Ulga rehabilitacjna,odiliczenia na opiekunów

11. Data: 2007-03-13 15:15:33

Temat: Re: Ulga rehabilitacjna,odiliczenia na opiekunów
Od: Jarek <n...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

On Tue, 13 Mar 2007 15:16:47 +0100, "LM" <l...@g...pl>
napisał(a):

>Co do strony technicznej - nie widziałem tegorocznych formularzy, ale albo
>jest osobna rubryka na tego typu odliczenia, albo - jeśli jej nie ma -
>trzeba wpisać w INNE odliczenia od dochodu z zaznaczeniem że to ulga na
>podst. art takiego to a takiego updof - i to wszystko.
jest w załączniku PIT O można zaciągnąć program z www.pity.pl on
pomoże.
Jarek

12. Data: 2007-03-13 15:33:17

Od: "LM" <l...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jarek" <n...@w...pl> napisał w wiadomości

> jest w załączniku PIT O można zaciągnąć program z www.pity.pl on
> pomoże.
> --
> Pozdrawiam
> Jarek

W PIT-O należy wypełnić odpowiednio pozycje 15 i 16 oraz przenieść te kwoty
do odpowiedniej pozycji podstawowego formularza PIT (tu już różnie w
zależności od formularza). Faktycznie najprościej użyć do tego jakiegoś
dedykowanego programu

LM

13. Data: 2007-03-13 16:27:12

Od: "LM" <l...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jola" <J...@n...pl> napisał w wiadomości

> [...]
>
> Ustawodawca wyraznie napisal ze na w/w wydatki
> ''nie sa potrzebne zadne rachunki''
>
> a to ze jakis tam Urzad Skarbowy probuje cos domniemywac ,strszyc ,
> kontrolowac itd.. (kazde zakaz i nakaz mozna obracac za i przeciw to fakt)
> to to juz jest ''HAMSTWO'' ze strony ludzi pracujacych w takim US
> Przeciez ustawodawca nie po to pisal ze na w/w wydatki nie potrzeba
> rachunkow by ktos z nizszej instancji jak US utanawialy sobie swoje prawo
> i kontrolowaly i zadaly rachunkow i udawadniania czegos czego ustawodawca
> sobie nie zyczy biorac pod uwage najbardziej poszkodowana grupe ludzi

Oczywiście uważam że masz rację, wszelako z kilkoma uwagami.

1. nie hamstwo, tylko chamstwo ;-)
2. Należy pamiętać, że interpretacja jednego US nie jest w żaden sposób
wiążąca dla innych US
3. Ja osobiście odliczam te ulgi od zawsze i nigdy nie miałem z tego tytułu
problemów. US nie ma prawa żądać rachunków i nie żąda - ale żąda wykazania
że wydatek został faktycznie poniesiony, bo ustawa owego poniesienia wymaga.
To jest wredne i ja też się z tym nie zgadzam - ale ponieważ słyszałem że
taka praktyka jest stosowana, uznałem za słuszne uprzedzić o tym, żeby potem
ktoś nie był niemile zaskoczony.

LM

14. Data: 2007-03-13 17:07:02

Od: "Jola" <j...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "LM" <l...@g...pl>
napisał w wiadomości news:et6nga$jeb$1@mx1.internetia.pl...

> 1. nie hamstwo, tylko chamstwo ;-)
--
i tak na to samo wychodzi :-)

15. Data: 2007-03-14 15:48:20

Od: robercikus <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Kwestia 'uprawdopodobnienia' wydatków na opłacanie przewodników osób
niep. zawsze mnie... śmieszyła ;-). To jest jakieś kuriozum, bo
skoro urzędnik zażąda podania personaliów osoby świadczącej pomoc, a
jak się rzekło może takich przypadków w ciągu roku być wiele, to na
jakiej niby podstawie ja mam ustalić tożsamość przewodnika? Przecież
sprawa dotyczy przypadkowych miejsc i przypadkowych osób, z którymi się
każdy z nas spotyka w miejscach publicznych. Jak zatem ustalić jak się
kto nazywał i skąd wziąć jego wszystkie potrzebne dla US dane
personalne. O ile mi wiadomo, do ustalania tożsamości i innych danych
personalnych przypadkowo napotkanego obywatela mają prawo jedynie
odpowiedni urzędnicy i funkcjonariusze. Osoba niepełnosprawna
korzystająca z pomocy przy przechodzeniu przez jezdnię z osoby
postronnej, przypadkowej, nie jest jak mi się wydaje wogóle uprawniona
do żądania podania danych personalnych. Nie mamy zatem prawnej
możliwości sprostania fantazji urzędników skarbowych ;-))
Korzystajny z przewodników do wyznaczonego limitu !!

pozdrawiam
robercikus

Drugie życie - Second Life
Fotografia-Astronomia-Or nitologia
odliczenia PIT
Uczciwa praca w domu, z wykorzystaniem internetu. Zarobek nawet 3000zł / miesiąc!
Wyplacanie pielegnacyjnego