Tydzień Autyzmu

1. Data: 2007-12-01 21:14:31

Temat: Tydzień Autyzmu
Od: "Sky" <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Rozpoczął się Tydzień Autyzmu

W pierwszym tygodniu grudnia (od 1 do 7) obchodzony jest Europejski Tydzień Autyzmu.
Według szacunkowych danych Fundacji SYNAPSIS [www.synapsis.waw.pl], która od lat
pomaga osobom dotkniętym autyzmem, w Polsce problem ten dotyczy około 30 tys. osób i
ich rodzin.
Szacuje się, że w Polsce żyje około 20 tys. dzieci oraz 10 tys. osób dorosłych z
autyzmem. Ponad 75 proc. z nich nie jest udzielana jakakolwiek profesjonalna pomoc.

- Problemem osób z autyzmem jest utrudniony kontakt z otoczeniem, a co za tym idzie
rozwój, który w pierwszym okresie życia wiąże się z zabawą i naśladownictwem - mówi
wiceprezes Fundacji SYNAPSIS Bożenna Ulatowska. Autyzm jest zaburzeniem rozwojowym,
wynikającym z nieprawidłowości w rozwoju funkcji mózgu dziecka. Powoduje trudności w
postrzeganiu świata, porozumiewaniu się i kontaktach społecznych. Odpowiednio
wcześnie wykryty i zdiagnozowany może być leczony. Wcześnie rozpoczęta terapia i
edukacja prowadzą do osiągania samodzielności, często ujawniają też wyjątkowe
zdolności.

Fundacja SYNAPSIS od 1989 roku działa na rzecz osób dotkniętych autyzmem. Od 1999 r.
prowadzi Ośrodek dla dzieci chorych na autyzm, w którym stałym leczeniem rocznie
objętych jest 300 małych pacjentów. W marcu 2007 r. Fundacja uruchomiła
Przedsiębiorstwo Społeczne, pierwsze w Polsce miejsce pracy dla osób z autyzmem; na
początku przyszłego roku rozpocznie działalność Pierwsze Niepubliczne Terapeutyczne
Przedszkole dla Dzieci z Autyzmem.

16 grudnia Fundacja zorganizuje aukcję charytatywną bombek malowanych przez znane
osoby, z której zysk przeznaczony zostanie na terapię dzieci dotkniętych autyzmem.
Bombki przygotowali m.in. Hanna Gronkiewicz-Waltz, Krystyna Sienkiewicz, Tatiana
Okupnik, Renata Dancewicz, Jacek Cygan i Waldemar Marszałek.

http://wiadomosci.onet.pl/1650936,16,rozpoczal_sie_t
ydzien_autyzmu,item.html

-----------
Każdy ma w swej osobowości jakiś [chocby drobny] rys autystyczny...nie uważacie?

2. Data: 2007-12-01 21:25:00

Temat: Re: Tydzień Autyzmu
Od: medea <e...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Sky pisze:

> -----------
> Każdy ma w swej osobowości jakiś [chocby drobny] rys autystyczny...nie uważacie?

Bo z wielu drobnych rysów składa się cały rysunek ;-).

Pozdrawiam
Ewa

3. Data: 2007-12-01 21:38:41

Od: "Sky" <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Bo z wielu drobnych rysów składa się cały rysunek ;-).

Bo z dostrzeżenia choćby okruchu
odbicia bliźnich w sobie rodzi się empatia... ;)

4. Data: 2007-12-01 23:42:55

Od: Ikselka <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sat, 1 Dec 2007 22:38:41 +0100, Sky napisał(a):

> Bo z dostrzeżenia choćby okruchu
> odbicia bliźnich w sobie rodzi się empatia... ;)

Syty głodnego nie zrozumie - i tyle. Proste. Nic się tu nie rodzi - albo
ktoś tę zdolność ma, albo nie.

Co do początkowego postu: nie rozumiem, co niby ma znaczyć "rys
autystyczny".
Rys - to pojedyncza, wydzielona cecha.
Autyzm - to zespół wielu zaburzeń, m.in. w odbiorze bodźców i ocenie ich
natężenia, odczuwaniu wrażeń i emocji i wyrażaniu tychże emocji...
Więc mógłbyś dopowiedzieć, o co Ci chodzi? Może i ciekawy temat do rozmowy
ale chciałoby się wiedzieć, o co właściwie pytasz.

--
XL wiosenna

"Ci, którym natura każe się trzymać z dala od wspólnoty ... , nie
potrzebują też obrony, bo brak zrozumienia nie może ich ugodzić, są
bowiem poza kręgiem światła, a miłość znajdzie ich wszędzie. Nie potrzebują
też pokrzepienia, bo jeśli chcą pozostawać prawdziwi, mogą
czerpać tylko z siebie, zatem nie można im pomóc, przedtem nie
zaszkodziwszy." Franz Kafka

5. Data: 2007-12-02 00:16:07

Od: "Sky" <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Ikselka" <i...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
> natężenia, odczuwaniu wrażeń i emocji i wyrażaniu tychże emocji...
> Więc mógłbyś dopowiedzieć, o co Ci chodzi?

Zamień l.poj na l.mn i bedziesz wiedzieć.
Mnie tam nie ubędzie od cudzego przybytku

> Może i ciekawy temat do rozmowy
> ale chciałoby się wiedzieć, o co właściwie pytasz.

Gdzie widzisz pytanie?

6. Data: 2007-12-02 09:56:31

Od: "Szczepan Białek" <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Więc mógłbyś dopowiedzieć, o co Ci chodzi? Może i ciekawy temat do rozmowy
> ale chciałoby się wiedzieć, o co właściwie pytasz.

Gdyby kogoś interesowała metoda leczenia to jest tu:
: http://www.thepeacefamily.force9.co.uk/epsom.html
http://www.dzieci.org.pl/cgi/forum/ikonboard.cgi?act
=Print;f=12;t=5204
S*

7. Data: 2007-12-02 11:07:36

Od: Ikselka <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sun, 2 Dec 2007 10:56:31 +0100, Szczepan Białek napisał(a):

> Użytkownik "Ikselka" <i...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> Gdyby kogoś interesowała metoda leczenia to jest tu:
> [...]

Thanks, jestem zdrowa - odbieram bodźce prawidłowo.

8. Data: 2007-12-02 17:48:23

Od: "Sky" <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

=Print;f=12;t=5204

> Thanks, jestem zdrowa - odbieram bodźce prawidłowo.

Każdy wariat tak mówi...

9. Data: 2007-12-02 20:22:13

Od: medea <e...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Ikselka pisze:

> Syty głodnego nie zrozumie - i tyle. Proste. Nic się tu nie rodzi - albo
> ktoś tę zdolność ma, albo nie.

Bzdura! Empatii się człowiek uczy albo - jeszcze lepiej - nabywa ją
przez całe życie. Oczywiście nie każdy, a odpowiednio do tego
przygotowany (w rodzinie, czy w inny sposób) i wykazujący dobrą wolę w
tym kierunku.

--
Ewa

Oparzenie NaOH
Toksoplazmoza w ciąży a kontakt z końmi.
gorset jewetta
Potworne chrapanie
Moczenie - alarm wybudzeniowy?