co to jest +wiciokrzew

1. Data: 2005-07-01 21:38:30

Temat: co to jest +wiciokrzew
Od: "rko" <v...@v...vv> szukaj wiadomości tego autora

Od kilku tygodni uprawiam (?) działkę na której jest gęstwina rozmaitych
roślin, na kupie rosną i łubiny i nawłocie i róże i bzy i jaśminy i
samosiejki wiśni i chwasty rzecz jasna.
Na stronce http://qoq.republika.pl/dz/coto.htm umieściłem zdjęcia trzech
roślin których nie mogę zidentyfikować (a raczej nie jestem pewny). Poproszę
o pomoc.

Wiciokrzew rośnie sobie bardziej w poprzek niż w górę (nie ma po czym się
wspinać), pod zielonym jest mnóstwo suchych pędów. Będę chciał go jesienią
odmłodzić. Co radzicie:
-czy wyciąć wszystkie pędy?
czy usunąć tylko stare a zostawić młode i rozpiąć na podporach?
-czy przesadzić w inne miejsce?

Rysiek

2. Data: 2005-07-02 01:06:58

Temat: Re: co to jest +wiciokrzew
Od: "Bpjea" <b...@...pl (usun 'x' - z powodu spamu)> szukaj wiadomości tego autora

"rko" <v...@v...vv> wrote in message

> [...]
trzech
> roślin których nie mogę zidentyfikować (a raczej nie jestem pewny).

"drzewko" to lipa, a "krzew" to moze byc aronia ale potrzebne byloby
wiecej zdjec tego krzewu (zblizen).

> [...]
się
> wspinać), pod zielonym jest mnóstwo suchych pędów. Będę chciał go

Zly pomysl. Odpowiednia pora na odmladzanie bedzie wiosna.

Wedle uznania, tylko najlepiej wiosna.

Pozdrawiam,
Bpjea

3. Data: 2005-07-02 07:04:11

Od: "Dirko" <d...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:da4dd8$kju$1@news.lublin.pl rko
<v...@v...vv> napisał(a):

> Od kilku tygodni uprawiam (?) działkę na której jest gęstwina
> rozmaitych roślin, na kupie rosną i łubiny i nawłocie i róże i bzy i
> jaśminy i samosiejki wiśni i chwasty rzecz jasna.

Hejka. Coś mi się wydaje, że masz zamiar zniszczyć panującą na Twojej
działce równowagę biologiczną. ;-)
Pozdrawiam naturalnie Ja...cki

4. Data: 2005-07-02 07:41:03

Od: "Basia Kulesz " <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> odmłodzić. Co radzicie:
> -czy wyciąć wszystkie pędy?
> czy usunąć tylko stare a zostawić młode i rozpiąć na podporach?

Jeśli suche pędy faktycznie są suche, znaczy bez zielonych końcówek, to można
wyciąć o każdej pore. Jeśli, tak jak u mnie, po prostu roślina się już od dołu
ogołociła, to wytnij wiosną część suchych pędów, 1/2 do 2/3. Nie wszystkie.
Resztę zrobisz w następnym sezonie. Ewentualnie, jeśli to jakiś cenny okaz, to
teraz możesz zrobić sadzonki. Ukorzeniają się dość łatwo. A przesadzania nie
polecam.

Ten krzew ze zdjęcia ma liście bardzo aroniowate:-)

Pozdrawiam, Basia.

5. Data: 2005-07-02 20:03:40

Od: "Miłka" <m...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Ten krzew ze zdjęcia ma liście bardzo aroniowate:-)
>
> Pozdrawiam, Basia.

A bylina to myślę że anemon któryś z jesiennych, jak sądzisz Basiu ???

Serdecznie Miłka

6. Data: 2005-07-02 21:31:48

Od: "Basia Kulesz" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

>    A bylina to myślę że anemon któryś z jesiennych, jak sądzisz Basiu ???

To w ogóle sa dwie rośliny razem, ale ta "bliższa" faktycznie ma liście jak
anemon z tych japońskich.

Pozdrawiam, Basia.

7. Data: 2005-07-03 21:47:31

Od: "rko" <v...@v...vv> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Basia Kulesz" <b...@p...onet.pl> napisał w
wiadomości news:663a.00001763.42c707c3@newsgate.onet.pl...

Sprawdziłem, to rzeczywiście jest aronia, zmylił mnie pokrój krzewu, w
gęstwinie dzikich śliwek, wiśni, jaśminu i innych aronii pędy bardzo się
wyciągnęły i "wyłysiały", liście są na wierzchołkach pędów.

> To w ogóle sa dwie rośliny razem, ale ta "bliższa" faktycznie ma liście
> jak
> anemon z tych japońskich.

Pojechałem na działkę sprawdzić, to jednak jest jedna roślina.

Pozdrawiam
Rysiek

Trzmielina
Piwonie nie kwitną