Tuskowe żniwa.

21. Data: 2014-05-18 00:28:09

Temat: Re: Tuskowe żniwa.
Od: "Chiron" <c...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "ikka" <i...@n...pl> napisał w wiadomości
news:ll8m04$bh8$1@node1.news.atman.pl...

> Zamiast uszczuplać budżet państwa dotacjami i ulgami dla kleru, można
> by te pieniądze wykorzystać znacznie lepiej...
> kler sobie poradzi tak czy inaczej, w tym kraju jest kogo strzyc.
>
> teraz jaśniej?

Z różnego rodzaju dotacji, udogodnień- korzystają w Polsce wszystkie związki
wyznaniowe. Pomijając inne aspekty- to "lepsze wykorzystanie" pieniędzy
podatnika to- jak dotąd- niesamowite, bizantyjskie rozdzęcie biurokracji,
defraudacje i różnego rodzaju przekręty przez sitwy rządzące Polską. A zysk-
i to krótkotrwały- mają z tego dynastie ubeckie. Powoduje to ucieczkę
Polaków za granicę (bo bezrobocie, bo żeby robić biznesy- trzeba być w
sitwie, etc)- a Ty jak nakręcona powtarzasz mantrę "a kler katolicki to ma
ulgi"

--

Chiron

22. Data: 2014-05-18 00:35:50

Od: ikka <i...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2014-05-17 23:37, Chiron pisze:

> Użytkownik "Jakub A. Krzewicki" <p...@g...com> napisał w
> wiadomości news:ll8it7$8kr$1@node1.news.atman.pl...

> Jeśli zaś nie chodzisz na msze to zapewne nie wiesz, że tace najczęściej
> są przez księży nazywane- tak jest np w mojej parafii. Zostają zbierane
> pieniądze na kolektę, a potem np ksiądz prosi, żeby dać na dom samotnej
> matki albo na ogrzewanie kościoła. Możesz dać lub nie- musu nie ma.
>
> [...]
>
> --
>
> Chiron

Dawania na tacę? może i nie ma, ale w podatkach, ulgach i przywilejach
ciągną na maksa. bez hamulców, ale o tym już wiesz.

chociaż, z tym przymusem, jak się bliżej przyjrzeć:
http://tnij.org/s26wcpn

--
Holy Bleble

23. Data: 2014-05-18 00:36:09

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sat, 17 May 2014 15:08:41 -0700 (PDT), Miriam napisał(a):

> Dlatego że polacy płacą podatki i mamy obowiązek, bo jesteśmy państwem, pomagać i
wspierać rozwój naszych dzieci, gdzie na starość oni nam sponsorują emerytury. W
momencie gdy inne państwo kradnie nasze pieniądze, nasze dzieci nie mają rozwoju, a
tym samym przez brak ich rozwoju starsi nie będą mieli emerytur.

Durniu, emerytura to nie jałmużna ani sponsoring - w NORMALNYM systemie
ekonomicznym emeryturę się SAMEMU WYPRACOWUJE i ją odbiera po zakończeniu
okresu zatrudnienia. Kto ci nakładł do tej głupiej głowy takich bzdetów???

W Polsce sytuacja jest doprowadzona do absurdu, bo pieniądze WYPRACOWANE
zostają z mety PRZEZ PAŃSTWO zmarnowane, de facto nigdy nie ma ich na
koncie. ZUS, państwowa firma o ogromnej kosztożerności, urzędniczo
przerośnięta i nie inwestująca, bo ma pustą kase i same straty na skutek
niegospodarności - dodatkowo ciągle jedzie na pożyczkach od państwa, a
państwo okrada obywateli z ich wypracowanych pieniędzy,sztucznie utrzymując
tego bankruta.
Dlatego powstała dziura, którą teoretycznie mają łatać młodzi ludzie.
Tylko jacy, skoro wyjadą wszyscy niedługo? - m.in. własnie dlatego wyjadą,
ze tutaj jakakolwiek emerytura to już mglisty mit.

W normalnym systemie pieniądze czekałyby na każdego pracownika na jego
indywidualnym koncie, a przez ten czas byłyby pomnażane, z czego
utrzymywałaby się sama instytucja emerytalna i jeszcze starczyłoby na
rewaloryzację emerytur - przykładem kluczowym są Niemcy i Japończycy,
którzy na emeryturze mają z czego żyć i jeżdżą sobie po całym swiecie.

Tepy nieuku, nie wiesz nawet podstawowych rzeczy, na czym polega PRZEKRĘT z
emeryturami w POlsce.

24. Data: 2014-05-18 00:37:32

Od: Miriam <5...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Chiron
Żadne związki wyznaniowe nie są przez budżet sponsorowane i żadne nie powinny. Co
teraz próbujesz wmówić , że Islam jest w szkole uczony z budżetu, a może buddyzm jest
w szole z budżetu nauczany, a może hari- kriszna ma lekcje religii w szkole
sponsorowane z budżetu?. A państwo buduje nam meczety i pomniki buddy, bo kurwa
chyba w twoich urojech. To na jakiej zasadzie klerowi buduje kościoły, nie bierze
podatków od działalności gospodarczej , sponsoruje kapelanów w wojsku, szpitalach,
placówki katolickie, ziemie za darmo oddaje, bo już nie tylko religie nic takiego nie
dostają, polacy nic takiego nie dostają.

25. Data: 2014-05-18 00:43:56

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sun, 18 May 2014 00:25:07 +0200, Jakub A. Krzewicki napisał(a):

> Nie mów zmarnotrawione - mam babcię, na szczęście nie moherową, która
> poratowała mnie z własnej woli kilka razy w kłopotach finansowych. Wiadomo
> jak jest - raz na wozie, raz pod wozem, dochody kapitałowe są nieregularne.

A babcia miała regularne? - pytanie retoryczne :->

> Samemu być bogaczem, który rozda majątek ubogim.
> Ale szukać takiego ze świecą,

Może dlatego, że już wszyscy tacy swój majątek rozdali :->
Śmieszny jesteś, żeby nie powiedzieć infantylny...

> bo pieniądze w rękach spółek, stowarzyszeń,
> gildii, korporacji i innych gówien zbiorowych, które tylko ściubią do
> szkatuły. Dopóki nie będzie wolnych związków wyznaniowych/świątyń tylko
> korporacje kościelne, zawsze będą podporządkowane tamtym świeckim.
>
> Czy słyszałaś, żeby jakiś bogacz darował wszystkie swoje udziały w
> korporacji np. fundacji, która z tych dochodów prowadziła DARMOWY uniwerek
> dla zdolnych studentów z ubogich rodzin, którzy by zdali odpowiedni test
> ewentualnie wyróżniali się wynikami na państwowych studiach?

A dlaczego miałby dać? - bo MA? Śmieszny powód :->

> Może za
> granicą, ale nie w kraju - szkoła Rydzyka pobiera czesne, gdyby Owsiak
> założył szkołę też by pewnie pobierała.

No więc o co chodzi? Pobierałaby, bo kosztuje.
A kto powiedział, ze wykształcenie ma być darmo i dla wszystkich?
Powszechna wiedza szkodzi. Ponieważ wzbudza w ludziach nie majacych podstaw
ekonomicznych w rodzinie (a tylko rodzina powinna im je zapewniać)
aspiracje bez pokrycia w realiach. Rodzi się z tego agresja i postawy
roszczeniowe wobec społeczeństwa.

> To samo ze szpitalami i innymi placówkami służby zdrowia. To co dają
> banksterzy to kropla w morzu potrzeb.

Jeszcze raz pwotórzę, bo jak widzę nie zrozumiałeś mnie: wszelkie DAWANIE
tylko z tego pwoodu, ze ktoś inny NIE MA uważam za demoralizację.

26. Data: 2014-05-18 00:44:10

Od: Miriam <5...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ikselka
A to dziecko nie masz obowiązku wychowywać i dbać o rozwój, a następnie liczysz że
ono zapewni ci starość.
No co jest młodzi leżą i kwiczą to liczysz na to że skąd weźmie państwo na emerytury
starych. No bo to działa na zasadzie wzajemności, młodzi mają rozwój i ich rozwój
następnie owocuje twoim leżeniem na starość, bo oni ciebie utrzymują. Jak pójdziesz i
oddasz kasę na studia dla dziecka na tace, to ona nie będzie miało rozwój czyli
ucieknie i ty stracisz kogoś kto będzie ciebie na starość utrzymywał. No co ty znowu
atak psychozy masz dobra ci rosną na drzewie?

27. Data: 2014-05-18 00:44:20

Od: ikka <i...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2014-05-18 00:28, Chiron pisze:

> [...]
> pieniędzy podatnika to- jak dotąd- niesamowite, bizantyjskie rozdzęcie
> biurokracji, defraudacje i różnego rodzaju przekręty przez sitwy

Przecież ja nie twierdzę, że są wykorzystywane dobrze. Tym bardziej
dodatkowy wydatek jest kompletnie niepotrzebny. Polakom. Bo watykan ma
zapewne odmienne zdanie.

> [...]
> żeby robić biznesy- trzeba być w sitwie, etc)- a Ty jak nakręcona
> powtarzasz mantrę "a kler katolicki to ma ulgi"

bo ma. a nie powinien mieć. oburzające jest, że je ma.
chcesz płacić na świątynie opatrzności to wrzuć arcybiszkoptowi do
puszki, ale nie załatwiaj tego na poziomie umowy międzynarodowej.
no bez jaj!

a ty jak matrę powtarzasz "zajebiście, że ma ulgi".
bo Polsce nie ma innych potrzeb, więc finansowanie FANABERII związków
wyznaniowych jest POLSKĄ RACJĄ STANU

--
Holy Bleble

28. Data: 2014-05-18 00:46:42

Od: "Jakub A. Krzewicki" <p...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Chiron wrote:

> Z różnego rodzaju dotacji, udogodnień- korzystają w Polsce wszystkie
> związki wyznaniowe.

Co inego udogodnienia niepieniężne czyli pierwszeństwo przydziału np. loftu
komunalnego po jakiejś firmie bankrucie, który w innych wypadkach
zmarnowałby się albo stał pusty. Tu jestem za, dlatego, że jest to lokal na
działalność i z dostępem dla ludzi. Ale na renowację to niech wierni już
dają z własnych zasobów.

--
????
???

29. Data: 2014-05-18 00:52:30

Od: Miriam <5...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ikka
Żaden związek wyznaniowy nie jest sponsorowany przez państwo tylko kler, ty widziałaś
islam sponsorowany w szkole jako religia w polsce, widziałaś budowanie meczetów w
polsce z budżetu, lub buddyzm w szkole i pomniki buddy. ? To jest chore że buddyści,
ateiści, nawet islamiści płacą podatki na kościół katolicki. Inne religie w polsce
sponsorują watykan bo płacą podatki a te idę na kler.

30. Data: 2014-05-18 00:57:13

Od: "Jakub A. Krzewicki" <p...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Ikselka wrote:

> No więc o co chodzi? Pobierałaby, bo kosztuje.
> A kto powiedział, ze wykształcenie ma być darmo i dla wszystkich?

Czytaj wyraźnie, nie dla wszystkich, ale dla niebogatych prymusów i owszem.
Jako droga awansu.

Teoretycznie tak powinno być, że student po elitarnej klasie ma lepsze
warunki zatrudnienia czyli studia są drogą awansu. Ale u nas jest na opak,
zamyka się miejsca pracy w oświacie, kulturze, zwija edukację zamiast
rozwijać, więc może masz rację, że biednej ale zdolnej młodzieży nie należy
kształcić, bo rozpocznie pracę później i będzie jeszcze biedniejsza, lepiej
niech pietruszką handlują albo na saksy jadą. Tylko o czym to świadczy?

Moim zdaniem o planowanym zaniku elit albo o braku ich powstawania. Z
Polaków - narodu panów, planowo robi się, o zgrozo! naród plebejski.
Wiadomo, kto to robi - największymi wrogami postępu są dziś często jego
niedawni propagatorzy, ale kościół też w tym swoją porcję tortu wycina, w
ogłupianiu i neofeudalizacji. Bo jest od wieków do tego przyzwyczajony i
ręce zaciera, że nowi panowie znowu odpalą, co mu się należy.

--
????
???

Rok 2030