UPS do C.O.

11. Data: 2011-09-14 20:16:47

Temat: Re: UPS do C.O.
Od: "Irokez" <n...@e...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Robson" <r...@...pl> napisał w wiadomości
news:j4qulr$mmp$1@news.onet.pl...

> Aha, i świstaka. Akumulatory żelowe i kwasowe mają różne napięcia
> ładowania. Kwasowe nie są przystosowane do ciągłego ładowania.

Dobrze, że mój w samochodzie o tym nie wie

--
Irokez

12. Data: 2011-09-14 22:20:47

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 14 Sep 2011 14:38:21 +0200, Krzysiek napisał(a):

> W zeszłej zimie zdarzyło mi się kilka razy, że wyłączono prąd na kilka
> godzin.
> Może ktoś polecić jakiś UPS dla dwóch pomp - razem ok. 80W. który
> pracowałby powyżej 4 godzin?

http://www.tatarek.com.pl/index.php?kat=z

Mamy kłopot z awariami sieci od lat, kilka razy w roku. Od ponad 8 lat (bo
juz nie pamiętam dokładnie) stosujemy niewielki zasilacz awaryjny tej firmy
do pompy od kolektora słonecznego - jest świetny, włącza się w momencie
zaniku napięcia w sieci, pracuje ok 8 lat bezawaryjnie, przydał się
kilkadziesiąt razy, "trzyma" ok. 8 h - ale ta nasza pompka nie jest bardzo
prądożerna. Poczytaj na ich stronie, napisz do nich, na pewno coś się
znajdzie. Polecam tę firmę.

PS. Nie moja 333-)
--
XL

13. Data: 2011-09-14 22:23:08

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

http://www.tatarek.com.pl/index.php?site=nietypowe
--
XL

14. Data: 2011-09-14 22:30:10

Od: "Jackare" <1...@1...tralala.com> szukaj wiadomości tego autora

> Z powodu?

z powodu, że autorowi wątku 2500 zł na lepszego upsa jest zbyt dużą kwotą,
mniemam więc, że agregat a właściwie cały system zasilania awaryjnego
uruchamiany i odcinany automatycznie, niewprowadzający zakłóceń fazowych do
sieci, bezpieczny pod kątem wyrzutni spalin itp nie będzie tańszy niż 2500

15. Data: 2011-09-15 06:00:07

Od: Krzysiek <a...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2011-09-14 19:58, Mirek pisze:

> Użytkownik "Krzysiek" <a...@a...pl> napisał w wiadomości
>
> Cztery godziny przerwy w zasilaniu nie powinno zbytnio obniżyć
> temperaturę w dobrze zaizolowanym domu. Jako najtańsze rozwiązanie
> ogrzewania alternatywnego polecam zwykły kominek.[...]

Ogrzewam piecem węglowym. W domu zawsze ktoś jest, ale jeśli na piecu
będę miał wysoką temperaturę i do tego pompka przestanie działać to woda
może się szybko zagotować.

16. Data: 2011-09-15 16:25:41

Od: "Mirek" <m...@w...neostrada.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Ogrzewam piecem węglowym. W domu zawsze ktoś jest, ale jeśli na piecu będę
> miał wysoką temperaturę i do tego pompka przestanie działać to woda może się
> szybko zagotować.

Fakt, mea culpa, nie pomyślałem o tym. Chyba jednak zasilacz awaryjny CO bedzie
najlepszy w Twoim przypadku. Jakieś 20 lat temu w domu moich rodziców był piec
węglowy z układem konwekcyjno-grawitacyjnym rozprowadzenia ciepłej wody (zarówno
do grzejników jak i do wężownicy w bojlerze ciepłej wody) - może to jakiś pomysł
na braki prądu?

17. Data: 2011-09-15 19:36:43

Od: "Irokez" <n...@e...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Mirek" <m...@w...neostrada.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> rozprowadzenia ciepłej wody (zarówno do grzejników jak i do wężownicy w
> bojlerze ciepłej wody) - może to jakiś pomysł na braki prądu?

Tylko jakie przekroje rurek były kiedyś a co jest teraz.
Małej średnicy miedź wymusza pompkę.

--
Irokez

18. Data: 2011-09-15 22:36:20

Od: "kogutek" <k...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Użytkownik "Robson" <r...@...pl> napisał w wiadomości

> Dobrze, że mój w samochodzie o tym nie wie

> --

> Irokez

Ale masz głupi akumulator. Tylko mu nie mów że nie lubi bo uwierzy.

19. Data: 2011-09-16 01:49:48

Od: "Jackare" <1...@1...tralala.com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Irokez" <n...@e...pl> napisał w wiadomości
> Użytkownik "Mirek" <m...@w...neostrada.pl> napisał w wiadomości
>
> Tylko jakie przekroje rurek były kiedyś a co jest teraz.
> [...]

To jest tylko kwestią tego jaką się chce mieć instalację CO. Nie ma żadnych
przeszkód by nadal wykonywac instalacje grawitacyjne. Odpadnie wtedy kilka
bajerów typu ogrzewania podłogowe i grzejniki płytowe ale klasyczne
ogrzewanie przecież nadal można zrobić. Można też zrobić odpowiednio duży
akumulator ciepła lub duże sprzęgło hydrauliczne z możliwością pracy
grawitacyjnej a instalacje odbiorcze będą na pompach. Przy braku prądu
akumulator lub sprzęgło zgromadzi energię z kotła a potem odda do
instalacji.

20. Data: 2011-09-17 16:26:06

Od: "Ktos" <k...@n...net> szukaj wiadomości tego autora

Wyszukaj w pewnym serwisie aukcyjnym na A hasła:
przetwornica sinus.

Za około 400 pln znajdziesz w miarę dobrze wyglądającą przetwornicę o mocy
300W.
Zapewnia ładowanie tego aku i przełączenie przy zaniku 230V.
Do tego duży akumulator (może być samochodowy np.40-65Ah) i po sprawie na
kilka lat....

dzbanek zelmera (filtr do wody)
Discount Cheap Nike Air Max 90 Shoes air max 95 shoes www.BuyGoodGoods.com
Discount Cheap iphone 4 iphone 5 www.BuyGoodGoods.com