UWAGA NA NIEUMYTE JAGODY I POZIOMKI -onet

1. Data: 2004-07-05 21:01:27

Temat: UWAGA NA NIEUMYTE JAGODY I POZIOMKI -onet
Od: "Arleta" <a...@r...com> szukaj wiadomości tego autora

Kraj
IAR, MD /2004-07-04 18:54:00

Uwaga na niemyte jagody i poziomki!

Jagody i poziomki, które kupujemy na ulicznych straganach, zjedzone
nieumyte moga stac sie przyczyna groznej choroby zwanej bablowica - ostrzega
Jan Krzysztof Bartel, dyrektor Wojewódzkiej Stacji
Sanitarno-Epidemiologicznej w Kielcach.

Bablowica jest choroba odzwierzeca, która zarazic sie mozna na przyklad po
zjedzeniu nieumytych jagód, poziomek i innych lesnych owoców. Chorobe
wywoluje tasiemiec, który rozwija sie w watrobie, a nawet mózgu czlowieka.

Choroba ta jest o tyle grozna, ze przez wiele lat moze nie dawac zadnych
objawów, natomiast pózniejszymi symptomami sa bóle watroby i glowy - dodaje
dyrektor Wojewódzkiej Stacji Sanitarno-Epidemiologicznej w Kielcach.

Aby ustrzec sie choroby, lekarze zalecaja mycie wszystkich owoców przed ich
zjedzeniem.

1. Data: 2004-07-05 23:04:22

Temat: Re: UWAGA NA NIEUMYTE JAGODY I POZIOMKI -onet
Od: "waldek" <A...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Arleta wrote:
> [...]
> Sanitarno-Epidemiologicznej w Kielcach.
>
> Aby ustrzec sie choroby, lekarze zalecaja mycie wszystkich owoców
===
O rany! Słuchałem tego komunikatu i nawet napisałem już o tym trzy wątki
wcześniej.
Ale dopiero teraz się przestraszyłem - nie na żarty.

Ty to masz talent! Pisz scenariusze do filmów grozy, będziesz bogata!

waldek
===

1. Data: 2004-07-06 00:12:26

Od: "Arleta" <a...@r...com> szukaj wiadomości tego autora

"waldek" <A...@o...pl> wrote in message
> [...]
> Ale dopiero teraz się przestraszyłem - nie na żarty.
>
> Ty to masz talent! Pisz scenariusze do filmów grozy, będziesz bogata!

lepiej zapobiegac niz leczyc a nie ja pisałam ten artykuł ;-))
pozdrawiam Arleta

1. Data: 2004-07-06 04:51:14

Od: Wladyslaw Los <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

In article <cccmoq$p9l$1@inews.gazeta.pl>,
"waldek" <A...@o...pl> wrote:

> [...]
> Ale dopiero teraz się przestraszyłem - nie na żarty.
>
> Ty to masz talent! Pisz scenariusze do filmów grozy, będziesz bogata!

O ile pamiętam, to choroby pasożytnicze, m.in. bąblowica, są omawiane w
ramach programu szkolnego. A o myciu owoców przed jedenim czą w
przedszkolu.

Władysław

--
Always look on the bright side of death

1. Data: 2004-07-06 06:28:37

Od: "Katalizator" <d...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

> O ile pamiętam, to choroby pasożytnicze, m.in. bąblowica, są omawiane w
> ramach programu szkolnego.
Owsik i tasiemiec na pewno, ale czy reszta to nie wiem.

A o myciu owoców przed jedenim czą w
> przedszkolu.

A ty Wladku nie jadles nigdy w lesie owocow prosto z krzaczka? A moze
nosiles wiaderko z woda do umycia tych owocow?
eeeee jak tak ma wygladac obcowanie z przyroda, to lepiej to robic za
posrednictwem TV (bezpieczniej i nie wie sie, co sie traci).
--
PozdKa

1. Data: 2004-07-06 06:30:42

Od: "slonk0" <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> ===

A uwazacie, ze faktycznie umycie jagod w cieplej wodzie zapobiegnie
zarazeniu tasiemcem? Jakos nie chce mi sie wierzyc, ze uda sie wyplukac
wszystkie jaja tasiemca z takich malutkich jagodek czy poziomek. Jablko to
co innego, mozna je dokladnie wyszorowac.

A tak przy okazji:
ostatnio kupilam jagody, a przerazona tym artykulem najpierw je zamrozilam,
potem ugotowalam w mikrofali i zrobilam koktajl.

Pozdrawiam
Magda-Slonko(Wroclaw)

1. Data: 2004-07-06 06:47:42

Od: Wladyslaw Los <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

In article <ccdgqc$1sg$1@inews.gazeta.pl>,
"Katalizator" <d...@p...pl> wrote:

> Owsik i tasiemiec na pewno, ale czy reszta to nie wiem.
>
> A o myciu owoców przed jedenim czą w
> >
> A ty Wladku nie jadles nigdy w lesie owocow prosto z krzaczka?

Jadłem, ale co to ma do rzeczy? Nie ja sieję panikę po usłyszeniu w TV
rzeczy, o których wiem ze szkoły.

Władysław

--
Always look on the bright side of death

1. Data: 2004-07-06 06:50:03

Od: "Margola Sularczyk" <margola@won_spamie.ruczaj.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Katalizator" <d...@p...pl> napisał w wiadomości
> Owsik i tasiemiec na pewno, ale czy reszta to nie wiem.

O ile się nie mylę, mówimy właśnie o tasiemcu i z pewnością w szkole
podstawowej ośmioklasowej (czyli obecnie pewnie w gimnazjum) o nim uczą. W
każdym razie zapamiętałam, że to wyjątkowo wredny pasożyt.
Uczą też o włośniach, ale kto by o tym myślał, jak mięso na targu tańsze...

> A ty Wladku nie jadles nigdy w lesie owocow prosto z krzaczka?

Czas zmienić przyzwyczajenia :) Ja zmieniam od zeszłego roku.

Margola

1. Data: 2004-07-06 07:01:05

Od: Wladyslaw Los <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

In article <ccdgps$jhl$1@news.onet.pl>, "slonk0" <s...@w...pl>
wrote:

> [...]
> wszystkie jaja tasiemca z takich malutkich jagodek czy poziomek. Jablko to
> co innego, mozna je dokladnie wyszorowac.

To nie jedz jagód i poziomek, tylko jabłka.

Władysław

--
Always look on the bright side of death

1. Data: 2004-07-06 07:24:44

Od: Ti`Ana <yennefer12*antyspam*@go2.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Tue, 6 Jul 2004 09:25:53 +0200, Waćpanna lub Waćpan *Ewa (siostra Ani)
N.*, w wiadomości news:<news:1166928997$20040706092557@ewcia> zawarł, co
następuje:

> Ciekawe... a gdzie ta watroba ma nerwy, ze tak moze sobie "bolec" jak
> nie przymierzajac chory paluszek ?

E, czepiasz się Ewa, przecież zawsze się tak mówi, na pewno ponad połowa
ludzi nie wie, że w wątrobie nei ma receptorów bólowych, tylko są w
otrzewnej, więc trzeba do nich bezpośrednio, żeby wiedzieli co ich boli.
Zakłądając, że wiedzą, gdzie jest wątroba ;>
--
Pozdrawiam, Ti`Ana
"Wbrew obiegowej opinii langusta żywi się wyłącznie owocami morza,

Romantyczna kolacja przy świecach.
Grzane piwo - prosty przepis
pierogi z jagodami
Wypisac sie z grupy czy jak ...