Tunczyk...

1. Data: 2001-02-02 19:43:33

Temat: Tunczyk...
Od: "grEGOr" <g...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam wszystkich, chetnie czytam Wasze przepisy i ciekawostki.
Dzisiaj kupilam tunczyka w sosie wlasnym- w puszce-wiem, ze mozna laczyc z
nim rozne skladniki i robic pasty. I tu pytanie: co najlepiej jest dodac aby
dobrze smakowalo?
Pozdrawiam- Lucyna

1. Data: 2001-02-02 23:15:40

Temat: Re: Tunczyk...
Od: "Aleksander Kłosiewicz" <s...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik grEGOr <g...@p...onet.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:95f2i1$eqp$...@n...tpi.pl...
> [...]
> dobrze smakowalo?
> Pozdrawiam- Lucyna
> Najprostrza sałatka z tuńczka, jaką znam to:
puszka w/w +słoik sałatki meksykńskiej, krojony ogórek konserwowy, majonez i
gotowe.
pozdr. Alex

1. Data: 2001-02-03 00:57:46

Od: "Ania Derejski" <a...@v...ca> szukaj wiadomości tego autora

1. Data: 2001-02-03 00:59:55

Od: "Ania Derejski" <a...@v...ca> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> nim rozne skladniki i robic pasty. I tu pytanie: co najlepiej jest dodac

Tunczyk, jajo na twardo, cebula drobno usiekana, zielona pietruszka
i musztarda pomidorowa ummmmmmm to jest to :))
Smacznego!!!
Ania zasypana sniegiem po uszy

1. Data: 2001-02-03 14:25:57

Temat: Odp: Tunczyk...
Od: "Marta" <m...@b...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

> "grEGOr" <g...@p...onet.pl> wrote in message
> aby

Moja kolezanka robila grzanki z tunczykiem. Jezeli sa to duze kawalki
tunczyka to nie wiem, czy nie szkoda uzywac go do tych grzanek, ale na pewno
sa one fantastyczne z rozdrobnionym tunczykiem. Potrzebne sa chlebki pita -
tyle ile osob-(mozna je dostac np. w budkach z tureckim jedzeniem), tunczyk
z puszki (w sosie wlasnym, albo w oliwie - w przypadku tego pierwszego
trzeba dodac odrobine oliwy), seler naciowy, cebulka i natka pietruszki.
Tunczyka sie rozdrabnia. seler sie sciera na tarce (mysle ze 1 "laska"
wystarczy) mala cebulke sie drobniutko sieka, natke pietruszki sie drobno
sieka, miesza wszystko razem, sol, pieprz do smaku, aha, mozna dodac
odrobine majonezu, i ta masa smaruje sie w srodku chlebki pita. Na to - tez
do srodka- plaster sera i na kilka minut do piekarnika. I juz.

--
Pozdrowienia,

Marta Mrozik-Jadacka

... Always look on the bright side of life ...

1. Data: 2001-02-03 15:06:20

Od: <t...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> nim rozne skladniki i robic pasty. I tu pytanie: co najlepiej jest dodac aby

Ze smaczkiem poczytuje ta liste, to czas chyba
cos napisac. Bardzo prosta ale dla mnie rewelajka to:

puszka tunczyka (razem z sosem wlasnym) do tego
mala puszka drobnego zielonego groszku, majonez, koperek.
Do tego grzanki z zoltym serem (oczywiscie grzanki spozywamy
osobno, nie mieszamy ;-)))
Aha butelka bialego winka znakomicie wplywa na apetyt i trawienie.

Smacznego

Piotr

1. Data: 2001-02-03 16:25:33

Od: "Struś" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>nim rozne skladniki i robic pasty. I tu pytanie: co najlepiej jest dodac

Nie wiem czy najlepiej ale dobrze smakuje właśnie taki tuńczyk z kukurydzą z
puszki i ugotowanym (z surowym nie próbowałem) ryżem. Kukurydzy puszka,
puszka tuńczyka, ryżu dokładnie to nie wiem ile ale nie bardzo dużo, łyżka
lub dwie majonezu. Wymieszać. Podawać. (ryż oczywiście wystudzony).

Pzdr.
Struś

1. Data: 2001-02-05 04:43:45

Od: l...@a...com (Lilibell555) szukaj wiadomości tego autora

Ja salatke robie tak:tunczyka odcedzam z wody i dodaje 4 lyzki posiekanego
selera naciowego;posiekane jajo na twardo;2 lyzki posiekanego ogorka
konserwowego;4 lyzki majonezu;2lyzkimusztardy(slodkawej jakiejs)i dalej
sol,pieprz sok z cytryny do smaku.Chce sprobowac dodac koperek nastepnym
razem,ciekawe czy bedzie dobre.Czesto dodaje tez posiekane kwasne jablko.My to
jemy na chlebie razowym pelnoziarnistym albo o smaku kminkowym.

1. Data: 2001-02-05 09:13:42

Od: "Monika Bacińska" <m...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Struś" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
> puszka tuńczyka, ryżu dokładnie to nie wiem ile ale nie bardzo dużo, łyżka
> lub dwie majonezu. Wymieszać. Podawać. (ryż oczywiście wystudzony).

Oprocz lub zamiast (wtedy mniej tuczace) ryzu ja daje kawalki ananasa z
puszki. Czasami tez troche ziol prowansalskich. Mnim mniam mniam... A
czasami zamiast ananasa - ogorek kiszony.
Smacznego,

:-) Monika

1. Data: 2001-02-05 18:54:00

Od: "Ewa Kiersznicka" <e...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> puszka tuńczyka, ryżu dokładnie to nie wiem ile ale nie bardzo dużo, łyżka
> lub dwie majonezu. Wymieszać. Podawać. (ryż oczywiście wystudzony).

Bezy
smakosze na emigracji
SZKOŁA?
Gotow. na parze