóż szczególnego czynicie?
Czyż i poganie tego nie czynią? 48 Bądźcie więc wy doskonali, jak
doskonały jest Ojciec wasz niebieski.>>

Powrotu do Ewangelii życzę.

--
Nemrod Vargardsson

Pwt 32,41 Gdy miecz błyszczący wyostrzę
i wyrok wykona ma ręka,
na swoich wrogach się pomszczę,
odpłacę tym, którzy Mnie nienawidzą.
42 Upoję krwią moje strzały,
mój miecz napasie się mięsem,
krwią poległych i uprowadzonych,
głowami dowódców nieprzyjacielskich.

2. Data: 2024-01-08 21:32:18

Temat: Re: Fiducia supplicans.
Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Nemrod <n...@t...crusader.knights.org> wrote:
> [...]
> 47 I jeśli pozdrawiacie tylko swych braci, cóż szczególnego czynicie?
> Czyż i poganie tego nie czynią? 48 Bądźcie więc wy doskonali, jak

Przypominam, że tylko Dekalog jest nakazany chrześcijanom bezwzględnie.
Pozostałe teksty nie są nakazami, lecz drogowskazami na długiej i ciężkiej
dla zwykłego śmiertelnika i zjadacza chleba trasie do świętości - której
osiągnięcie nie jest dla chrześcijanina (w tym dla katolika) nakazem, lecz
ewentualną(sic!) i fakultatywną nagrodą i celem, ku któremu mamy się
kierować, każdy podług swoich MOŻLIWOŚCI.
PODĄŻAJMY więc w jego kierunku - utrzymać kierunek to najważniejsze, więc
bez przesady, bo się wszyscy świętymi nie musimy stać. Kto by nas wtedy
afirmował i adorowal? ?

--
XL wiosenna

3. Data: 2024-01-08 23:19:38

Od: andal <a...@i...invalid> szukaj wiadomości tego autora

On Mon, 8 Jan 2024 19:20:13 +0100, Nemrod wrote:

> [...]
> 47 I jeśli pozdrawiacie tylko swych braci, cóż szczególnego czynicie?
> Czyż i poganie tego nie czynią? 48 Bądźcie więc wy doskonali, jak

Jezus powiedzial

wiec wskazanie na bledy jakich grzesznicy sie dopuszczaja jest chyba
stosowne ?

...idz nie grzesz wiecej

4. Data: 2024-01-09 08:47:58

Od: Jacek <j...@...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 8.01.2024 o 19:20, Nemrod pisze:
> Nie lubię pedziów
A masz ich miłować! Powiedziano wszak: "Będziesz miłował swego
bliźniego". Oj, Nemrod, grzeszysz i pójdziesz do piekła gdzie jak wiesz,
płacz i zgrzytanie zębów :)

5. Data: 2024-01-09 09:48:21

Od: Trybun <M...@j...cb> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 08.01.2024 o 19:20, Nemrod pisze:
> [...]
> 47 I jeśli pozdrawiacie tylko swych braci, cóż szczególnego czynicie?
> Czyż i poganie tego nie czynią? 48 Bądźcie więc wy doskonali, jak

Nie lubisz, powiadasz, można poznać motywy, dlaczego nie lubisz pedałów,
czysta homofobia czy w jakiś inny sposób Ci podpadli? No i czym wg
ciebie zgrzeszyli?Bo ta odezwa wygląda jakbyś kogoś np Św Piotra chciał
wziąć na plewy, jaki ty jesteś dobry i wybaczający katolik.

6. Data: 2024-01-09 20:11:01

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jacek <j...@...pl> wrote:
> A masz ich miłować! Powiedziano wszak: "Będziesz miłował swego
> bliźniego"

... JAK siebie samego.
Opuściłeś to.
JAK. Czyli NIE BARDZIEJ!
A pedzie chcą być BARDZIEJ ,,miłowani". Mieć WIECEJ praw i WIECEJ tolerancji
niż hetero.

> Oj, Nemrod, grzeszysz i pójdziesz do piekła gdzie jak wiesz,
> płacz i zgrzytanie zębów :)

Manipulujesz - specjalnie opuściłeś ,,JAK SIEBIE samego".

--
XL wiosenna

7. Data: 2024-01-09 20:24:17

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Trybun <M...@j...cb> wrote:

> [...]
> ciebie zgrzeszyli?Bo ta odezwa wygląda jakbyś kogoś np Św Piotra chciał
> wziąć na plewy, jaki ty jesteś dobry i wybaczający katolik.

A dlaczego mam(y) pedziów ,,lubić"? Ty dajesz sobie prawo nielubienia
różnych grup ludzi (urzędników na przykład - sam pisałeś), a mnie każesz
"lubić" pedałów z samego ich pedalskiego jestestwa, czy może też z jakiegoś
innego powodu? Podaj powód swojego ich ,,lubienia".

Ja nie lubię pedałów, nauczycieli, urzędników, polityków PO i wielu innych
grup ludzi i mam do tego bardzo konkretne powody.
Pedałów nie lubię, bo mnie brzydzi że wzajemnie grzebią sobie w łóżku w
odbytach i się z tym obnoszą przed dziećmi na pochodach twierdząc że to
normalne jest. Nauczycieli - bo są niedoksztalceni, leniwi oraz
roszczeniowi, urzędnikow bo są antypatyczni, niewydajni i olewaccy,
polityków PO bo nie są wiarygodni dla mnie i popierają zabijanie dzieci...
Więc jak? Mam powody?

--
XL wiosenna

8. Data: 2024-01-09 20:37:04

Od: Jacek <j...@...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 9.01.2024 o 20:11, XL pisze:
> A pedzie chcą być BARDZIEJ ,,miłowani". Mieć WIECEJ praw i WIECEJ tolerancji
> niż hetero.
Taaak? Jakich to praw chcą których nie mają już hetero? No, słucham?
A nawiasem mówiąc, co do tolerancji, ostatnio szwedzki instytut
państwowy opublikował dane z których wynika że bezwzględna liczba
samobójstw wśród młodzieży spadła o połowę od chwili wprowadzenia prawa
o związkach partnerskich. Mówi ci to coś?

9. Data: 2024-01-09 20:38:43

Od: Jacek <j...@...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 9.01.2024 o 20:24, XL pisze:
> [...]
> roszczeniowi, urzędnikow bo są antypatyczni, niewydajni i olewaccy,
> polityków PO bo nie są wiarygodni dla mnie i popierają zabijanie dzieci...
A w ogóle to kogoś lubisz? :)

10. Data: 2024-01-09 20:52:40

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jacek <j...@...pl> wrote: