Udko z kurczaka

1. Data: 2006-10-12 19:33:15

Temat: Udko z kurczaka
Od: "blackbird" <n...@n...org> szukaj wiadomości tego autora

Pytanie, z gatunku tych glupich. Potrzebna mi informacja ile moze wazyc duze
surowe udko (cale) z kurczaka? Jasne, ze to zalezy. Ale chodzi mi raczej o
rzad wielkosci a nie konkretna wartosc, tzn. czy jest to okolo 100-150 g czy
raczej 350-500 g?

BTW: Jak radzicie sobie z przyzadzaniem bardziej skomplikowanych potraw bez
wagi kuchennej?

2. Data: 2006-10-12 19:47:20

Temat: Re: Udko z kurczaka
Od: "Moni|<a" <m...@p...wpKROPKApl> szukaj wiadomości tego autora

> BTW: Jak radzicie sobie z przyzadzaniem bardziej skomplikowanych potraw
> bez wagi kuchennej?

W większości książek kucharskich można znaleźć tabelę przeliczników [g- na
łyżki/łyżeczki/szklanki] itd.
ale większości przypadków w mojej kuchni obowiązuje metoda "mniej więcej" i
"na Maćkowe oko" :-)

Pozdrawiam

Monika

3. Data: 2006-10-12 19:50:50

Od: "czeremcha " <c...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

blackbird <n...@n...org> napisał(a):

> Potrzebna mi informacja ile moze wazyc duze
> surowe udko (cale) z kurczaka?

Raczej około tej drugiej wartości - 350 - 500 g. /Odpowiedź wygląda głupio,
ale co tam/.

Jak sobie radzę bez wagi? Przeliczam wagę na objętość, a przy produktach
typu mięso kieruję się na przykład informacją, na ile porcji jest przepis. I
tak sobie w myślach obliczam, ile porcji miałabym z kawałka mięsa, który mam.

Ania

4. Data: 2006-10-12 19:51:53

Od: "Ewa (siostra Ani) N." <n...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

Le jeudi 12 octobre 2006 ? 21:33:15, dans <egm5fj$kr0$1@nemesis.news.tpi.pl> vous
écriviez :

> Pytanie, z gatunku tych glupich. Potrzebna mi informacja ile moze wazyc duze
> surowe udko (cale) z kurczaka? Jasne, ze to zalezy.> Ale chodzi mi raczej o
> rzad wielkosci a nie konkretna wartosc,

200-250 g

> tzn. czy jest to okolo 100-150 g czy raczej 350-500 g?

350-500 g to raczej indyk...

> BTW: Jak radzicie sobie z przyzadzaniem bardziej skomplikowanych potraw bez
> wagi kuchennej?

Naoko.

--
Niesz

5. Data: 2006-10-12 19:52:15

Od: Wladyslaw Los <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

In article <egm6aq$6cv$1@inews.gazeta.pl>,
"czeremcha " <c...@N...gazeta.pl> wrote:

> Raczej około tej drugiej wartości - 350 - 500 g. /Odpowiedź wygląda głupio,
> ale co tam/.

Cały kurczak cz

6. Data: 2006-10-12 19:56:10

Od: "Maciej Muran" <n...@n...spam.invalid> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "blackbird" <n...@n...org> napisał
> BTW: Jak radzicie sobie z przyzadzaniem bardziej skomplikowanych potraw
> bez wagi kuchennej?

Na oko ;)
A poważniej, to przecież możesz pójść do sklepu i nawet nie kupując
przekonać się ile waży udko, tak?
Jeśli masz jakiś przepis, w którym stoi np. 600g cielęciny, to idąc do tegoż
sklepu żądasz 600g cielęciny i tyle. Jak ci rzucą na wagę 650g, to przecież
nie będzie to miało żadnego znaczenia (po oczyszczeniu pewnie i tak wyjdzie
tyle ile chciałe/aś).
Waga w kuchni?
Hmm... Dostaliśmy jakiś rok temu wagę od mojej teściowej. Jak na razie
użyłem jej raz - aby sprawdzić, czy mnie w sklepie nie orżnęli ;) Nie
twierdzę, że waga jest każdemu nie/zbędna. Jeśli masz z tym jakiś problem,
to po prostu ją kup. Jeśli ma Ci się żyć łatwiej, to... To nie jest jakiś
super-drogi sprzęt.

M.

7. Data: 2006-10-12 19:58:28

Od: "Ewa (siostra Ani) N." <n...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

Le jeudi 12 octobre 2006 ŕ 21:50:50, dans <egm6aq$6cv$1@inews.gazeta.pl> vous
écriviez :

> Raczej około tej drugiej wartości - 350 - 500 g. /Odpowiedź wygląda głupio,
> ale co tam/.

Czyli 2-3 udka na kilo ? Fajne macie kurczaki :)

Ewcia

--
Niesz

8. Data: 2006-10-12 20:08:55

Od: Aneczka <a...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Maciej Muran napisał(a):
> [...]
> twierdzę, że waga jest każdemu nie/zbędna. Jeśli masz z tym jakiś
> problem, to po prostu ją kup. Jeśli ma Ci się żyć łatwiej, to... To nie

Ja używam wagi - dość małej, elektronicznej, ze sporą miską, więc
większe rzeczy też się zmieszczą. Ale przyznaję, że obecnie (po 3 latach
samodzielnego gotowania ;)) używam je właściwie tylko jak robię ciasta.
Co do reszty - chyba się już opatrzyłam, więc mniej więcej wiem ile dać.
Jak nawet mam wątpliwość, wolę dać ciut mniej, bo zawsze można
mąki/soli/przypraw dodać, żeby zmienić smak, czy gęstość. Jak na razie
działa :)

--
Pozdrówki,
Aneczka

9. Data: 2006-10-12 20:10:55

Od: Ludek Vasta <q...@X...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

blackbird napsal(a):
> Pytanie, z gatunku tych glupich. Potrzebna mi informacja ile moze wazyc duze
> surowe udko (cale) z kurczaka?

Dzis kupowalem tylko podudzie i wazylo 120 gramow. Przypuszczam wiec, ze
udko (cwiartka) ok. 250-350 g.

Ludek

10. Data: 2006-10-12 21:06:12

Od: "czeremcha" <c...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ewa (siostra Ani) N. napisał(a):

> Czyli 2-3 udka na kilo ? Fajne macie kurczaki :)

Ano takie mamy :-) Średni kurczak 1,40 kg, duży 1,80 kg a i ponad 2
kg się trafiają...

Ania

dynia w occie
[Wrocław] Królika kupić...