Trzmielina

1. Data: 2005-07-01 21:05:01

Temat: Trzmielina
Od: "Rajmund M." <t...@a...es> szukaj wiadomości tego autora

Witam,

Widziałem gdzieś niedawno trzmielinę, która pięknie rosła płożąc się po
ziemi i zagłuszając wszelkie inne zielsko. No i sobie wymyśliłem, że zasadzę
parę krzaczków trzmieliny (emerald gold) wzdłuż pigwowców i tym samym
pozbędę się kłopotu pielenia wokół pigwowców. Tymczasem trzmieliny rosną w
górę i robią się z nich krzaczki... Niecałkiem o to mi chodziło. Czy jest
jakiś sposób zmuszenia trzmieliny żeby "położyła" się na ziemi i utworzyła
taki piękny dywan, jaki gdzieś widziałem i który mnie zainspirował do
zasadzenia właśnie trzmieliny?

Pozdrawiam,
Rajmund

--
http://www.whisky.pl

2. Data: 2005-07-01 21:38:52

Temat: Re: Trzmielina
Od: "AurorA" <o...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Rajmund M. wrote:
> [...]
> "położyła" się na ziemi i utworzyła taki piękny dywan, jaki gdzieś
> widziałem i który mnie zainspirował do zasadzenia właśnie trzmieliny?

Taki dywan tworzy odmiana Emerald Gaiety, lub
Harlequin. Emerald gold rośnie bardziej w górę.
Można ją oczywiście przycinać. Po paru latach zbyt długie pędy
się pokładają na boki.

Arkadiusz Prażmowski
www.oczkowodne.net

3. Data: 2005-07-02 16:19:20

Od: "Rajmund M." <t...@a...es> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "AurorA" napisał:

> Taki dywan tworzy odmiana Emerald Gaiety, lub
> Harlequin. Emerald gold rośnie bardziej w górę.
> Można ją oczywiście przycinać. Po paru latach zbyt długie pędy
> się pokładają na boki.

A czy oprócz trzmieliny Emerald Gaiety i Harlequin ktoś zaproponuje jakąś
roślinę, która nadawałaby się na taki roślinny dywan, który można by
zahodować sobie w miejscach, gdzie nic nie ma rosnąć (np. wzdłuż moich
pigwowców)?

Pozdrawiam,
Rajmund

--
http://www.whisky.pl

4. Data: 2005-07-02 20:16:29

Od: "Elfir Dar'n'Ytta" <e...@p...fm.invalid> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> roślinę, która nadawałaby się na taki roślinny dywan, który można by
> zahodować sobie w miejscach, gdzie nic nie ma rosnąć (np. wzdłuż moich

fiolki lub barwinek

Elfir

5. Data: 2005-07-03 12:49:23

Od: "magdalencja" <a...@n...forum> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Rajmund M." <t...@a...es> napisał w wiadomości

> [...]
> roślinę, która nadawałaby się na taki roślinny dywan, który można by
> zahodować sobie w miejscach, gdzie nic nie ma rosnąć (np. wzdłuż moich

Irga, taka co się ściele po ziemi [bo są też krzaczaste].
pozdrawiam
mag

6. Data: 2005-07-03 12:59:25

Od: Marta Góra <m...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sun, 3 Jul 2005 14:49:23 +0200, magdalencja napisał(a):

> Irga, taka co się ściele po ziemi [bo są też krzaczaste].
> pozdrawiam

Bluszcz i hortnesja pnąca.

Pozdrawiam
Marta

7. Data: 2005-07-03 13:54:33

Od: Michal Misiurewicz <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

magdalencja wrote:

> Irga, taka co się ściele po ziemi [bo są też krzaczaste].

Jalowiec plozacy (Juniperus horizontalis).

Pozdrowienia,
Michal

--
Michal Misiurewicz
m...@m...iupui.edu

8. Data: 2005-07-03 13:57:52

Od: "Basia Kulesz " <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Bluszcz i hortnesja pnąca.

Runianka, funkie, houutuynia, dąbrówki, geranium macrorrhizum :-), marzanka
wonna, rozchodnik sześciorzędowy, macierzanki, kopytnik pospolity, ułudka
wiosenna, rdest pokrewny...wybór jest ogromny.
A co do trzmielin, to ciekawa rzecz, ale ta sama odmiana ('Emerald'n'Gold') u
mnie rośnie płożąco, u sąsiadki krzewiasto (trzebaż trafu, że jej forma mi się
bardziej podoba;-( ). 'Harlequina' nie polecam, to słaba odmiana. Niezłe są
natomiast 'Emerald Gaiety' i 'Sunspot'.Irga Dammera, która była proponowana
parę postów wyżej, to wspaniała roślina okrywowa.

Pozdrawiam, Basia.

9. Data: 2005-07-03 14:52:46

Od: Marta Góra <m...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 3 Jul 2005 15:57:52 +0200, Basia Kulesz napisał(a):

> 'Harlequina' nie polecam, to słaba odmiana.

W jakim sensie słaba, wzrostu czy mrozoodporności?

Bo patrzę na swoje dwie i przyznaję, ze w ciagu dwóch miesiecy ani
drgnęły:(

Pozdrawiam
Marta

10. Data: 2005-07-03 15:02:00

Od: "Basia Kulesz " <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> W jakim sensie słaba, wzrostu czy mrozoodporności?
>
> Bo patrzę na swoje dwie i przyznaję, ze w ciagu dwóch miesiecy ani
> drgnęły:(

Wzrostu - były dwie gałązki i kilka listków w kwietniu i tyle samo jest teraz:-
( Jakoś mam wrażenie, że dywanu to z niej nie będzie.

Pozdrawiam, Basia.

Piwonie nie kwitną
Wystawa lilii
Nawóz do magnolii
musze sie pochwalic :))
[SPAM] Chcesz zarabiac korzystajac z Google?