Re: Uczulenie na salicylany

Data: 2006-01-24 21:25:12
Temat: Re: Uczulenie na salicylany
Od: "Radosław Rossa" <r...@g...pl>

Nie jestem laryngologiem, ale zwężone ujścia powinno się poddać zabiegowi,
bo stany zapalne po prostu będą nawracaći żadne leki p-zapalne nie rozwiążą
sprawy. Może warto byloby się udac do laryngologa. Nie wiem na ile popularne
jest wykonywanie zabiegów endoskopowych (FESS), ale dla własnego dobra
zainteresowałbym się tym.
Co do NLPZ, to zarówno ibuprofen, jak i aspiryna zaliczają się do tej
grupy, ale mają nieco odrębną budowę i nieco inne właściwości. Aspiryna to
salicylan, a ibuprofen, to poch. kw.fenylopropionowego. Ich podobne
działanie (i skutki uboczne) zależą od hamującego wpływu na syntezę
prostaglandyn. Podobnie rzecz ma się z reakcjami alergicznymi - w zasadzie u
ludzi uczulonych na salicylany nie powinno się podawać innych NLPZ. Muszę
sprawdzić, skąd ta różnica w reakcji na ibuprom i aspirynę.