Tytuł prawny do budynku (lokalu) - jaki dokument ?

1. Data: 2006-03-20 09:22:25

Temat: Tytuł prawny do budynku (lokalu) - jaki dokument ?
Od: "Piotrek" <p...@a...krakow.pl_no_spam> szukaj wiadomości tego autora

Witam wszystkich forumowiczów,

Mam pytanie dotyczące problemu na który natknąłem się podczas wypełniania
wniosku VZM-1 (zwrot vat)
Otóż do wniosku należy dołączyć kopię tytułu prawnego do budynku (lokalu)
który się remontuje.
Mam wątpliwość co dokładnie może być takim dokumentem, czy np. mogą to być:

1. W przypadku babci która swoj dom z działką darowała wnuczce, a w
notarialnym akcie darowizy ma zapis (tzw. służebność) że może w tym domu
mieszkać do śmierci, czy babcia może dać kopie takiego aktu jako
potwierdzenie tytułu prawnego do lokalu?

2. Czy wnuczka która otrzymała ten dom może posłużyć się tym samym aktem
darowizny jako potwierdzenie tytułu prawnego do budynku?

3. Dzieci zmarłego właściciela działki z domem na drodze postępowania
spadkowego odziedziczyły po 1/2 tego domu z działką. Po postępowaniu
spadkowym każdy z dziedziczących otrzymał sądowne zawiadomienie iż do księgi
wieczystej przedmiotowej nieruchomości zostały wpisane jako właściciele
odpowiednich części. Czy te osoby mogą się posłużyć tymi zawiadomieniami
jako potwierdzeniami tytułu prawnego do budynku?

Jeśli źle rozumuje to proszę o naprowadzenie mnie na poprawny tok myślenia,
ewentualnie o porade jakie dokumenty i skąd powinny powyższe osoby uzyskać
aby złożyć poprawnie wniosek VZM

pozdrawiam
Piotrek

2. Data: 2006-03-21 17:12:57

Temat: Re: Tytuł prawny do budynku (lokalu) - jaki dokument ?
Od: "JerzyR" <n...@d...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> mieszkać do śmierci, czy babcia może dać kopie takiego aktu jako
> potwierdzenie tytułu prawnego do lokalu?
IMHO nie - art. 908 i nast. KC

> 2. Czy wnuczka która otrzymała ten dom może posłużyć się tym samym aktem
> darowizny jako potwierdzenie tytułu prawnego do budynku?
TAK

> [...]
> odpowiednich części. Czy te osoby mogą się posłużyć tymi zawiadomieniami
> jako potwierdzeniami tytułu prawnego do budynku?
Tak

JR

Ogrzewanie podlogowe
Zażółcone ubranka-prosba o pomoc!