Ugotowana pieczen

1. Data: 2001-01-15 15:17:12

Temat: Ugotowana pieczen
Od: Sunnie <s...@k...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam!

Moj kochany maz dwukrotnie usilowal upiec schab. Niestety w obu
przypadkach pieczen sie ugotowala :-(. Za pierwszym razem zapewne z
powodu przykrycia zaroodpornego naczynia w ktorym piekl (nie posiadamy
metalowej brytfanny). Za drugim razem piekl wedlug przepisu, trzeba bylo
zawinac mieso w folie alu i nakluc ja widelcem... w efekcie tez sie
ugotowalo :-(.
To jak jest z ta pieczenia, poradzcie dobrzy ludzie...

Pozdrowki,
Anka

1. Data: 2001-01-15 17:58:24

Temat: Re: Ugotowana pieczen
Od: "maua piegowata" <m...@b...artcom.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Sunnie <s...@k...net.pl> w wiadomooci do grup dyskusyjnych
napisał:3...@k...net.pl...
> [...]
> ugotowalo :-(.
> To jak jest z ta pieczenia, poradzcie dobrzy ludzie...

trzeba schabik najlepiej najpierw bsmazyc ze wszystkich stron na bardzo
rozgrzanym tluszczyku na pateni
potem na brytfanke, albo do naczynia zaroodpornego, ale nie zawijac w zadne
folie
podlac tluszczykiem z patelni, dolac troche bialego winka wytrawnego i piec
podczas pieczenia najlepiej polewac sosem z tego biauego winka i tluszczyku
zeby miesko nie bylo suche pozniej
a jezeli bedzie np. za bardzo sie przypiekac a nie bedzie jeszcze gotowe, to
przykryc tylko foilom aluminiowa i piec dalej
smacznego:)

1. Data: 2001-01-15 18:06:15

Od: busek <b...@p...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

witam serdecznie

no coz zdarza sie nawet najlepszym
jezeli chodzi o pieczenie mies to bezwarunkowo pierwszy etap musi sie
odbywac bez przykrycia poniewaz w tym okresie pieczenia zewnetrzna
warswa
produktu musi sie sciac pod wplywem temperatury
w nastepnym etapie produkt powinnismy polewac sosem z pieczenia aby
czesciowo uzupelnic straty wody
w ostatnim etapie produkt mozna luzno nakryc folia alu
jednak ja polecam inny sposob robienia mies gwarantujacy wysmienity smak
brak tzw sucosci produktu
otoz np.schab oczywiscie przyprawiamy (siol pieprz czosnek majeranek
ew.czerwone wino)
zostawiamy na jakis czas i osznurowywujemy dosc mocno
srednia obsmazamy na rozgrzanym tluszcu dodajemy kostke masla i
podlewamy
nieduza iloscio wody i dusimy pod przykryciem co jakis czas doelwajac
wody
po uzyskaniu miekkosci wyjmujemy goracy i zawijamy szczelnie w folie alu
mladziemy na jakiejs powierzchni szybko odbierajacej cieplo (idealny
jest
balkon albo np.podloga w lazience )
jezeli mamy zamiar podac schab od razu nie musimy tego robic
naprawde wychodzi super
sposob nadaje sie w zasadzie do kazdego miesa a szczegolnie do cieleciny

pozdrawiam piotrek

1. Data: 2001-01-16 01:06:56

Od: Jo'Asia <J...@r...art.pl> szukaj wiadomości tego autora

Sunnie wystukała w wiadomości <3...@k...net.pl>:

> [...]

> ugotowalo :-(.
> To jak jest z ta pieczenia, poradzcie dobrzy ludzie...

Ja produkuję ją następująco: po zabejcowaniu miesa tradycyjną zaprawą z soli,
czosnku i majeranku i odczekaniu do 24 godzin (nacieram i wkładam do lodówki po
uprzednim zawinieciu w folię żeby inne rzeczy w lodówce nie nabrały tego jakże
subtelnego aromatu), dokładnie obsmażam na sporym ogniu i rozgrzanym tłuszczu
(najlepszy jest smalec albo planta) ze _wszystkich_ stron - trzeba trochę
mięskiem poobracać. Po czym zawijam w folię dodając do środka jeszcze smalcu i
podlewając trochę wodą i albo piekę w piekarniku pod przykryciem, albo na gazie
zamknięte w garnku. Jeśli to schab karkowy można zmniejszyć ilośc wody i/lub
smalcu. Ilości niestety jak zwykle oceniam na oko, więc dokładniej nie podam.

Produkt finalny to schab, który można konsumować na ciepło lub w plasterkach
jako wędlinę oraz bonusowo smalczyk spod pieczenia... Minam.

Ostatnio z braku ładnego schabu kupiłam kawałek pieczeniowej wieprzowiny, też
błyskawicznie zeszła z tego świata ;).

Jo'Asia

--
(\(\ Joanna Słupek (\_/) http://rassun.art.pl /)/)
=(';')= j...@h...pl =(';')= http://www.esensja.pl =(';')=

1. Data: 2001-01-16 09:26:00

Od: Sunnie <s...@k...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

maua piegowata wrote:

> trzeba schabik najlepiej najpierw bsmazyc ze wszystkich stron na bardzo
> rozgrzanym tluszczyku na pateni ...[ciach]
AAaaa to teraz juz wiem, a przez to przysmazanie nie bedzie mieso
bardziej tluste? unikam tluszczu z powodu watroby (mojej)w niezbyt
dobrej kondycji...
Anka

--
'Nie rozdziawiaj tak ge;by bo ci Nazgul wleci!'
"Ostatni W?adca Piers'cienia" K.J. Jeskow

1. Data: 2001-01-16 09:28:19

Od: Sunnie <s...@k...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

busek wrote:

> [...]
> warswa
> produktu musi sie sciac pod wplywem temperatury

Czyli smazenie przed pieczeniem nie jest niezbedne?

> zostawiamy na jakis czas i osznurowywujemy dosc mocno
> srednia obsmazamy na rozgrzanym tluszcu dodajemy kostke masla i

KOSTKE??? Yezu!!! To morderstwo dla mojej watroby!!!

Pozdrowka,
Anka

1. Data: 2001-01-16 09:37:55

Od: Sunnie <s...@k...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jo'Asia wrote:

> Ja produkuję ją następująco: [ciach]

Jaki ten Internet maly ;-)). Dzieki za info, tylko to smazenie jakos
mnie nie przekonuje...

Anka

--
'Nie rozdziawiaj tak gęby bo ci Nazgul wleci!'
"Ostatni Władca Pierścienia" K.J. Jeskow

1. Data: 2001-01-16 10:21:00

Od: "maua piegowata" <m...@b...artcom.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> AAaaa to teraz juz wiem, a przez to przysmazanie nie bedzie mieso
> bardziej tluste? unikam tluszczu z powodu watroby (mojej)w niezbyt

to moze oszczedz smazenia i poprostu upiec w bardzo bardzo nagrzanym
piekarniku, na poczontk najlepiej jakies 250 stopni zeby sie piekniascie
zrumieniu, a potem obniz temparure i tyla:)
pozdry MOnika

1. Data: 2001-01-16 10:30:01

Od: Anna <a...@r...fm> szukaj wiadomości tego autora

Sunnie wrote:

> [...]
> ugotowalo :-(.
> To jak jest z ta pieczenia, poradzcie dobrzy ludzie...

Ja robie tak: obsypuje przyprawami (przeroznymi, mam swietna mieszanke
wloska ziol, ale doskonaly jest np kminek), sol, pieprz oczywiscie, a
potem pieke to w specjalnej folii do pieczenia (nie aluminiowej, to jest
taka przezroczysta folia, robi ja np toppits - wychodzi zawsze swietne,
po prstu zostawiam to w piekarniku, niczym nie podlewam, ewentualnie na
poczatklu daje kilka lyzek wody do srodka - jest wiec absolutnie bez
_zadnego_tluszczu_!

smacznego

Anna

1. Data: 2001-01-16 13:47:54

Od: Krystyna Chiger <k...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Sunnie napisala:

> Czyli smazenie przed pieczeniem nie jest niezbedne?

Nic nie obsmażam, wszystkie mięsa wkładam do gorącego piekarnika
na 15 min, potem przykrywam folią i piekę aż zmięknie (co 1/2 godziny
podlewam sosem z blachy) w temperaturze troche niższej, ostatnie
15 min. jest znowu bez przykrycia (po podlaniu albo posmarowaniu)

Krycha

mascarpone
Paczki na piwie
Ciasto do pizzy?????