Jabłoń- jakaś choroba?

1. Data: 2019-11-15 14:48:48

Temat: Jabłoń- jakaś choroba?
Od: Kris <k...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

W tym roku na jabłonce jabłka jakieś takie nieudane;)
Co to za paskudztwo i jak to w ew. przyszłym roku pokonać?
https://zapodaj.net/032b09d6d1b50.jpg.html
https://zapodaj.net/03ab4d38571b3.jpg.html
https://zapodaj.net/cdd5c777dbf1d.jpg.html

2. Data: 2019-11-16 00:33:51

Temat: Re: Jabłoń- jakaś choroba?
Od: Krzysztof Gajdemski <s...@d...org.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jest Fri, 15 Nov 2019 05:48:48 -0800 (PST), Kris pisze:
> W tym roku na jabłonce jabłka jakieś takie nieudane;)
> Co to za paskudztwo i jak to w ew. przyszłym roku pokonać?
> [...]

A nie jest to po prostu parch jabłoni?
https://pl.wikipedia.org/wiki/Parch_jab%C5%82oni

k.

3. Data: 2019-11-17 21:43:05

Od: Dirko <j...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 15.11.2019 o 14:48, Kris pisze:
> W tym roku na jabłonce jabłka jakieś takie nieudane;)
> Co to za paskudztwo i jak to w ew. przyszłym roku pokonać?

Hejka. Mnie to wygląda na gorzką plamistość podskórną jabłoni. Chore
drzewa należy opryskiwać preparatami CaCl2 w stężeniu 0,5-0,8% nawet 8
razy w roku.
Pozdrawiam jak dawniej Ja...cki

4. Data: 2019-11-18 21:45:00

Od: Krycha <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 17.11.2019 o 21:43, Dirko pisze:

>     Hejka. Mnie to wygląda na gorzką plamistość podskórną jabłoni.
> Chore drzewa należy opryskiwać preparatami CaCl2 w stężeniu 0,5-0,8%
> nawet 8 razy w roku.
>     Pozdrawiam jak dawniej Ja...cki

8 razy w sezonie! Jak przeliczy się drzewa plus innego rodzaju opryski,
i jeszcze wpasuje sie te prace w odpowiednie warunki pogodowe (nie:
przed deszczem, w trakcie deszczu, podczas wietrznej pogody, w słońcu
oraz tylko rano lub wieczorem), to przez cały sezon tylko opryski, a
resztę prac robią krasnoludki. :-(
W domu gosposia gotuje, sprząta, trzepie dywany, pierze, prasuje oraz
robi przetwory. :-D

Pozdrawiam Krycha.

5. Data: 2019-11-18 21:50:39

Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

Pani Krycha napisała:

> [...]
> resztę prac robią krasnoludki. :-(
> W domu gosposia gotuje, sprząta, trzepie dywany, pierze, prasuje oraz

Ludzie robią się coraz bardziej opryskiliwi.

--
Jarek

6. Data: 2019-11-19 02:05:04

Od: collie <c...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 18.11.2019 o 21:45, Krycha pisze:

> [...]
> krasnoludki. :-(
> W domu gosposia gotuje, sprząta, trzepie dywany, pierze, prasuje oraz robi

Ale to już było...

"A tu na niejedną przychodziła pora rodów, jak to na zwiesnę zwyczajnie,
a tu krowy się cieliły, drób się lągł, maciory się prosiły, w ogródkach
też czas był zasiewać i wysadki sadzić, ziemniaki trza było przebierać
z dołów przed sadzeniem, wodę z pól spuszczać, gnój wybierać i wywozić -
to choć urób kulasy po łokcie, a bez chłopa nie wydolisz... A tu jeszcze
trza obrządzać inwentarz, rznąć sieczkę, poić, drwa rąbać lebo i z lasu
wieźć, a tylachna inszej, codziennej roboty, choćby na ten przykład
z dzieciskami, których było wszędzie kiej maku, że Jezus! gnatów już nie
czuły, krzyże im ano drętwiały na odwieczerzy z utrudzenia, a i połowy
nie było zrobione - bo kaj to jeszcze te ze wszystkich najpierwsze -
polne roboty?"

Bez chłopa nie wydolisz, Krycha.

7. Data: 2019-11-19 13:01:08

Od: Dirko <j...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> resztę prac robią krasnoludki. :-(
> W domu gosposia gotuje, sprząta, trzepie dywany, pierze, prasuje oraz

Jak mawiał towarzysz Stalin: Nada rańsze wstawat'

Pozdrawiam intensywnie Ja...cki

8. Data: 2019-11-19 14:51:04

Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

Pan Dirko napisał:

> Jak mawiał towarzysz Stalin: Nada rańsze wstawat'

Towarzysz Mołotow dla odmiany mawiał:

Gdybyśmy więcej spali, popełnialibyśmy mniej błędów.

--
Jarek

9. Data: 2019-11-19 21:05:37

Od: collie <c...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Towarzysz Mołotow dla odmiany mawiał:
>
> Gdybyśmy więcej spali, popełnialibyśmy mniej błędów.
Towarzysze, może sięgniecie głębiej do waszych notatek z WUML-u
i przytoczycie jeszcze jakiś bon mot Berii? Albo Dzierżyńskiego?
Śmiało, ...wasza mać!

????????????????? ?????? ????

10. Data: 2019-11-20 22:50:34

Od: Krycha <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 19.11.2019 o 13:01, Dirko pisze:

>     Jak mawiał towarzysz Stalin: Nada rańsze wstawat'
>
>     Pozdrawiam intensywnie Ja...cki

Tak będzie trzeba :-)

Krycha.

Idzie zima - wpuść złotooka do domu