Tuja Brabant

1. Data: 2020-02-28 13:30:27

Temat: Tuja Brabant
Od: Tomasz <j...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Na wiosnę 2019 roku posadziłem sadzonki tui Brabant.
Przez cały rok nic nie urosły ale były zielone.
Dzisiaj, czyli po roku czasu wyglądają jak uschnięte, patrz
link.
https://www.dropbox.com/s/eexllyx01zaxzad/20200227_0
93346.jpg?dl=0

Zamierzałem je wyrwać i na tym miejscu posadzić teraz,
wiosną coś innego.
Proszę o poradę, czy to jest naturalny stan tui i za chwilę
się zazieleni, czy póki czas na sadzenie czegoś nowego
zlikwidować te rachityczne roślinki?
--
Tomasz

2. Data: 2020-02-28 14:12:33

Temat: Re: Tuja Brabant
Od: Krzysztof Gajdemski <s...@d...org.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jest Fri, 28 Feb 2020 13:30:27 +0100, Tomasz pisze:
> [...]
> Proszę o poradę, czy to jest naturalny stan tui i za chwilę
> się zazieleni, czy póki czas na sadzenie czegoś nowego

Jeśli są wyraźnie brązowe/przyschnięte, to nie jest to naturalny stan.
Z tego zdjęcia jakoś nie bardzo mogę odczytać jak bardzo są brązowe. Te
na pierwszym planie nie wyglądają tragicznie, dalej jest chyba gorzej.
Mogą odbić, ale gwarancji nie ma.

Lato było suche, nie brakowało im wody? Iglaki reagują na suszę
z opóźnieniem, więc jeśli wizualnie widać jej skutki, to może być już za
późno.

k.

3. Data: 2020-02-28 14:57:02

Od: Tomasz <j...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2020-02-28 o 14:12, Krzysztof Gajdemski pisze:

> [...]
> Z tego zdjęcia jakoś nie bardzo mogę odczytać jak bardzo są brązowe. Te
> na pierwszym planie nie wyglądają tragicznie, dalej jest chyba gorzej.

80% roslinek wygląda tak:
https://www.dropbox.com/s/jgny76xoh0l8smt/20200228_1
44655.jpg?dl=0

a 20% tak:
https://www.dropbox.com/s/dtyt6579qnu81no/20200228_1
44709.jpg?dl=0

4. Data: 2020-02-28 15:13:08

Od: Krzysztof Gajdemski <s...@d...org.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jest Fri, 28 Feb 2020 14:57:02 +0100, Tomasz pisze:

> 80% roslinek wygląda tak:
> [...]

Jedne i drugie chyba nie są zdrowe, ale nawet te gorsze wyglądają na
takie, które może jeszcze coś być *przy właściwej pielęgnacji*.
Pytanie, co z nimi nie tak: ja bym obstawiał suszę fizjologiczną. Ale
może to być też objaw chorób grzybowych.

Ja bym powalczył, ale decyzja należy do Ciebie.

k.

5. Data: 2020-02-28 21:26:57

Od: Krasnal <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2020-02-28 o 15:13, Krzysztof Gajdemski pisze:

> [...]
> może to być też objaw chorób grzybowych.
>
> Ja bym powalczył, ale decyzja należy do Ciebie.

Uważam, że jest duża szansa, ale widzę, ze z twoja gleba jest chyba mało
odpowiednia. cZy to tylko z wierzchu taka piaszczysto gliniasta?

Krasnal
______________

Tajna Organizacja Walczących Krasnali

6. Data: 2020-02-28 21:57:03

Od: Tomasz <j...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2020-02-28 o 21:26, Krasnal pisze:

> Uważam, że jest duża szansa, ale widzę, ze z twoja gleba
> jest chyba mało odpowiednia. cZy to tylko z wierzchu taka
> piaszczysto gliniasta?

Moja gleba to lessowa klasy II, więc w Polsce prawie najlepsza.
--
Tomasz

7. Data: 2020-03-01 14:01:12

Od: Nikt Ważny <n...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 28.02.2020 o 21:57, Tomasz pisze:

> Moja gleba to lessowa klasy II, więc w Polsce prawie najlepsza.
> --
> Tomasz

Gleba glebą ale jak sadziłeś to dodałeś mam nadzieję żyznej ziemi z
domieszką odkwaszonego torfu lub podłoża do iglaków ?.... Niekiedy
ludzie popełniają kolejny błąd i podlewaja zbyt obficie. Wtedy korzenie
gniją i roślina umiera. Gleba musi być przepuszczalna aby nadmiar wody
nie zatrzymywał sie w systemie korzeniowym młodej rośliny.
Pozdrawiam
Nikt Ważny

Egzotyczne grusze i jabłonie
Transport lisa