Trwałość domów gotowych

71. Data: 2009-01-03 15:10:16

Temat: Re: Trwałość domów gotowych
Od: "HANA" <h...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Głównym zarzutem do tej technologii jest wilgoć. W głowach mamy wszyscy że
> cegła to kamień, a kamień w wodzie leży i nic mu. A tu jest drewno, a w
> sumie to sklejka, i jest wełna i wełna pije. A jak się napije, to będzie
> gnić, wszystko śmierdzieć, grzyb się zalęgnie i zje dom cały a inwestycja
> życia legnie w gruzach, bo wszyscy mówili nie buduj nie buduj, a on
> budował i stało się zło całe na które zasłużył, dziadów swoich i ojców nie
> słuchając.

Kamien jasne ze nie pije....
ale cegla czy siporeks to juz tak ;-)
wszystko jest tak dobrze jak dobrze zrobiona jest izolacja pozioma i
wentylacja
czy to cegla czy to drewno sklejka welna...

Andrzej

72. Data: 2009-01-03 15:41:19

Od: scream <n...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sat, 3 Jan 2009 16:05:04 +0100, HANA napisał(a):

> To co ja stosuje:
> Od zewnatrz:
(...)
> K= 0,12 do 0,15 w zaleznosci od grubosci styropianu

Gdzie mozna wiecej poczytac o tej technologii? Zalezy mi na jakis
obiektywnych zrodlach i zeby nie byly to rozwazania czysto teoretyczne. Z
budownictwem drewnianym jest ten problem, ze jest masa fanatyków którzy
publikują swoje rewelacje.

--
best regards,
scream

73. Data: 2009-01-03 15:48:25

Od: "HANA" <h...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> best regards,
> scream
> Samobójcy są arystokracją wśród umarłych.

Chyba najbardziej wyczerpujace informacje sa na www.szkielet.pl
co do obiektywnosci sie nie wypowiadam ;-)

Andrzej

74. Data: 2009-01-03 16:54:03

Od: scream <n...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sat, 3 Jan 2009 16:48:25 +0100, HANA napisał(a):

> Chyba najbardziej wyczerpujace informacje sa na www.szkielet.pl
> co do obiektywnosci sie nie wypowiadam ;-)

Wlasnie tego sie obawialem. Obiektywnosc p. Nitki i jemu podobnych jest dla
mnie mocno dyskusyjna.

--
best regards,
scream

75. Data: 2009-01-03 17:37:37

Od: "HANA" <h...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Wlasnie tego sie obawialem. Obiektywnosc p. Nitki i jemu podobnych jest
> dla
> mnie mocno dyskusyjna.

robie takie domy od 7 no juz od 8 lat
jak cos chcesz wiedziec pisz na hana<at>hana.com.pl
postaram sie pomoc
Andrzej

76. Data: 2009-01-03 17:48:38

Od: scream <n...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sat, 3 Jan 2009 18:37:37 +0100, HANA napisał(a):

> robie takie domy od 7 no juz od 8 lat
> jak cos chcesz wiedziec pisz na hana<at>hana.com.pl

Ok, dzieki :) Skonsultuje sie w odpowiednim czasie.

--
best regards,
scream

77. Data: 2009-01-03 20:19:42

Od: "Maniek4" <t...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Grzegorz Brycki" <g...@o...pl> napisał w wiadomości

> [...]
> gnić, wszystko śmierdzieć, grzyb się zalęgnie i zje dom cały a inwestycja

Ale jakich tam gruzach, prochnie co najwyzej. :-)

Pozdro.. TK

78. Data: 2009-01-03 20:23:21

Od: "robert" <r...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Od zewnatrz:
> tynk (akrylowy zazwyczaj)
> siatka na kleju
> styropian ryflowany 10 - 15 cm na kolkach do plyty
> wiatroizolacja paroprzepuszczalna
> OSB-3 12 mm z otworami (wszystkie krawedzie i otwory musza byc
> zabezpieczone
> przed wilgocia)
> welna 16 cm miedzy slupkami 6x16 cm (slupki max co 60 cm, poprzeczki co
> 100 cm)
> paroizolacja (folia)
> OSB-3 12 mm
> Plyta GK (opcjonalnie plyta GK - geowloknina - plyta GK)

jeśli już dajesz z zewnątrz tynk i styropian, to chyba taniej jest jako
konstrukcję dać beton komórkowy, a nie szkielet z wełną, odpada problem
wentylowania wełny i konieczność przestrzegania reżimu technologicznego, jak
ot chociażby upierdliwe dopasowanie otworów w OSB do ryfli (ryflów) w
styropianie (bo inaczej cała robota o kant d..py), a jak się ktoś decyduje
na szkielet, to myślę, że warto to wykorzystać i zrobić elewację drewnianą
BTW ja mam dom z bala (pseudobala jak niektórzy mówią :-) prostokątnego,o
grubości 12 cm, ocieplone to jest 20 cm wełną od środka, zostawiłem pomiędzy
szczelinę 2,5 cm nabijając pionowe łaty, na nie dałem membranę Tyvek
Housewrap, na to blaszane profile 10 cm poziomo i druga warstwa pionowo, w
to dwie warstwy wełny isover akupłyta,
natomiast szczelina jest połączona w jeden ciąg ze szczeliną w dachu, jeżeli
jakaś wilgoć tam się zbierze to ma ujście przez kalenicę, nie robiłem
żadnych otworów w dole ściany, za kilka lat zrobię "wcinkę" przez g/k i
zobaczę, czy wszystko ok (mam nadzieję, że tak :-))

robert
www.sabina.studioonline.pl

Sprawa prawno-budowlana
buddyzm - CyberSangha NEWS
Lekki odkurzacz ?
Pralka i suszarka MIELE - gdzie kupić w tym roku?
Ile kosztuje eksploatacja domku?