Re: Ukraińcy nie zasługują na Polskę!

From: Ilona <i...@u...net>
Newsgroups: pl.sci.psychologia
Subject: Re: Ukraińcy nie zasługują na Polskę!
Date: Mon, 14 Jan 2019 18:05:43 +0100

On 2019-01-14 13:58, silvio balconetti wrote:

> Cos mi sie zdaje, ze albo mamy inne lektury albo cos przespalem, bo
> wydawalo mi sie, ze w latach 60 i 70 imperium mialo sie wzglednie
> dobrze. Byly jakies zgrzyty w okolicach Pragi, ale pozniej kredyty,
> odprezenie, Strauss z walizkami pieniedzy u Honeckera, umizgi no i na
> koniec Gorbi (jego portret widzialem w St. Anthony's w Oksfordzie w 1986
> r.). Sowietolodzy (np. Zbig) jeszcze w 1980 roku nie przewidywali
> zadnych zmian. Ba nawet opozycyjny posel Gerhard Schröder na wiosne 1989
> roku smial sie z kolegow z partii rzadzacej, ktorzy marzyli o zjednoczeniu.

Nie doceniasz kremlowskich szachistów.
O coś takiego, jak o brak inteligencji i umiejętności analitycznego
myślenia to bym ich nie podejrzewał.
Dobrze wiedzieli, juz w latach 60-dziesiatych, jaka będzie ekonomia u
nich i na tzw. zachodzie, za 25-30 lat. Realne działania zmierzające do
militarnego opuszeczenia strefy wpływów rozpoczeły sie od gabinetowego
przewrotu na Kremlu w 1964.
Likwidacja tak dużej militarnej strefy wpływów i 'oddanie' jej, bez
jednego wystrzału, to nie jest zamkniecie stoczni, czy jakiejś kopalni.

tu popatrz, jak chętnie 'wadza', oddaje 'wadze' i to na takim kawałku
piachu.
https://tiny.pl/txggn

Tymczasem, Sowiety oddały pół kontynentu, bez jednego wystrzału.
Myślisz, że nic nie dostali w zamian? Nic nie pozostawili?

Wyobrażasz sobie taką sytuacje?
Na którymś tam posiedzeniu KPZR, gdzies w połowie lat 80-dziesiątych,
podchodzi do mównicy Gorbaczow i zwraca sie do swoich wiernych
towarzyszy następującymi słowami:
"Od jutra, towarzysze, przestajemy budować komunizm. Od jutra, będziemy
budować kapitalizm. Uwalniamy wszystkie podbite narody, we Wschodniej
Europie a także we wszystkich Republikach Federacyjnych ZSRR."

Czy nie sądzisz, że po takiej, nagłej i niespodziewanej deklaracji,
prezydium zarządziło by również nieplanowaną przerwe w obradach?

//A Czechosłowacja w 68, to było zatkanie luki, po wycofaniu sie z
Austrii w 1955, właśnie po to, aby nikt z zewnątrz nie przeszkadzał
przygotować tą swoją strefe wpływów.
Gdańsk 70, Radom 76, Solidarność 80!