oleandry

1. Data: 2000-01-26 16:22:34

Temat: oleandry
Od: Małgorzata Wrzosek <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Kochana grupo!!!!
Dziękuje wszystkim za czytanie moich postów i odpowiedzi. Mam tak wiele
pytań że nie wiem od czego zaczšć.
Przywiozłam oleandry z Grecji.Sama je ukorzeniłam Niestety wszystkie
różowe. Wtym roku było to ich pierwsze lato w Polsce. Kwitły mi pod
koniec sięrpnia. W większości kwiat nie rozwijał się do końca robił się
bršzowy i sechł. Czy ktoś wie gdzie leżała przyczyna. .Teraz stojš w
domu podcięte aby się rozkrzewialy i na jednym z nich zauważylaqm że
nowe pędy czerniejš mi na końcu. Sš bardzo wudłużone. Na liściach w
srodku pojawił się bršzowy kolor i liść zaczyna od tego miejsca
schnšc.Może w zimie trzeba oleandry trzymać w ciemniejszym i zimniejszym
pomieszczeniu tak jak daturę. To na razie mój pierwszy problem.,ale
niestety nie jedyny.
Pozdrawiam
Małgorzata Wrzosek

1. Data: 2000-01-26 16:50:02

Temat: Odp: oleandry
Od: "basia" <b...@p...gliwice.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Małgorzata Wrzosek <m...@p...onet.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:3...@p...onet.pl...
Może w zimie trzeba oleandry trzymać w ciemniejszym i zimniejszym
> pomieszczeniu tak jak daturę

W zimnym, ale jasnym. Doskonały jest np. obudowany nieogrzewany ganek,
weranda itp.

Pozdrawiam, Basia.

1. Data: 2000-01-26 22:33:08

Temat: Re: oleandry
Od: "Piotr Siciarski" <s...@f...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

>Może w zimie trzeba oleandry trzymać w ciemniejszym i zimniejszym
>pomieszczeniu tak jak daturę

Oczywiście, że w zimniejszym, ale słońca potrzebują więcej niż "obrzezane"
datury (o czym pisze Basia).
Pozdrowienia
p...@r...pl

1. Data: 2000-01-27 09:23:22

Od: Małgorzata Wrzosek <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Oczywiście, że w zimniejszym, ale słońca potrzebujš więcej niż "obrzezane"
> datury (o czym pisze Basia).

Ztym jest klopot bo albo cieple i jasne albo zimne i ciemne. Jeszcze zapytam
a do ilu stopni?
Małgorzata Wrzosek

1. Data: 2000-01-27 21:56:39

Od: "Piotr Siciarski" <s...@f...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jeszcze zapytam a do ilu stopni?
Teoretycznie +5;+10C, u mnie od +10 do +15C (w słoneczny dzień czasem więcej).
p...@r...pl

1. Data: 2000-01-28 16:13:20

Od: Małgorzata Wrzosek <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Moze jeszcze ktos wie jaka jest przyczyna nie otwierajacych sie w pelni
i schnacych kwiatow(mowie o oleandrach)

Małgorzata Wrzosek

1. Data: 2000-01-31 23:12:23

Od: "Piotr Siciarski" <s...@f...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Moze jeszcze ktos wie jaka jest przyczyna nie otwierajacych sie w pelni i
schnacych kwiatow(mowie o oleandrach)
Z tego co obserwuję oleandry przestają kwitnąć (pąki nie otwierają się, potem
czernieją) jeśli nie starcza im już lata tzn. temperatury są za niskie i słońca za
mało.
p...@r...pl

1. Data: 2000-02-01 21:33:07

Od: "Witold Jan Pepłowski" <_...@f...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Przywiozłam oleandry z Grecji.Sama je ukorzeniłam Niestety wszystkie
> różowe. Wtym roku było to ich pierwsze lato w Polsce. Kwitły mi pod
> koniec sięrpnia

Mogę się z Tobą podzielić moimi doświadczeniami z Oleandrem.Mój jest z
Włoch.Gdy kilka lat wcześniej miałem w piwnicy "zimową przechowalnię" dla
roślin doniczkowych, mój O. był marniutki w zimę, polepszało mu się na
ogrodzie latem, a na kwiaty zbierało mu się dość długo.

>W większości kwiat nie rozwijał się do końca robił się
> brązowy i sechł. Czy ktoś wie gdzie leżała przyczyna.

Umnie zwykle ten objaw dotyczył pory deszczu, bo kwiaty po prostu gniły od
nadmiaru wilgoci, albo gniły i schły na przemian

> Teraz stoją wdomu podcięte aby się rozkrzewialy i na jednym z nich
zauważylaqm że
> nowe pędy czernieją mi na końcu. Są bardzo wudłużone. Na liściach w
> srodku pojawił się brązowy kolor i liść zaczyna od tego miejsca
> schnąc.

w tym przypadku nic Ci nie pomogę. Może są w grupie lepsi fitopatolodzy.

Może w zimie trzeba oleandry trzymać w ciemniejszym i zimniejszym
> pomieszczeniu tak jak daturę.

Nie! Też tak myślałem i trzymałem w piwnicy (15'C,sztuczne oświetlanie
czasowe) i miał się marnie. Teraz jest pierwszy sezon(od zeszłej zimy)
mojego Oleandra w
pokoju(okno,dość daleko do kaloryfera, 20'C i więcej,spora wilgotność bo
rośnie w grupie roślin) Na lato nie wyszedł do ogrodu, tylko stał w otwartym
oknie-tak żeby nie padało na niego. Na zimę nie zmienił stanowiska
(zamknąłem tylko okno ) i kwitł mi od wczesnej wiosny do Bożego Narodzenia,
prawie bez przerw. Teraz nie kwitnie chwilowo, ale ma już malutkie pączki
:-))

Pozdrówka
Witold Jan Pepłowski

1. Data: 2000-02-02 15:07:26

Od: Małgorzata Wrzosek <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Moze to i racja. Ja mam takie przypuszczenie ze to czasami brak wody.
Malgorzata Wrzosek

1. Data: 2000-02-02 21:44:02

Od: "Piotr Siciarski" <s...@f...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

>Mój jest z>Włoch.

A mój z Holandii.
Mój wstawiony do mieszkania na kilka dni wyglądał na: "ratunku umieram".

Czyżby ich wymagania były zdeterminowane warunkami w jakich były od początku
uprawiane?
Pozdrowienia
p...@r...pl

oczko wodne PLINE!!!