Tuja czy cis ?

1. Data: 2004-04-19 19:33:40

Temat: Tuja czy cis ?
Od: "TC" <d...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Poradźcie coś. Chodzi o zywopłot. W miare szybko rosnący i w miarę
bezproblemowy i niewymagający. I raczej coś w stylu tui lub cisa.
Co radzicie ?

2. Data: 2004-04-19 20:22:27

Temat: Re: Tuja czy cis ?
Od: "alexander" <S...@...OFF> szukaj wiadomości tego autora

> Poradźcie coś. Chodzi o zywopłot. W miare szybko rosnący i w miarę
> bezproblemowy i niewymagający. I raczej coś w stylu tui lub cisa.
> Co radzicie ?

Nie bedzie argumentacji, ale ja wybralbym Cisy

:)

Pozdrawiam,
Aleksander

3. Data: 2004-04-20 05:12:51

Od: "Zbigniew Mazur" <f...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Nie bedzie argumentacji, ale ja wybralbym Cisy

A konkretnie Taxus x media `Hicksii`. U mnie sprawdził się idealnie :-)
W Lublinie nie podmarza, rośnie dość szybko - 35 cm rocznie. Może rosnąć
w pełnym słońcu i w dość głębokim cieniu. Nie atakują go miseczniki - wybierają
inne odmiany cisów. Czerwone owocki skubię przez całą jesień i pół zimy -
zjadam osnówkę, pestki bez nadgryzania wypluwam. Nawet po kilku latach bez
przycinania można go doprowadzić "do formy". Ja u siebie najpierw
pozwoliłem mu rosnąć na wysokość, a potem porozprowadzałem na boki
krzyżując ze sobą niektóre gałęzie.

Pozdrawiam intensywnie zielono :-)
Zbyszek

4. Data: 2004-04-20 17:39:32

Od: "Bpjea" <b...@...pl (usun 'x' - z powodu spamu)> szukaj wiadomości tego autora

"TC" <d...@o...pl> wrote in message news:c619jk$j4s$1@atlantis.news.tpi.pl...

> Poradźcie coś. Chodzi o zywopłot. [...] I raczej coś w stylu tui lub cisa.

Jesli w cieniu, to cis. Na sloncu moga byc obydwa z w/w.
Najbardziej geste zywoploty, jakie widzialem, byly z cisa.
Wyraznie roznia sie zapachem - wybierz odpowiedni dla siebie.

Pozdrawiam,
Bpjea

5. Data: 2004-04-20 19:08:36

Od: "ao" <s...@N...atomnet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "TC" <d...@o...pl> napisał w wiadomości
> Poradźcie coś. Chodzi o zywopłot. W miare szybko rosnący i w miarę
> bezproblemowy i niewymagający. I raczej coś w stylu tui lub cisa.
> Co radzicie ?

To troche za malo. Zakladam ze miejsce sloneczne, nie pod koronami drzew. A
ziemia? Sucha, wilgotna?
Tuje i cisy musza miec gleby wilgotne. Poniewaz teraz juz raczej trudno o
"zwykle" tuje moge polecic na zywoplot szybko rosnace odmiany: Brabant,
Aureospicata (zlotokonczysta), Smaragd (waskostozkowa, zywozielona). Cisy:
Hicksii (zenska), Hattfieldii (meska), cis japonski. Ciekawe sa formowane
zywoploty z choiny kanadyjskiej.

Pozdrawiam
Andrzej Opejda
http://www.arboretum.pl
http://www.sieciogrod.com

6. Data: 2004-04-21 20:52:11

Od: "TC" <d...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

. A
> ziemia? Sucha, wilgotna?

Ziemia dobra, wilgotna. Teren od południowej strony domu, bardzo słoneczny.

7. Data: 2004-04-21 21:26:08

Od: "ao" <s...@N...atomnet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> . A
> >
> Ziemia dobra, wilgotna. Teren od południowej strony domu, bardzo
słoneczny.

Czyli tuje,choiny i cisy beda sie wiec mialy dobrze. Podejrzewam, ze chcesz
miec szybko rosnacy zywoplot, ale tylko do pewnej wysokosci. Moze wiec
lepiej wybrac odmiany wolniej rosnace albo mniej szyszkujace(!) (w obu
przypadkach Smaragd, nie szyszkuje wcale Ellwangeriana jednak zmienia barwe
zima i zolta Ellwangeriana Aurea). Dobra jest gesta Holmstrup, choc jej
stosunkowo wolny wzrost niektorzy poczytuja za wade (dla mnie to zaleta).
Nalezy pamietac, ze odmiany waskie trzeba gesto sadzic, zwlaszcza Smaragd
sklonna jest do znacznego zwezania sie, gdy rosnie w zywoplocie i trzeba jej
ucinac przewodniki, aby szybciej doporwadzic do zwarcia.
Na gesty zywoplot z cisa troche jednak trzeba poczekac. Wymienione wczesniej
odmiany cisa rosna relatywnie szybko, ale nie zgeszczaja sie tak, by
tworzyly szybko zwarty zywoplot bez ciecia.

Pozdrawiam
Andrzej Opejda
http://www.arboretum.pl
http://www.sieciogrod.com

Re: Co odgoni stado koni ?
Re: RATUJCIE - krety rujnuja moj ogrodek
Re: Kokotów/Krzywaczka
Re: winogrona...
Re: Trillium kurabayashii