Udziec z indyka

1. Data: 2005-10-12 10:25:20

Temat: Udziec z indyka
Od: "batory" <b...@b...poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jakiś czas temu kupiłam podudzia z indyka, a na metce było napisane : golonka z
indyka. Zainspirowana tymże nabyłam indycze udo (więcej mięsa i nie ma w sobie
ścięgien) i przyrządziłam je tak jak się robi golonkę po bawarsku wg Władysława.
Wyszło coś znakomitego, aczkolwiek przepis nie był zastosowany w 100%
ortodoksyjnie (nie wbijałam goździków i liści bobkowych w cebulę, a propos to
liście i tak nijak się w cebulę wbić nie dadzą, a piwo było takie zwykłe, lech
czy cóś).
Polecam - Agnieszka

2. Data: 2005-10-12 13:13:38

Temat: Re: Udziec z indyka
Od: "bla" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

A mozesz wkleic przepis?

Mona

3. Data: 2005-10-12 14:56:29

Od: "batory" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "bla" <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> A mozesz wkleic przepis?

Mogę napisać z pamięci: z udźca zdjąć skórę - można ją dać psu, a jak nie
masz to do śmieci. Udziec posolić i popieprzyć (Władysław mówi: białym
pieprzem z młynka, ja dałam czarny z torebki, nie mam aż tak delikatnego
podniebienia). Włożyć do brytwanny, podlać wodą, dołożyć jedną całą sporą
cebulę, 2 listki bobkowe i 4 goździki. Piec na średnim ogniu ok godziny
polewając wodą spod pieczeni ( w razie czego wodę uzupełnić - ja piekę pod
przykryciem i nie ma takiej potrzeby). Przez następne 30 - 45 minut (aż
będzie miękkie) polewać od czasu do czasu piwem. Mi wyszła mniej więcej
szklanka piwa. Po czym przestudzić, wyluzować, podzielić na spore kawałki,
listki i goździki wyrzucić, a cebulę (jeśli się całkiem nie rozpadła)
przetrzeć do sosu przez sito.
Pozdrawiam - Agnieszka

4. Data: 2005-10-12 16:29:28

Od: "bla" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dziekuje :))

Jak wydobyc slimaka z muszli
PIECZYWO
Zmywarki wywiewowe a kondensacyjne
Półka typu "rackmatic" w zmywarkach Bosch
Knorr... poszukiwany