Re: Trzeci migdal

From: Dariusz <t...@p...onet.pl>
Newsgroups: pl.sci.medycyna
Subject: Re: Trzeci migdal
Date: Tue, 25 Apr 2000 19:45:34 GMT

> Patrz w?tek Usuni?cie 3 migda?u z 17.04.2000. Moja córka dzi?ki temu
> zabiegowi pozby?a si? problemów z przezi?bieniami, anginami i zapaleniami
> ucha.

Nie oczekuj ze jak usunie migdal to nie bedzie chorowala, bo to
jest uluda.
Migdalek moze przeszkadzac przy oddychaniu nosem i naturalne wtedy
otwieranie ust na mrozie umozliwia wprowadzanie zimnego powietrza do
gardla i stad mozliwe anginy.
Ponadto powiekszony migdal utrudnia czyszczenie nosa itd,

Ale nie jest terapia na grype, anginy itd. usuwanie migalka.

Zgodnie z moj? dotychczasow? wiedz? (nie jestem lekarzem!) nie ma
> ?adnych przeciwskaza? do usuni?cia tego migda?ka, tak wi?c stwierdzenie "to
> ostateczno?ae" jest chyba przesadzone...
Taka wiedza jakie wnioski.
A skad niby wiesz, ze po usunieciu migdala nie wystapia problemy z
zajsciem w ciaze.
Nie czytales o kolejnym organie umieszczonym wlasnie w nosie, moze to
jest ten midalek, ktory decyduje o wzajemnym przyciaganiu partnerow i
ew. zdolnosci do zajscia w ciaze.

Akurat ma 2 znajome , ktorym usunieto migdalek w szkole i obie sa
bezdzietne w malzenstwach.

Zatem taka nasza wiedza, jak i niewiedza.
Jest Medline, tam najlepiej szukac przeciwskazan do usuwania migdalka.

a'propos, mój znajomy te? si? d?ugo
> opiera? przed wyci?ciem wyrostka, prawie cztery miesi?ce. Sko?czy?o si? na
> podró?y w karetce...

Byl taki okres w medycynie (przed wojna) ze kazdemu profilaktycznie
usuwano, rzekomo niepotrzebny wyrostek.
I co i sie skonczylo.
Prawdopodobienstwo zapalenia wyrostka jest male, a
ryzyko powiklan operacyjnych wielokrotnie wieksze
i zrezygnowano z takiej pseudo-profilaktyki.

wracaj?c do migda?ka, ka?da przebyta choroba to
> os?abienie organizmu, z pewno?ci? b?dzie to mia?o znaczenie w momencie,
> kiedy organizm b?dzie stary i s?aby.

A skad znachorze wiesz, jakim chorobom zapobiega ten migdalek,
moze chroni cie od raka pluc.
skad wiesz ?

Nic wówczas rodziców nie usprawiedliwi,
> a zw?aszcza wiara w gus?a i natur?, tak jak zacytowa? kogo? Twój
> przedmówca - "skoro natura go da?a, to tak ma byae" :-).

Bo natura to samodoskonalacy sie byt, a czlowiek to nadal zwierze,
skoro ma migdalek to jest niezbedny jak noga, wlosy, paznokcie.

W Afryce slonce swieci pionowo a kazdy ma geste , zdrowe i dlugie wlosy.
W Europie gola do zera, czy myslisz ze nie ma to wplywu na
nowotwory ?

Wirusy i ró?ne
> choróbska te? da?a natura, zeza równie?, a niektórym uj??a nieco rozumu...

A po czym to poznales ?

Ludziska, nie czytajcie bajania, ale majac Internet poczytajcie
w Medline po co jest migdalek i czemu zapobiega.
To naprawde nic nie kosztuje.

Uszy zima tez marzna, zle zeby z tego powodu je obcinac, to nie mam
zdania.
Dariusz