Uchwyty do szafek kuchennych - jak?

1. Data: 2004-04-09 08:55:01

Temat: Uchwyty do szafek kuchennych - jak?
Od: "KasiaA" <k...@u...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Od paru dni rozmyślam jak zamocowac uchwyty do szafek kuchennych. Podobaja
mi się rozmieszczone symetrycznie, poziomo, na środku drzwiczek.
Przymocowałam takie na próbę do szafki pod zlewozmywakiem i naszły mnie
watpliwości czy jest to wygodne w użytkowaniu. Bo te drzwi otwierają mi się
dziwnie i raczej je zmienię. I teraz nie wiem czy lepiej mocowac te uchwyty
poziomo ale z boku czy pionowo, czy ma to jakies znaczenie poza estetyką.
Musze się szybko zdecydować, bo chcę mieć na święta normalnie otwierane
szafki w kuchni.

Może komuś wyda się, że to problem wydumany, ale dziś mi się te uchwyty
śniły - juz nie pamiętam czy były pionowe czy poziome ;)

Kasia

1. Data: 2004-04-09 09:45:16

Temat: Re: Uchwyty do szafek kuchennych - jak?
Od: "Kasia" <k...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "KasiaA" <k...@u...gazeta.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> poziomo ale z boku czy pionowo, czy ma to jakies znaczenie poza estetyką.
> Musze się szybko zdecydować, bo chcę mieć na święta normalnie otwierane

Mnie osobiście podobają się bardziej przymocowane poziomo, ale nie na środku
tylko z boku. Pionowo też są wygodne ale ładniejsze poziomo. Ale i tak
zrobisz jak tobie się będzie lepiej podobać.

Wesołych Świąt i Powodzenia.

- Kasia -

1. Data: 2004-04-09 09:51:12

Od: Jo'Asia <j...@h...pl> szukaj wiadomości tego autora

Kasia wystukała:

> [...]

> tylko z boku. Pionowo też są wygodne ale ładniejsze poziomo. Ale i tak
> zrobisz jak tobie się będzie lepiej podobać.

To żeby zamieszać napiszę, że na szafie w przedpokoju uchwyty zamocowałam
pod kątem 45 stopni... ;)

Jo'Asia

--
__.-=-. Joanna Słupek j...@h...pl .-=-.__
--<()> http://bujold.fantastyka.net/ http://esensja.pl/ <()>--

1. Data: 2004-04-09 09:56:47

Od: "KasiaA" <k...@u...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jo'Asia" <j...@h...pl> napisał w wiadomości

> To żeby zamieszać napiszę, że na szafie w przedpokoju uchwyty zamocowałam
> pod kątem 45 stopni... ;)

Mąz się odgraża ze tak je ostatecznie zamocuje :)

Kasia

1. Data: 2004-04-09 10:33:59

Od: Jo'Asia <j...@h...pl> szukaj wiadomości tego autora

KasiaA wystukała:

> Użytkownik "Jo'Asia" <j...@h...pl> napisał w wiadomości

> Mąz się odgraża ze tak je ostatecznie zamocuje :)

Ale to nie rozwiązuje wszystkich dylematów. Jest tyle możliwości:

1)

+--------++--------+ +--------++--------+
| || | | || |
| || | | || |
| || | | || |
| || | | || |
| || | | || |
| || | | || |
| || | | || |
| \||/ | | \||/ |
+--------++--------+ +--------++--------+

2)

+--------++--------+ +--------++--------+
| || | | || |
| || | | || |
| || | | || |
| || | | || |
| || | | || |
| || | | || |
| || | | || |
| /||\ | | /||\ |
+--------++--------+ +--------++--------+

3)

+--------++--------+ +--------++--------+
| || | | || |
| || | | || |
| || | | || |
| || | | || |
| || | | || |
| || | | || |
| || | | || |
| \||\ | | /||/ |
+--------++--------+ +--------++--------+

4)

+--------++--------+ +--------++--------+
| || | | || |
| || | | || |
| || | | || |
| || | | || |
| || | | || |
| || | | || |
| || | | || |
| \||\ | | \||\ |
+--------++--------+ +--------++--------+

I to tylko te najbardziej oczywiste. A są jeszcze szuflady... ;>

Jo'Asia

--
FABRICATI DIEM, PVNC! (Straż! Straż!)

1. Data: 2004-04-09 11:31:45

Od: "szulik" <e...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> 2)
>
> +--------++--------+ +--------++--------+
> | || | | || |
> | || | | || |
> | || | | || |
> | || | | || |
> | || | | || |
> | || | | || |
> | || | | || |
> | /||\ | | /||\ |
> +--------++--------+ +--------++--------+

Ja przyznam, ze po piwrwszym poscie KasiaA tez pomyslalam, o kącie 45
stopni.
I moze dlatego, ze taki mamy naturalny chwyt.

Stad tez, korzystając z podpowiedzi Jo'Asi uwazam, ze jedyne
niewykrzywiajace dloni rozwiazanie to nr 2.

Nie wyobrazam sobie otwierania pozostalych kombinacji...;-)

Ewa

1. Data: 2004-04-09 19:41:57

Od: "JACooL" <jacool_m@lpa_webland.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Od paru dni rozmyślam jak zamocowac uchwyty do szafek kuchennych.

Witam.
Trzeba bylo kupic z galkami - nie bylo by problemu ;)
Ciekawy jestem jak zamocowalas "na probe" - bez wiercenia otworow ?
Zalezy jakie masz duze (dlugie) te uchwyty. Jezeli sa na prawde dlugie to
poziomo beda ladnie wygladaly, ale jak sa krotkie to slabiej i osobiscie
bym zamontowal tradycyjnie.

JACooL

1. Data: 2004-04-09 21:36:37

Od: Wojciech Ściesiński <w...@N...prv.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 09.04.2004 13:31, Użytkownik szulik napisał :

> Ja przyznam, ze po piwrwszym poscie KasiaA tez pomyslalam, o kącie 45
> stopni.
> I moze dlatego, ze taki mamy naturalny chwyt.

Po prostu dziękuję - to taki niebanalny a zarazem prosty pomysł - wybór
uchwytów i sposobu ich mocowania dopiero przede mną :-)

Pozdrawiam :-)

--
Wojciech Ściesiński
w...@N...prv.pl

1. Data: 2004-04-10 08:54:20

Od: "Julita" <j...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> I teraz nie wiem czy lepiej mocowac te uchwyty
> poziomo ale z boku czy pionowo, czy ma to jakies znaczenie poza estetyką.

Wydaje mi sie, ze do szafek kuchennych tez dzialaja prawa fizyki. Wiadomo,
ze im wieksze ramie, tym mniejsza sile trzeba przylozyc. Czyli najlepsze
wyniki powinno dac mocowanie pionowe jak najblizej brzegu drzwiczek
przeciwnego do zawiasow. Im blizej bedzie uchwyt zawiasow, tym gorzej sie
bedzie otwieralo. A sa jeszcze okolicznosci dodatkowe typu zawiasy, ciezar
drzwiczek itp. Przy lekko chodzacych zawiasach i lekkich drzwiczkach mozesz
zaryzykowac wysrodkowanie (poziome) uchwytow. Ale skoro sam piszesz, ze po
probie nie jestes pewien, to czy warto ryzykowac? A ta proba to tylko
przlozyles, czy normalnie zamontowales i otwierales drzwiczki?
Ja mam galki :-)

Pozdrawiam
Julka

Jak to jest z czerwonymi i kafelkowanymi blatami kuchennymi ?
[trojmiasto]wypozyczalni a desek szalunkowych
Kuchnia na gaz w bloku bez gazu!
Jak sprawdzić spółdzielnie ?
Dywanik