Trwałość domów gotowych

51. Data: 2008-12-31 11:10:09

Temat: Re: Trwałość domów gotowych
Od: Tomasz Finke <t...@i...pwr.wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

scream pisze:

> Niestety, biora tanie drewno i takie sa efekty. Drewno powinno byc
> sezonowane, a trafia do suszarni na pare godzin i potem takie sa efekty.

Parę godzin suszenia nie da żadnych efektów. Okoliczny stolarz, który
robił mi drzwi zewnętrzne i wewnętrzne, ma własną suszarnię opalaną
ropą. Mówił mi, że dąb i grab potrzebują około 3 tygodni suszenia, a
świerk i sosna ponad dwa tygodnie. Dlatego niestety na swoją kolejkę
do wysuszenia drewna i wykonanie drzwi musiałem czekać prawie
4 miesiące...

T.

52. Data: 2008-12-31 11:30:55

Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

scream wrote:

> To trzeba było tak od razu.
> Czyli prawidłowe wykonanie jest takie, że ocieplenie-styropian mocuje
> się odsunięte od płyty OSB, powiedzmy na listwach?
>
> W przypadku ścian 3W też nie zawsze robi się szczelinę. Niedaleko mnie
> budują remize strażacką, całość obkładana klinkierem. Ściany z lanego
> betonu, na to styropian i 3 warstwa - klinkier. Dobrze sie
> przypatrzyłem i nie ma tam żadnej szczeliny wentylacyjnej.
bo beton ani klinkier nei gnija od wilgoci :)

a OSB gnije

53. Data: 2008-12-31 16:14:45

Od: "Piotrek" <...@...ru> szukaj wiadomości tego autora

> Jak widac niezapomniane wrazenia do dzis?? :-)

znam przyjemniejsze miejsca :)
ale wtedy to ogolnie okolica malo ciekawa tam byla, kulejorze po flaszke do
meliny dwa "domki" dalej lokomotywa jezdzili i dawali sygnal(ilosc sygnalow
= ilosci butelek wodki jakie chca :), ciemno, glucho wokol wszedzie tory :)
z jednej storny nieciekawie a z drugiej ciekawie :)

--
pzdr
piotrek

54. Data: 2008-12-31 22:08:17

Od: "Marex" <m...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

scream <n...@p...pl> napisał(a):

> Nie ma śmiechu. W Zakopanem i okolicach nikt nie buduje z polskiego drewna.
> Budują z drewna sprowadzanego ze Słowacji, bo wychodzi taniej niż polskie a
> bywa lepszej jakości.

Ale to drewno jest tańsze tylko dlatego, że Słowacy sprzedawali tysiace
powalonych drzew w czasie huraganu przed 3 laty(był to kataklizm w
Słowackich Tatrach) Nasi gorale kupowali to drewno za pół ceny i nie dlatego
że lepsze od naszego.Po prostu podaż była masowa i nagła.Groziło wtedy, że
drewno zniszczy robactwo więc szybko było je lepiej sprzedać. Prawie kazdy
gazda okupił sie wtedy na "zaś"...Nie pisz, że lepsze, bo Tatry są jedne i
smreki także. Także te w okolicach Smokovca i Popradu... Marex

55. Data: 2008-12-31 22:08:31

Od: "Marex" <m...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

56. Data: 2009-01-01 00:05:21

Od: "pawelj" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Niestety nie zrobiłem żadnego zdjęcia gniazda myszy po otwarciu
> centralki i teraz samemu jest mi trudno uwierzyć w tę historię :-)

Ale coś nie bardzo w takim razie ten twój alarm.
Te alarmy które ja znam działają zupełnie odwrotnie - przecięcie
czegokolwiek powoduje zadziałanie alarmu a nie brak działania.
Może ty masz w jakiejś innej technologi :; ale mi się to nie podoba
--
PawełJ

57. Data: 2009-01-01 00:06:18

Od: Grzegorz Brycki <g...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Grzegorz Brycki pisze:
> Witam,
>
> Tzw. "domy gotowe wysokiej jakości" czyli ściany mają warstwy od zewnątrz:
>
> - tynk,
> - styropian,
> - OSB3 12mm,
> - szkielet z KVH + wełna
> - folia
> - OSB3 12mm
> - Płyta G-K

Podsumowując dyskusję, w sumie nadal nic nie wiem. Mam dwie sprzeczne
opinie: "jest dobrze, bo tak się robi / domki wytrzymują spokojnie 60 i
więcej lat a były budowane w gorszej technologii" kontra "zgniją,
zagrzybieją, bo domy się buduje z kamienia".

Kropka... choinka, nikt nie zna nikogo kto mieszka za granicą w domu
budowanym w podobnej technologii jakies 30-50 lat temu?

Grzegorz Brycki

58. Data: 2009-01-01 00:11:59

Od: scream <n...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 01 Jan 2009 01:06:18 +0100, Grzegorz Brycki napisał(a):

> Kropka... choinka, nikt nie zna nikogo kto mieszka za granicą w domu
> budowanym w podobnej technologii jakies 30-50 lat temu?

Moze spytaj na szkielet.com.pl?

--
best regards,
scream

59. Data: 2009-01-01 12:12:38

Od: "MaW" <m...@p...onet.nospam.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "pawelj" <p...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
> czegokolwiek powoduje zadziałanie alarmu a nie brak działania.
> Może ty masz w jakiejś innej technologi :; ale mi się to nie podoba

To chyba slabo znasz alarmy :) przeciecie przewodow do
czujki/manipulatora/syreny - owszem powoduje alarm. Ale przeciecie połączen
wewnątrz centralki - już niekoniecznie. Za to proba dostania sie do
centralki poprzez otwarcie drzwiczek powoduje alarm - tak jest w Satelu

MaW

60. Data: 2009-01-01 13:38:16

Od: "kris" <K...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

--

> [...]
> do centralki poprzez otwarcie drzwiczek powoduje alarm - tak jest w Satelu

Ale na brak łączności z obiektem powinna zareagować stacja monitoringu- a tu
z opisu wynika że kilka miesięcy nikt o niczym nie wiedział. A za coś
przecież kasę biorą.

Krzysiek

Sprawa prawno-budowlana
buddyzm - CyberSangha NEWS
Lekki odkurzacz ?
Pralka i suszarka MIELE - gdzie kupić w tym roku?
Ile kosztuje eksploatacja domku?