Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!wsisiz.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfe
ed.atman.pl!goblin1!goblin.stu.neva.ru!postnews.google.com!f5g2000vbt.googlegro
ups.com!not-for-mail
From: Nemezis <s...@g...com>
Newsgroups: pl.sci.psychologia
Subject: Re: Trzask zamykanych okiennic.
Date: Tue, 1 May 2012 05:12:10 -0700 (PDT)
Organization: http://groups.google.com
Lines: 125
Message-ID: <b...@f...googlegroups.com>
References: <26wt77ee1be5.eqmzjrkccryq$.dlg@40tude.net>
<jm9eo5$4hm$1@news.icm.edu.pl>
<15f4g508mqklx$.1tis6smeburai$.dlg@40tude.net>
<jm9qee$tab$2@news.icm.edu.pl>
<1gb9f10bxaxnw$.1le7qhcgbomb5$.dlg@40tude.net>
<jmrn3k$se4$3@news.icm.edu.pl>
<1gdhwrffrita.1ohjbesy608nv$.dlg@40tude.net>
<jmrri6$6at$1@news.icm.edu.pl>
<1x80nexi8naee$.znjfrxbwsj3z$.dlg@40tude.net>
<jms38f$lc4$4@news.icm.edu.pl> <jms89n$vmd$1@node2.news.atman.pl>
<jms8pf$1n6$1@news.icm.edu.pl> <jmsgf7$99a$1@node2.news.atman.pl>
<jn08ef$s4b$1@inews.gazeta.pl> <jnmeoa$42k$1@node2.news.atman.pl>
<2...@d...googlegroups.com>
<jnn0s1$nv9$1@node2.news.atman.pl> <jnoanl$q7k$1@usenet.news.interia.pl>
<jnod7f$kkn$1@mx1.internetia.pl> <jnofaj$257$1@usenet.news.interia.pl>
<jnoifp$ake$1@mx1.internetia.pl>
NNTP-Posting-Host: 65.255.37.186
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2
Content-Transfer-Encoding: quoted-printable
X-Trace: posting.google.com 1335876009 15790 127.0.0.1 (1 May 2012 12:40:09 GMT)
X-Complaints-To: g...@g...com
NNTP-Posting-Date: Tue, 1 May 2012 12:40:09 +0000 (UTC)
Complaints-To: g...@g...com
Injection-Info: f5g2000vbt.googlegroups.com; posting-host=65.255.37.186;
posting-account=teC2YQoAAAAZN05u4G3GCZPXcOhpjJci
User-Agent: G2/1.0
X-HTTP-UserAgent: SAMSUNG-SGH-i900/1.0 (compatible; MSIE 4.01; Windows CE; PPC)/UC
Browser7.8.0.95,gzip(gfe)
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.sci.psychologia:634446
Ukryj nagłówki
malkontent napisał(a):
> U�ytkownik "Stalker" <t...@i...pl> napisa� w wiadomo�ci
> news:jnofaj$257$1@usenet.news.interia.pl...
> >W dniu 2012-05-01 12:15, malkontent pisze:
> >>
> >> U�ytkownik "Stalker" <t...@i...pl> napisa� w wiadomo�ci
> >> news:jnoanl$q7k$1@usenet.news.interia.pl...
> >>> W dniu 2012-04-30 23:40, Chiron pisze:
> >> ...
> >>> Czyli w jaki spos�b globowe "bycie stadnym" upo�ledza i zmienia odbi�r
> >>> rzeczywisto�ci. I jak odbiera mo�liwo�� obiektywnego os�du sytuacji.
> >>> To jest ten klasyczny "kalizm", o kt�rym wspomina�em.
> >>>
> >>
> >> Pozwole sobie zakwestionowa� poj�cie obiektywno�ci
> >> nawet w tak prostej sprawie jak obserwacja optyczna
> >> o innych nie wspominaj�c :))))
> >>
> >> http://www.youtube.com/watch?v=xl1lLze5ZpM
> >
> > Nie, no ka�de s�owo mo�emy "rozwalcowa�" w ten spos�b...
> >
> > Wola�bym, �eby�my zostali tu w kontek�cie takiego znaczenia
obiektywno�ci:
> > "Umiej�tno�� uwzgl�dniania fakt�w zar�wno za jak i przeciw
po��czona ze
> > zdolno�ci� przyj�cia wniosk�w nawet je�li nie jest nam to na r�k�",
albo
> > jakoďż˝ tak :-)
>
> OK - czyli uznajesz fakt, �e punkt widzenia
> zale�y od punktu siedzenia. Uwzgl�dniasz to, �e
> obiektywno�c ma sens w oke�lonym kontek�cie -
> nawet je�li zmusza Cie to do przyj�cie wniosku -
> �e nie mo�na komus zarzuci� braku obiektywno�ci
> je�li operuje on w innym kontek�cie ni� Ty ? :)))
> To tak jak na tym obrazku - ka�dy rz�dek
> jest r�wno prawny i zale�nie od tego w jakim jeste�
> to co widzisz widzisz oceniasz inaczej ?
>
> >
> >>> Kalizm, czyli diametralnie r�ne traktowanie dok�adnie takich samych
> >>> postaw u siebie i u innych. I to ten "kalizm" najbardziej
> >>> niebezpieczny, czyli wynikaj�cy z wiary, a nie z wiedzy.
> >>
> >> i tu tez siďż˝ nie zgodzďż˝
> >> wiara - zawsze przed wiedzďż˝
> >> i najwi�kszy b��d IMO to prze�wiadczenie
> >> �e kazdy pogl�d/s�d/odczucie musi by�
> >> racjonalnie uzasadnione.
> >> Brak sensownej (przekonuj�cej dla innych)
> >> racjonalizacji nie przekre�la wiary/intuicji/odczucia.
> >> A tworzenie tych racjonalizacji na si�e i pr�ba
> >> narzucenia tego innym posiadaj�cym inne wizje
> >> wywo�uje u nich w samoobronie w�asnych system�w
> >> przekona� niech��/wsp�czucie/agresj�.
> >> Czyli daje efekt odwrotny od zamierzonego.
> >> I je�li czasem nawet ulegamy z�udzeniu, �e
> >> kogos przekonujemy racjonalnym rozumowaniem
> >> - to nparawd� dzia�a na niego nie nasza argumentacja
> >> tylko cos innego np. nasz/grupowy autorytet.
> >>
> >> Jednak nie dla ka�dego jeste�my autorytetem - no
> >> i wtedy pojawiajďż˝ siďż˝ problemy :))))
> >>
> >> <<
> >> Konia do wodopoju mogďż˝ doprowadziďż˝, ale wody musi napiďż˝ siďż˝ sam.
> >
> > Zg�aszam podobne zastrze�enie jak w przypadku obiektywizmu :-)
> > Znowu wola�bym pozosta� przy znaczeniu w tym kontek�cie:
> > "Wiara jako przekonanie nawet je�li przeczy temu wiedza, �e o faktach nie
> > wspomnďż˝", albo jakoďż˝ tak...
>
> No rozumiem - wola�by� - pozosta� w kontek�cie jaki
> Ci odpowiada. Ale swoje przekonania o tym
> co jest w�a�ciwe - jaki kontekst wybra� jako w�asny
> - masz "przyj�te na wiar�" - czujesz to ?
> Jak ju� go masz to mo�esz fakty ocenia�
> w ramach zgodno�ci ale gdybys go (kontekst) zmieni�
> to i ocena mog�a by byc inna - prawda ?
>
> To jak z linami r�noleg�ymi w geometrii
> zale�nie od systemu aksjomat�w masz to lub
> to i krytyka jednego sytemu z wewn�trz innego
> - choc oczywista - to jednak jest nieupraniona.
> ....
> >> Ciep�o dzi� - wi�c picie jest wskazane :)))))
> >
> > Proponuj� drinka z og�rkiem :-)
> dzi�ki ale
> zadowole siďż˝ tradycyjnie hebatkďż˝ :))
Przestań bzdurzyć, nie ma równoprawnych spojrzeń, można spojrzeć
głębiej i szerzej w stosunku do Wąskiej, płytkiej perspektywy
społeczności antysemickiej czy katolickiej, dlatego też można określić
antysemitów jak chorych psychicznie paranoików. Czyli zobaczyć głupotę
i wynaturzenia faktów przez te osoby a następnie izolować. Wjebałeś
się w anarchię by usprawiedliwić gówno w umysłach, brak
samoświadomości do faktów, do siebie osób wykoślawiającej ryja. Stek
anarchiczny bzdur wypisujesz żeby usprawiedliwić gówno umysłowe.
|