Ubezpieczenie w NFZ po ukonczeniu studiow

1. Data: 2007-01-04 12:12:35

Temat: Ubezpieczenie w NFZ po ukonczeniu studiow
Od: "..::Dangerous Dan::.." <d...@W...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,

Jak wyglada sytuacja z ubezpieczeniem absolwenta bezposrednio po
ukonczeniu studiow?

W ustawie o powszechnym ubezpieczeniu w NFZ napisane jest, ze:

"Prawo do świadczeń z ubezpieczenia zdrowotnego dla osób, które
ukończyły szkołę średnią lub wyższą, wygasa po upływie 4 miesięcy od
zakończenia nauki lub skreślenia z listy uczniów lub studentów."

Z kolei gdzies czytalem, ze ubezpieczenie przysluguje do 25. roku zycia.
A zeby bylo ciekawiej, to w legitymacji ubezpieczeniowej czlonkow
rodziny pracownika napisane jest, ze ubezpieczenie przysluguje do 24.
roku zycia. A zeby bylo jeszcze ciekawiej, to jest tam pieczatka, wedlug
ktorej rzekomo mam ubezpieczenie przez 6 miesiecy od poswiadczenia
(czyli w tym przypadku od 01.10.06r.).

Sytuacja jest taka, ze skonczylem studia na przelomie listopada i
grudnia, a 25. rok zycia koncze pod koniec stycznia. Do kiedy mam zatem
ubezpieczenie???

Pozdrawiam!

2. Data: 2007-01-04 14:42:09

Temat: Re: Ubezpieczenie w NFZ po ukonczeniu studiow
Od: "Sztywna" <s...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

..::Dangerous Dan::.. wrote:
> [...]
>
> Sytuacja jest taka, ze skonczylem studia na przelomie listopada i
> grudnia, a 25. rok zycia koncze pod koniec stycznia. Do kiedy mam

Moim zdaniem ubezpieczenie kończy ci się na przełomnie luty/marzec.
Pozdrawiam:
Monika
s...@i...pl

3. Data: 2007-01-04 14:52:28

Od: "..::Dangerous Dan::.." <d...@W...pl> szukaj wiadomości tego autora

Sztywna napisał(a):

> Moim zdaniem ubezpieczenie kończy ci się na przełomnie luty/marzec.

A dlaczego akurat wtedy?

I jak mam to wytlumaczyc paniom w okienku, ktore dzis robily mi problemy
z przyjeciem? ;-)

Pozdr.

4. Data: 2007-01-04 14:55:15

Od: "Sztywna" <s...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

..::Dangerous Dan::.. wrote:

> A dlaczego akurat wtedy?
>
> I jak mam to wytlumaczyc paniom w okienku, ktore dzis robily mi
> problemy z przyjeciem? ;-)
>
> Pozdr.

Możesz powołać się na ustawe NFZ ale podejżewam że panie w okienku nawet nie
będą wiedziały o co chodzi więc wytłumacz, że po ukończeniu szkoły twoje
ubezpieczenie jest jeszcze ważne przeż okres 4 msc. A jeśli będą robiły ci
dalej problemy to porozmawiaj z kierownikiem przychodni lub zadzwoń do NFZ.
Pozdrawiam:
Monika

Prosba o przetlumaczenie łacinskiej diagnozy
Specjalista ginekolog w Łodzi
prośba o wyjaśnienie łacińskich diagnoz
Pigułka na próchnicę
kregosłup szyjny