USG jamy brzusznej

1. Data: 2004-03-05 13:25:25

Temat: USG jamy brzusznej
Od: Marcyś <m...@N...zajob.net> szukaj wiadomości tego autora

Mam prośbę:
Dostałem skierowanie na USG jamy brzusznej. Na czym polega to badanie? Jak
się do niego przygotować?
Próbowałem szukać w archiwum grupy, ale trafiałem raczej na pytania niż
odpowiedzi.
z wdzięczności
M.

2. Data: 2004-03-05 13:54:42

Temat: Re: USG jamy brzusznej
Od: Tomasz Roskal <t...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

On 2004-03-05, Marcyś <m...@N...zajob.net> wrote:
> Mam prośbę:
> Dostałem skierowanie na USG jamy brzusznej. Na czym polega to badanie? Jak
> się do niego przygotować?

Lekarzem nie jestem, ale badanie mialem robione.
USG jak usg, jezdzi ci sonda (plastikowe cos o ksztalcie dezodorantu w
sztyfcie - odczucia podczas badania tez podobne do uzywania dezodorantu
w sztyfcie) po brzuchu i obserwuje na monitorze.
Jak sobie badajacy jakis organ upatrzy to robi wydruk.

Co do przygotowania to mozna nie robic nic, ale najlepiej wziasc
cos na odgazowanie (np reklamowane obecnie tabletki na wzdecia)
Wtedy badanie wychodzi lepiej.

3. Data: 2004-03-05 14:22:18

Od: Marek Bieniek <a...@s...re.invalid> szukaj wiadomości tego autora

On Fri, 5 Mar 2004 13:54:42 +0000 (UTC), Tomasz Roskal wrote:

> Co do przygotowania to mozna nie robic nic, ale najlepiej wziasc
> cos na odgazowanie (np reklamowane obecnie tabletki na wzdecia)
> Wtedy badanie wychodzi lepiej.

Dobrze by było przyjść na badanie na czczo. I rzeczywiście, jakiś
espumisan albo inny esputicon dzień wcześniej i w dniu badania rano,
popity minimalną ilością wody, nie zaszkodzi, a może tylko pomóc.

Swoją drogą uważam, że wysyłanie pacjenta na USG, gdy ten nie ma
pojęcia, że bez odpowiedniego przygotowania badanie może być
bezwartościowe, jest zwyczajnym marnowaniem pieniędzy podatnika:|

Ach - a tak w ogóle, to jeśli na razie delikwent jedynie dostał
skierowanie, a nie wyznaczył sobie terminu badania - sytuacja jest nieco
inna; rejestratorki w zakładach radiologii z reguły są na tyle
kompetentne, że instruują pacjentów co do przygotowania do badania...

m.
Marek Bieniek (mbieniek na onet pl)
/Wilder Penfield/

4. Data: 2004-03-05 14:22:18

Od: Marek Bieniek <a...@s...re.invalid> szukaj wiadomości tego autora

5. Data: 2004-03-05 14:33:10

Od: "Simonto" <simonto(usunto)@(usunto)poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Idz naczzo i nie oddawaj moczu rano - pecherz powinien byc pelny !

Simonto

6. Data: 2004-03-05 14:33:10

Od: "Simonto" <simonto(usunto)@(usunto)poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

7. Data: 2004-03-05 16:27:43

Od: Marcyś <m...@N...zajob.net> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> inna; rejestratorki w zakładach radiologii z reguły są na tyle
> kompetentne, że instruują pacjentów co do przygotowania do badania...

idę prywatnie, bo państwowo się miesiącami czeka - mimo, że co miesiąc
uczciwie odprowadzam składki, wydam dodatkowo 65 PLN na to badanie. wszak
zdrowie nie ma ceny
dzięki za podpowiedzi
--
M.

8. Data: 2004-03-05 18:30:59

Od: "Meg" <m...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Simonto" <simonto(usunto)@(usunto)poczta.onet.pl> napisał w
wiadomości news:c2a337$ola$1@news.onet.pl...
> Idz naczzo i nie oddawaj moczu rano - pecherz powinien byc pelny !

w tym celu napij się dużo wody!

pozdr Magda

9. Data: 2004-03-06 00:49:05

Od: "strychnos" <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Panstwowo na USG w SK im. WAM w Łodzi czeka sie ok. 6 m-cy.
BURDEL niesamowity.
Dlaczego nikt sie nie zajmie tym szpitalem i niewykwalifikowanym personelem
w nim!!???

KF

10. Data: 2004-03-06 21:59:31

Od: " Adam" <m...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Meg <m...@g...pl> napisał(a):

>w tym celu napij się dużo wody!

Robi się zamieszanie w poradach :-) Po wypiciu wody nie bedziesz juz na
czczo :-)
A więc tak: Badanie jamy brzusznej powinno byc zrobione na czczo, bez picia
ani jedzenia niczego. Zeby dobrze ocenic dol brzucha (pecherz moczowy i
prostate) trzeba miec rzeczywiscie pelny pecherz (idealnie zeby w chwili
badania chcialo sie siku), ale w tym celu nie mozesz pic, tylko po prostu
rano nie oddawac moczu.
Gdybys sie napil, mogloby to przeszkodzic w ocenie innych narzadow brzucha.

Co innego kiedy bada sie tylko dol brzucha (pecherz, prostate, narzady
rodne, ciaze) - wtedy rzeczywiscie mozna sie napic.

W dniu poprzedzajacym badanie nie wolno jeść nic tłustego i wzdymającego, w
tym słodyczy poprzedniego dnia. W dniu badania nie wolno tez palic. Kilka
dni przed badaniem warto zazywac espumisan lub esputicon 3x2.

Pozdrawiam
Adam

Kości gnykowe
Rozszerzone źrenice u 16 latka - narkoza przy narodzinach???
mam trochę nieznanych mi leków
tik prawej powieki
Badanie USG a ciaza