Tulipany sadzone wiosna

1. Data: 2004-02-06 12:09:22

Temat: Tulipany sadzone wiosna
Od: Anna Kowalska <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Mam pytanie do uprawiających tulipany:
otóż jak będą zachowywać się tulipany zakupione teraz w postaci
cebul z kiełkami po posadzeniu do gruntu? Pytanie raczej
retoryczne, bo cebul nie nabyłam, nagabywana przez panią
sprzedawczynię na bazarze. A wygląda na to, że zostały jej spore
zapasy z jesieni :)

Pozdrawiam,
Anka

2. Data: 2004-02-06 12:24:22

Temat: Re: Tulipany sadzone wiosna
Od: "Gusiek" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Anna Kowalska" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> retoryczne, bo cebul nie nabyłam, nagabywana przez panią
> sprzedawczynię na bazarze. A wygląda na to, że zostały jej spore

Hmmm, nie znam się za dobrze na "cebulowych", ale to chyba zależy od
warunków, w jakich były przechowywane cebule... Pozdrawiam, Agata

3. Data: 2004-02-06 13:34:17

Od: Anna Kowalska <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Fri, 06 Feb 2004 13:09:22 +0100, Anna Kowalska
<a...@p...onet.pl> wrote:

>Mam pytanie do uprawiających tulipany:
>otóż jak będą zachowywać się tulipany zakupione teraz w postaci
>cebul z kiełkami po posadzeniu do gruntu? Pytanie raczej
>retoryczne,

Holenderrr, nie retoryczne, bo chcialabym poznac odpowiedz.
Teoretycznie calkiem chcialam zapytac.
Retorycznie wyrazam tylko watpliwosc co do sensu sadzenia
tulipanow wiosna.

Pozdrawiam,
Anka :)

4. Data: 2004-02-06 13:37:44

Od: r...@o...pl (Bogusław Radzimierski) szukaj wiadomości tego autora

Behalf Of Anna Kowalska

> [...]
> retoryczne, bo cebul nie nabyłam, nagabywana przez panią
> sprzedawczynię na bazarze. A wygląda na to, że zostały jej spore

Kupuj i sadź, jest okazja :-)
:-) Bogusław

5. Data: 2004-02-06 13:48:46

Od: "Basia Kulesz" <b...@p...gliwice.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Teoretycznie calkiem chcialam zapytac.
> Retorycznie wyrazam tylko watpliwosc co do sensu sadzenia
> tulipanow wiosna.

A dasz radę te kilkanaście cm odkopać? Jeśli cebule nie są całkiem sucho
wyglądające - i jeśli cena nie zbija z nóg - eksperyment mógłby być
ciekawy:-)

Ostatecznie przesadza się czasami cebulowe nie w stanie spoczynku;-)

Pozdrawiam, Basia.

6. Data: 2004-02-06 14:12:14

Od: Anna Kowalska <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

On 6 Feb 2004 14:37:44 +0100, r...@o...pl
(Bogusław Radzimierski) wrote:

> Kupuj i sadź, jest okazja :-)

On Fri, 6 Feb 2004 14:48:46 +0100, "Basia Kulesz"
<b...@p...gliwice.pl> wrote:

>A dasz radę te kilkanaście cm odkopać? Jeśli cebule nie są całkiem sucho
>wyglądające - i jeśli cena nie zbija z nóg - eksperyment mógłby być
>ciekawy:-)

Na dzialce wczoraj mialam spory basen, wiec te kilkanascie cm to
moze byc niezla zabawa: albo blotko albo podwodne wykopki :)
Jak tak dluzej potrwa to znowu wygnija mi wszystkie posadzone
cebule :(
Dziekuje wszystkim za slowa otuchy, ide jeszcze raz spojrzec na
ceny tulipanow.

Pozdrawiam,
Anka :).

7. Data: 2004-02-06 14:26:47

Od: "Ewa Szczęśniak" <e...@b...uni.wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

Anna Kowalska <a...@p...onet.pl> wrote in

> Dziekuje wszystkim za slowa otuchy, ide jeszcze raz spojrzec na
> ceny tulipanow.

To ta pani je sprzedaje?
Hmm..
W Kwiatonie dawali ostatnio tulipany do lapy jako prezent od firmy przy
kazdych wiekszych zakupach. Wiedza, ze teraz juz nikt tego nie kupi..
No nic. Jezeli bedzie za zimno - zejdzie ponizej zera, to lepiej posadzic
je po prostu do doniczek i trzymac w domu, skoro i tak juz kielkuja i
ciagna z cebuli. Jesli wytworza korzenie, to spokojnie, jesli nie (bo tak
tez moze sie zdarzyc), to bedziesz do tylu. Szanse na kwitnienie sa raczej
niewielkie, zwalszcza jesli cebule byly trzymane w cieplym pomieszczeniu.
Pozdrowienia - Ewa Sz.

8. Data: 2004-02-06 19:57:40

Od: Grzegorz Sapijaszko <g...@s...net> szukaj wiadomości tego autora

Anna Kowalska <a...@p...onet.pl> writes:

> Holenderrr, nie retoryczne, bo chcialabym poznac odpowiedz.
> Teoretycznie calkiem chcialam zapytac.

Obdarowani dwoma opakowaniami w lokalnym sklepie (Ha! Takiego
powitania jak nas spotkało to życzyć każdemu :-)) wsadziłem je do
doniczkek. Kiełkują. Jak sobie poradzą, to wiosną pójdą do ziemi. Jak
nie, to... też do ziemi.

Pozdrawiam,
Grzesiek
--
Starzec -- dziś -- wszedł -- z Kuala Lumpur --
Pewien -- że poczęstunku

9. Data: 2004-02-06 21:49:52

Od: Anna Kowalska <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

On 6 Feb 2004 14:26:47 GMT, "Ewa Szczęśniak"
<e...@b...uni.wroc.pl> wrote:

> Jesli wytworza korzenie, to spokojnie, jesli nie (bo tak
>tez moze sie zdarzyc), to bedziesz do tylu. Szanse na kwitnienie sa raczej
>niewielkie, zwalszcza jesli cebule byly trzymane w cieplym pomieszczeniu.

No, masz! I zaraz kubeł zimnej wody :(
Nie dowiem sie, jesli nie sprobuje :)

Pozdrawiam z wdziecznoscia
Anka

10. Data: 2004-02-07 08:02:27

Od: "Ewa Szczęśniak" <e...@b...uni.wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

> No, masz! I zaraz kubeł zimnej wody :(
> Nie dowiem sie, jesli nie sprobuje :)

no to jest oczywiste :-)
A doswiadczenia nalezy zdobywać :-)
Moge tylko dodac, ze testowalam takie tulipany kiedys osobiscie (teraz znow
testuje, uszczesliwiona przez Kwiaton). Ukorzenily mi sie takie, na ktorych
mi najmniej zalezalo, a takie, nad ktorymi sie trzeslam, wziely i wypiely
sie na mnie cebulom... (noze sie za bardzo trzeslam?)
Pozdrowienia - Ewa Sz.

Wylazło!
Przebiśnieg :)
Daphne balagayana