Twarog dla polonii

1. Data: 2001-12-10 10:16:21

Temat: Twarog dla polonii
Od: <m...@h...com> szukaj wiadomości tego autora

To ja tez sie pochwale, ze porwalam sie na twarog dla polonii (gwarancja
sukcesu Ewy Niesz). Mleko ze smietana stoi juz 60 godzin i pachnie nawet po
polsku. Troche sie cykam bo czas juz to zlewac, tylko nie wiem za bardzo
jak. Chyba maz bedzie musial trzymac sciere nad garnkiem za cztery rogi a ja
bede przelewac. I bede musiala chyba wziac stare przescieradlo a nie sciere,
bo zrobilam to z 6 litrow mleka ! Trzymajcie kciuki - w poludnie zlewam nasz
jutrzejszy obiad (oby nie przelecialo obok przescieradla).

******
m-gosia
******

1. Data: 2001-12-10 10:25:37

Temat: Re: Twarog dla polonii
Od: "Basia" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik <m...@h...com> napisał w wiadomości
> [...]
po
> polsku. Troche sie cykam bo czas juz to zlewac, tylko nie wiem za bardzo

Ale zanim przelejesz zawartośc gara przez scierke to chyba najpierw bedziesz
to ogrzewac na wolniutkim ogniu zeby otrzymac twarog, bo bez ogrzenia to
bedzie geste kwasne mleko a nie twarog.

pozdrawiam serdecznie
Basia

1. Data: 2001-12-10 15:37:58

Od: <m...@h...com> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
bedziesz to ogrzewac na wolniutkim ogniu zeby otrzymac twarog, bo bez
ogrzenia to bedzie geste kwasne mleko a nie twarog.

Dzieki ze przypomnialas, bo juz chcialam zlewac. Teraz stygnie to i synek ma
nadzieje, ze nie wyjdzie jak ten ukrainski, ktory nam znajomy przywiozl.
W zielonym worku plastikowym, porozwalany w grudkach, bez zadnego ksztaltu,
zoltawy i smier-dza-cy. W ogole nie odcisniety, chyba. Podobno tam takie na
rynku sprzedaja. Po szoku jaki przezylismy najodwazniejszy wzial to w rece i
wyniosl do kubla na dwor.
Moj (Ewy) na pewno bedzie lepszy. Pa!
******
m-gosia
******

1. Data: 2001-12-10 19:44:59

Od: Ania Nieszkowska <n...@n...fr> szukaj wiadomości tego autora

m...@h...com a écrit :

> [...]
> rynku sprzedaja. Po szoku jaki przezylismy najodwazniejszy wzial to w rece i

Czesc, to ja Ewa Niesz (jestem u Ani, wiec jej podpis...-))))

Nie zapomnij, don't forget, ze ser jest tlusty jezeli mleko kompletnie
ostudzisz, no i chudy jezeli jeszcze cieple odciskasz...
Bonne chance !

Ewcia
(i Ania)

1. Data: 2001-12-11 10:20:56

Od: "Ewa (siostra Ani) N." <n...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

<m...@h...com> a écrit dans le message :
9v2242$shg$...@n...xs4all.nl...
> [...]
nasz
> jutrzejszy obiad (oby nie przelecialo obok przescieradla).

No i jak Ci wyszedl ? Odcisnelas dobrze ?
Z 6 litrow powinnas miec jakies 2 kg sera, jezeli dobrze odcisniety...

Ewcia

--
Niesz !

1. Data: 2001-12-11 12:16:02

Od: <m...@h...com> szukaj wiadomości tego autora

> No i jak Ci wyszedl ? Odcisnelas dobrze ?
> Z 6 litrow powinnas miec jakies 2 kg sera, jezeli dobrze odcisniety...
>
> Ewcia

T o t a l n y BAJER! Twarog marzenie i swiete slowa wypowiedzialas mowiac
ze jest lepszy od kazdego z Polski.
Zlalam go kiedy byl cieplawy, wiec jest ni tlusty ni chudy, pieknie sie
kroi, nie rozpada. Dobrze odcisnelam ok. 4 godz. wiec wyszla genialna plaska
kulka. Ale nie 2 kg, gdzies moze z max. 1 kg. Wlasnie maz usmazyl nalesniki,
wiec sie kazdy moze domyslic co dzisiaj na obiad. Zadna sensacja dla
polskich rezydentow, tutaj natomiast prawie swieto.
Super !

******
m-gosia
******

1. Data: 2001-12-11 13:02:11

Od: "Ewa (siostra Ani) N." <n...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

<m...@h...com> a écrit dans le message :
9v4tgj$sf4$...@n...xs4all.nl...

> [...]
> wiec sie kazdy moze domyslic co dzisiaj na obiad. Zadna sensacja dla
> polskich rezydentow, tutaj natomiast prawie swieto.

Oh, bardzo sie ciesze !

Troszke jestem zdziwiona,ze tak malo Ci wyszlo, mozliwe sa dwie hipotezy :
a. ja mniej odciskam
b. wasze mleko jest bardziej "nawodnionie" (jezeli uzylas pelnego).

... moze mozna "ulepszyc" mlekiem w proszku (jeszcze nie probowalam, ale
zaeksperymentuje nastepnym razem)

Ewcia

--
Niesz !

1. Data: 2001-12-11 22:00:55

Temat: Odp: Twarog dla polonii
Od: "Ramzes" <w...@w...krakow.pl> szukaj wiadomości tego autora

W ogole nie odcisniety, chyba. Podobno tam takie na
> rynku sprzedaja. Po szoku jaki przezylismy najodwazniejszy wzial to w rece
> [...]

W ciężkich czasach ja też robiłam sery w domu i chcąc mięć twaróg bardzo
delikatny wcale go nie podgrzewałam ale do kwaśnego mleka wlewałam wrzące
słodkie mleko w proporcji na 1l kwaśnego 1/2 słodkiego. Zostawiałam to na
chwilę i potem przelewałam przez szmatkę-
najlepsza była z tetry. Ser był obłędny.
Pozdrawiam Ramzes.
PS. Poza tym chyba go było więcej niż tradycyjną metodą.

1. Data: 2001-12-11 22:47:25

Od: <m...@h...com> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> najlepsza była z tetry. Ser był obłędny.
> Pozdrawiam Ramzes.
> PS. Poza tym chyba go było więcej niż tradycyjną metodą.

Ta-ak Ramzes, ale my tu o twarogu z mleka z ktorego nie da sie zrobic
twarogu. A Ewa obmyslila patent dla polonii i ja nie wierzylam, ze da sie to
zrobic (po tylu przeroznych probach). To jest zu-pel-nie inna sprawa,
i-n-n-e mleko. Z tego co wiem to duzo ludzi tutaj sie z tym problemem meczy.
A ja nie, bo mam juz twarozek mam, mam, mam

******
m-gosia
******.

1. Data: 2001-12-13 21:27:24

Od: "Danka" <d...@z...nl> szukaj wiadomości tego autora

A ktorej smietany uzylas? Czy cos z Mon Chou czy cos innego?
Pozdr.,
Danka

<m...@h...com> schreef in bericht

> [...]

meczy.
> A ja nie, bo mam juz twarozek mam, mam, mam

nalesniki z kapusta kiszona
małe cukinie, czy kabaczki
Konfitura z róży-Szczecin
Przepis na ciastka w foremkach wypelnianych?
Potrawka z kury